Nee, de benchmarks geven duidelijk aan dat je lagere FPS haalt met een FX8350 dan met een snellere CPU. Dus: feit dat de 680 tegen wordt gehouden.
en niemand speelt op lage resoluties op high/medium wanneer je 100+ fps hebt LOL
Maar we zien dat een spel als Starcraft 2 nog niet eens de 60 fps haalt met een FX8350.
En dat is nogal jammer als je een high-end kaart hebt.
En future-proof? Kan jij die voorspellen dan? Er zijn dit jaar toch aardig wat titles uitgekomen die multithreading gewoon supporten hoor

Hallo, ik ben zelf ontwikkelaar, ook in de game/graphics-industrie... ik zit zelfs in het DX12-betaprogramma. Dus ja, ik kan de toekomst vrij goed voorspellen in dat opzicht.
En multithreading support lost het probleem van de FX8350 niet op. Er zijn al jaren games met multithreading support, maar toch zie je dat vaak een i3 met HT vrijwel dezelfde prestaties neerzet als CPUs met meer fysieke cores.
Vaak zijn 2 snelle cores en 'wat extra speelruimte' genoeg. Zeker met DX11 en lager geeft de snelheid van een enkele core de doorslag, omdat er nu eenmaal 1 hoofdthread is die de commando's naar de driver stuurt, en dit dus per definitie afhangt van de single-core prestaties van een CPU.
Oh sorry, maak ik het te technisch?
Nou ja, TL;DR: AMD CPUs zijn niet zo flitsend als het om het aansturen van high-end GPUs gaan. Maar dat had ik al gezegd, en het probleem is dat bepaalde lieden niet willen accepteren dat AMD niet zo goed is als Intel.
Cherry picking much?
Nee, jij pakt er een benchmark uit die 200+ fps haalt, en doet net alsof dat bij alle games het geval is. Ik laat zien dat er games zijn waarbij je met een AMD niet de 'magische' 60 fps haalt, terwijl je dat met een Intel wel zou kunnen.
Ik beweer nergens dat dit met alle games het geval is.
Wow, en hij is sneller dan de slechtere Intels! Wie had dat gedacht!
Ja, maar die zou niemand aanraden in combinatie met een 970 GPU. Nogal logisch.
Probleem is alleen dat er eigenlijk niks snellers van AMD is, behalve die belachelijke FX9000-serie, en die wens je helemaal niemand toe.
Even 200+ euro uitgeven voor een paar extra fps

200 euro voor een bord+CPU is toch een koopje? Als je een GPU van 350+ kunt betalen, moet je niet gaan besparen op de CPU. Verkeerde zuinigheid heet dat.
Sowieso, je kunt je oude CPU+bord nog verkopen, kun je nog wat voor terugkrijgen.
Verder word ik nogal moe van die arme sloebers die alleen maar AMD kunnen betalen. Er zijn ook gewoon mensen die een inkomen hebben, en niet wakker liggen van eens in de paar jaar een 200+ euro uitgeven voor een CPU en 300+ voor een GPU.
We hebben hier iemand die klaarblijkelijk wel een high-end GPU koopt, dus wat ie dan met AMD moet, is me compleet onduidelijk.