Verbindingsproblemen met repeater

Pagina: 1
Acties:
  • 2.677 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:31
Al enige tijd heb ik een Gembird WNP-RP-003 WiFi repeater liggen die ik op geen mogelijkheid aangesloten krijg op mijn netwerk.
Op dit forum kon ik helaas geen antwoord vinden op mijn vraag vandaardat ik hem stel. Beiden handleidingen van zowel router al repeater zijn al geraadpleegd. Daarin was al naar voren gekomen dat ik mijn WPS instellingen van de router op 'enable' moest zetten. Dit is inmiddels gebeurt.

De instructie geeft aan dat als ik de WPS knop van de router (Dlink Dir 655) indruk dat. Hij gaat knipperen. Werkt prima. Vervolgens de WPS knop op de repeater ingedrukt houden voor 6sec..... En dat houdt de instructie op want hij zou verbonden moeten zijn. Op alle telefoons en iPad komt de wifi repeater terug met vol bereik. Nix mis mee zou je zeggen. Maar ik kan er niets mee. Het bereik is goed maar hij geeft niets door aan internet oid.

Verder wordt de routernaam met _vap ook niet weergegeven maar alleen het woord 'wifi repeater'.
Zojuist een handmatige poging gedaan maar die strand al bij het feit dat hij geen draadloze verbindingen weergeeft in mijn netwerkcentrum (heb de desktop bedraad).

Heeft iemand een idee hoe ik die repeater werkend krijg? (liefst gewoon via de WPS knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Niemand een idee?

Volgende de consumentenbond zou dit de beste koop moeten zijn maar krijg steeds meer het idee dat hij gewoon jiet compatible is met mijn router/netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:47

lier

MikroTik nerd

Naast WPS kan je de repeater ook handmatig koppelen.
Heb je dat al een keer geprobeerd (in de handleiding staat best wel in Jip en Janneke taal uitgelegd hoe je dat moet doen)?

Uitgangspunt is (wat mij betreft) een reset (30 seconden) en daarvandaan een nieuwe poging wagen. Zie je na de reset de repeater wel als draadloos netwerk?
Welke vorm van security heb je nu op je router ingesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Security is WPA. Handmatig koppelen geprobeert maar hij komt niet in de setup omdat het IP niet herkent wordt. Geeft in ieder geval aan dat verbinden met server niet mogelijk is. Repeater is wel volle bak zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:47

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL als je de "handmatige manier" kiest en verbonden bent met de repeater. Je hebt eerst de repeater gereset voordat je handmatig bent gaan koppelen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Het toeval wil dat mijn zwager zojuist even een bak koffie komt doen en hij had zijn nieuwe bedrijfslaptop bij. Als een soort van laatste redmiddel vroeg ik hem of ik die mocht lenen om het daar mee te proberen. Raar genoeg vond die de repeater en kon in de setup komen (heb nog steeds geen idee waarom al mijn multimedia apparaten dat niet lukt). Toen ik eenmaal in het setup menu kon komen was het een koud kunstje en nu heb ik, weliswaar enkel in de buurt van de repeater, bereik.

Hopelijk gaat het nu goed werken.

In ieder geval hartelijk voor al het meedenken en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
Nu wil alleen het volgende 'probleem' zich voor doen.
De repeater doet het nu weliswaar (met tussenpozen dat hij om onverklaarbare wijze uit valt).

Ik heb er nu een babymonitor aan hangen die wireless verbinding maakt en data doorstuurd. Als ik een ontvangstmedium (zoals een iPad ) gebruik krijg ik daar prima verbinding mee als de repeater het doet en ik met de iPad ook op die repeater ingelogd ben. Nu heb ik beneden alleen een beter signaal van mijn begane grond router en daar log ik dan vaak ook automatisch op in. Als dit het geval is krijg ik geen verbinding met de IP camera terwijl de repeater hetzelfde signaal moet doorgeven als die van beneden.

Is hier een verklaring voor?

Het gebeurt ook regelmatig dat ik op de 1e verdieping (de repeater dus) volle bak signaal heb maar geen data kan ontvangen. Als ik de repeater er uit trek en terug in het stopcontact doe is dit vaak opgelost. Wederom geen idee wat hier een logische oorzaak van zou zijn.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pont Max
En zou een bepaald type powerline hierin een uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb begrepen dat dat niet heel gunstig is voor andere apparatuur aan het lichtnet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 11:05
Repeaters zijn ellende. Werken niet of half. Ik denk dat een powerline in dit geval een betere optie is. Of toch gewoon een kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits s
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-06-2024
Weet je zeker dat het 6 sec is.Bbij mijn gembird is 1 secde wps en 6sec de reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Goedemorgen @frits s, Welkom op GoT *O*

Het ‘kicken’ van een ouder topic (dit topic is 5 jaar oud) is hier niet gewenst.
Mocht je zelf problemen hebben of ergens niet uitkomen staat het je vrij een eigen topic te openen :)

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 13-11-2019 08:00 ]

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.