Advies voor deze samengestelde PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyBakker
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er mee gamen, ook gebruik ik vaak Adobe Photoshop en Ableton Live (Muziekproductie/bewerk programma). Voor de rest besteed ik mijn tijd aan online pokeren en het internet surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 900 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb heel weinig verstand van computers, een vriend van mij heeft me geholpen en heeft het volgende samen gesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cAcq0c5.png

Nu is dus de vraag of hier nog wat aanpassingen aan gedaan moeten/kunnen worden of dat dit er goed uit ziet

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, alleen dat het het liefst 5 jaar minimaal mee gaat..

Ga je overklokken?
Hier ben ik nog niet uit, wat is wijsheid?

Alvast bedankt,

Remy Bakkr Window

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Prima setup.
Overklokken is het extra geld eigenlijk niet meer waard. Je CPU zal niet snel de bottleneck meer zijn.
Als je met deze setup nog 100 euro extra te besteden hebt, kun je eens kijken naar de pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Deze GPU is nog een stukje krachtiger (dus meer future proof) en is bovendien stil (fans gaat uit) tot 60 graden celcius.

Een andere mogelijkheid is de keuze voor een i7-processor, aangezien ableton live hyperthreading ondersteund. Alhoewel ik wel betwijfel of je die extra performance daarvoor wel echt nodig hebt tenzij je een stuk of 100 vst's gaat inladen? ;)

Als je liever wat geld bespaart en onder die 900 euro wilt blijven, heb je een goed systeem zo :)

[ Voor 28% gewijzigd door .Kaas op 26-10-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 18:19
Het makkelijkst voor ons is een RML lijstje ;) Modulaire PSU hoeft niet per se in die case, dus neem een S12II of XFX TS. Bordje: je kan ook de betere G1.Sniper.B5 nemen voor +- €5 meer. Verder heeft Seagate meer uitval dan WD, dus neem fijn een WD Blue. Eventueel extra geld kan je investeren in grotere SSD (256GB MX100) en evt een R9 290, of, nog beter, een GTX 970. De case laat ik over aan de anderen hier.

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd