Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 23:41
Beste tweakers,

Met veel plezier heb ik al enige tijd een 5.0 setup. Ik denk eraan om hier een subwoofer bij te kopen. Echter heb ik hier niet veel verstand van vandaar dat ik deze topic in het leven heb geroepen.

Mijn opstelling:
Receiver: Denon AVR X-2000
Speakers: 4x Boston Acoustics a25 + Boston Acoustics A 225C

Gezien de huidige opstelling zou ik daar als subwoofer de Boston Acoustics ASW 250 bij zien. Deze is echter nog maar bij 1 winkel te verkrijgen. Ik heb daardoor geen idee of deze sub de prijs (245 euro) waard is aangezien ik geen prijzen kan vergelijken.

Mijn vraag is of er nog andere alternatieven zijn voor een prijs rond de 250 euro. Gezien de huidige opstelling lijkt me dit een reëel budget. Of zou de sub van Boston Acoustics goed zijn voor deze prijs. De sub heeft namelijk een 10 inch woofer wat mij beter lijkt dan een 6 inch.

Alvast bedankt voor jullie hulp

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten was de ASW250 voorheen voor onder de 200 euro te koop en toentertijd was het eigenlijk de beste subwoofer om te kopen voor dat geld als je vooraf films keek. De ASW250 is namelijk geen subtiele subwoofer en kan behoorlijk bonken. Klipsch heeft ook wel leuke subwoofers, maar voor een budget van 250 euro kom je eigenlijk niet heel ver.

Tevens schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• giedo555
Bedankt voor je reactie FeaR.
De 5.0 set die ik nu heb is van Boston Acoustics dus ik zou het 'mooi' vinden om de sub ook van dat merk te nemen. De ASW250 is de goedkoopste die ze hebben. Eentje hoger geprijsd is de Boston Acoustics MSub 0.1.

Deze laatstgenoemde heeft twee 8" (203mm) polypropylene conusvomige passieve radiatoren. Geen idee wat dit inhoudt maar ik vraag mij af of deze significant 'beter' is dan de ASW250.

Edit: Ik zie ook dat er de ASW650 is maar dat die nergens meer te verkrijgen is. Zo voor veel producten van BA. Gaan deze producten eruit?

[ Voor 14% gewijzigd door giedo555 op 01-11-2014 11:15 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Boston Acoustics was voorheen partner van Marantz (en daarmee D & M Holding), maar naar mijn weten is dat gestopt en stopt de gehele Boston Acoustics A-lijn (en daarmee dus ook de bijpassende subwoofers) ook. Dat is de reden dat je lang niet alles meer makkelijk kan verkrijgen en het is ook maar speculeren wat de prijzen doen. Aan de ene kant kan je verwachten dat alles wordt gedumpt tegen lage prijzen, echter is er wellicht ook vraag (en weinig) aanbod waardoor prijzen weer kunnen stijgen. Van de MSub 0.1 heb ik nog nooit gehoord. Een passieve radiator (of eigenlijk gewoon woofer/conus) lijkt van buiten een gewone unit, maar intern is de gehele magneet en spoel verwijderd, de passieve variant doet zijn werk door de druk die de andere woofer (actief) opbouwt. Maar die MSub zie ik voor rond de 400 euro? Dan kom je ook bijna uit bij subwoofers van SVS en BK waar ik zelf meer fan van ben.

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 08:29
Wat vindt je van de Highland Dork 165? Voor rond de €200 best een goede sub geloof ik.

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

In mijn setting gebruik ik ook A25's met de A225C en ASW250, en naar mijn idee is de laatstgenoemde een van de beste in zijn prijsklasse. Echter heb ik het geluk gehad dat ik hem voor 169 kon krijgen, dus was het eigenlijk niet eens nodig om verder na te denken. Ik denk dat hij zelfs voor die 250 het wel waard is, want zoals FeaR al aangeeft is een betere en subtielere subwoofer al snel uit een hogere prijsklasse. Wellicht kun je eens tweedehands rond gaan kijken voor de sub, dat loont bijna altijd wel.

De ASW250 klinkt mijns inziens in ieder geval uitstekend in combinatie met de rest van de A-lijn, maar indien je hem nieuw wilt kopen zou ik er niet al te lang mee wachten.

