Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi extender problemen

Pagina: 1
Acties:

• Hydragon1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 15:11
hallo allemaal

ik heb net een nieuwe wifi extender aangeschaft om de verbinding op zolder te verbeteren, de Sitecom N300.

de router die ik heb is de TP-Link N750 Wireless Dual Band Gigabit Router.

het lukt me niet om die twee te verbinden met OPS, ik heb "beperkte internet toegang"op de extender

kan iemand mij helpen?

mvg.,

Hydragon1

Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E | MSI RTX 3080 Gaming Z | 64GB RAM @ 3600C16

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, een extender is per definitie iets wat niet altijd gaat werken. Kort door de bocht, troep versterken = gigantische troep. Dat uiteraard bovenop het feit dat ze de bandbreedte halveren.

Mijn advies: haal een accesspoint, en sluit dit aan met en kabeltje. Als door de muur trekken geen optie is, trek het kabeltje langs de plinten.

• Hydragon1
kabels is geen optie
het moet draadloos

Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E | MSI RTX 3080 Gaming Z | 64GB RAM @ 3600C16

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Powerline adapters i.c.m. een extender kun je nog overwegen...
Mijn voorkeur is een AP + utp kabel, maar in jouw situatie gaat dat helaas niet, begrijp ik.

[ Voor 8% gewijzigd door EverLast2002 op 27-10-2014 09:23 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult dan powerline + AP kunnen overwegen... of de extender een stuk lager zetten zodat hij alsnog een sterk signaal heeft. Bedenk je wel dat wifi signalen doorgaans een beetje "2D" zijn. Ze gaan verder in de breedte dan in de hoogte.

Een signaalversterker heeft overigens de potentie om je hele netwerk om te leggen als je hem voor "versterken" gebruikt. Best case halveert hij slechts je snelheid.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat te horen heb gekregen en dat later bleek dat een kabel toch mogelijk was :P Mensen gooien er liever 100 euro tegenaan voor een crappy oplossing in plaats van dat ze even 1 of 2 gaatjes boren en de boel netjes afwerken.

Het probleem wat je ervaart lijkt echter niet zomaar te maken met de crappy resultaten die een extender haalt, hoe probeer je dit? Ligt de extender dicht bij het accesspoint? Heb je een netwerkkabel in de Sitecom gestopt en in je laptop/PC, je laptop/PC een IP-adres gegeven in de 192.168.0.x-range (niet 1...) en ben je toen met je browser naar http://192.168.0.1 gegaan?

Ik zie in je topicstart OPS staan, maar dat lijkt me een Sitecom-only iets? Ik kan op Google zo niks vinden over TP-Link en OPS...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• EverLast2002
Paul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:42:
[...]
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat te horen heb gekregen en dat later bleek dat een kabel toch mogelijk was :P Mensen gooien er liever 100 euro tegenaan voor een crappy oplossing in plaats van dat ze even 1 of 2 gaatjes boren en de boel netjes afwerken.

Het probleem wat je ervaart lijkt echter niet zomaar te maken met de crappy resultaten die een extender haalt, hoe probeer je dit? Ligt de extender dicht bij het accesspoint? Heb je een netwerkkabel in de Sitecom gestopt en in je laptop/PC, je laptop/PC een IP-adres gegeven in de 192.168.0.x-range (niet 1...) en ben je toen met je browser naar http://192.168.0.1 gegaan?

Ik zie in je topicstart OPS staan, maar dat lijkt me een Sitecom-only iets? Ik kan op Google zo niks vinden over TP-Link en OPS...
Misschien bedoelde de TS WPS ipv OPS ? Geen idee hoor...

• EverLast2002
Geef je laptop/pc een vast IP adres (192.168.0.50), utp kabeltje aansluiten tussen extender en laptop/pc. Open je browser en geef als adres : 192.168.0.234 (admin:admin).
Lukt dit uberhaupt, of heb je andere problemen ?
De uitleg-video van Sitecom is best helder.

• Hydragon1
De extender gaat terug naar de winkel. Op 1 of andere manier heeft de extender het wachtwoord van het Wifi netwerk veranderd en ook de naam dus ik ga die niet nog een keer gokken. Kan het zijn dat het te maken heeft met het feit dat de router van TP-Link is en de extender van Sitecom?

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hydragon1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:03:
De extender gaat terug naar de winkel. Op 1 of andere manier heeft de extender het wachtwoord van het Wifi netwerk veranderd en ook de naam dus ik ga die niet nog een keer gokken. Kan het zijn dat het te maken heeft met het feit dat de router van TP-Link is en de extender van Sitecom?
Nee. Maar een extender "ontvangt" alleen en broadcast vrolijk weer uit over een eigen netwerk (wat een kloon zou moeten zijn maar dus ook een ander SSID en wachtwoord kan hebben). Troep in, troep uit. Ontvangt je laptop op een plek niets, dan ontvangt een extender ook niet. Wifi = Wifi echter, je hebt toch ook geen TP-Link laptop?

• EverLast2002
Hydragon1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:03:
Ik zou de moed niet opgeven. Had je mijn tips nog geprobeerd, volgens mij kun je in het webmenu precies instellen wat je nodig hebt.

• Hydragon1
ik wil best verder proberen maar me moeder wilt dat ding terugbrengen dus helaas, maar toch bedankt voor de moeite :)

Edit: morgenmiddag ga ik nog een keer die extender te proberen te activeren op, dit keer op dezelfde verdieping in plaats van de verdieping waar die eigenlijk moet komen, kijken of dat helpt, en ik kijk ook ff naar die tips :)

[ Voor 49% gewijzigd door Hydragon1 op 27-10-2014 19:44 ]

Pagina: 1