Edit: de ASW250 is bij HifiCorner nu 199. :)

[ Voor 3% gewijzigd door afca020 op 02-11-2014 11:12 ]

• giedo555
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zit te denken om de ASW250 aan te schaffen. De duurdere modellen laat ik (nog) even links liggen. Nu zit ik echter met de volgende vraag:

Welke subwooferkabel moet ik hierbij kopen? Is er verschil in kwaliteit of kan ik gewoon de aller goedkoopste nemen bij bijvoorbeeld allekabels.nl? Het is namelijk gewoon een tulpkabel toch...

[ Voor 6% gewijzigd door giedo555 op 02-11-2014 18:26 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mono (of met Y-adapter) RCA/cinch inderdaad. Duurdere modellen zijn intern hetzelfde opgebouwd als Digitale Coax maar voor de werking maakt het niet uit. Ik zou niet de allergoedkoopste kabel pakken aangezien een subwoofer redelijk gevoelig is voor het oppikken van storingen. Maar tussen "redelijk" en "goed" zit een paar euro verschil, dit hoeft zeker geen fikse bedragen te kosten indien je geen grote afstanden hoeft te overbruggen.

• giedo555
Hificorner biedt zelf de HQ Subwooferkabel (5) aan bij deze subwoofer voor 15 euro:
http://hificorner.nl/kabe...ofer/hq-subwooferkabel-5m

Dan heb je de Ixos XHK235-300 subwooferkabel(3 meter) voor 25 euro:
http://hificorner.nl/kabe...subwoofer/ixos-xhk235-300

En nog de AudioQuest Black Lab (2m) voor 34 euro:
http://hificorner.nl/kabe...ofer/audioquest-black-lab

Er zijn nog meer kabels maar die zijn boven de 50 euro. Zijn alle drie goed of kan ik beter voor een merk gaan zoals de laatste 2?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Die bovenste kan het zat doen, maar is daar geen kortere versie van?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die HQ is inderdaad meer dan prima. Ik doelde vooral op dit soort dropveters die ik persoonlijk zou vermijden. Al kan het ook meer dan goed gaan als de kabel geen andere signalen opvangt. Als je een goede kabel hebt kan dun ook perfect werken namelijk, ik heb ergens nog een QED Performace Miniature liggen en dat is een heel dun en iel kabeltje. Overigens kan het nog veel goedkoper dan op de site van HiFi Corner, kijk hier eens naar.

• giedo555
De korte versie is 10 euro. Mocht ik bij allekabels.nl bestellen komen daar ook weer verzendkosten bij.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu wat ik ga bestellen. Toppie!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

FeaR schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:47:
Die HQ is inderdaad meer dan prima. Ik doelde vooral op dit soort dropveters die ik persoonlijk zou vermijden. Al kan het ook meer dan goed gaan als de kabel geen andere signalen opvangt.
Toevallig dat je dit noemt, ik heb zelf namelijk zo'n dropveter die ik nog had liggen een kans gegeven. Eerlijk gezegd hoorde ik totaal geen verschil met mijn normale subwooferkabel, die aanzienlijk dikker, korter en van beter materiaal is. Ben echter geen voorstander van goedkope kabels puur op gevoel, dus de 'betere' hangt er gewoon weer aan. Kan ook aan mijn gehoor liggen. :+

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

afca020 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:21:
[...]
Toevallig dat je dit noemt, ik heb zelf namelijk zo'n dropveter die ik nog had liggen een kans gegeven. Eerlijk gezegd hoorde ik totaal geen verschil met mijn normale subwooferkabel, die aanzienlijk dikker, korter en van beter materiaal is. Ben echter geen voorstander van goedkope kabels puur op gevoel, dus de 'betere' hangt er gewoon weer aan. Kan ook aan mijn gehoor liggen. :+
Ik ben ook niet van de verschillen in kabels (al heb ik wel redelijke kabels liggen), maar met de subwoofer gaat het vooral om het feit dat subwoofers op de kabel makkelijker signalen op kunnen pikken en daardoor gaan brommen.

Pagina: 1