Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivodc
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik ben op zoek naar een groot plasma scherm om op te gamen (via mijn laptop). Omdat ik hier maar ~300 euro aan kwijt wil zijn kom ik uit op het kopen van een tweedehands/winkelmodel, dus een wat ouder model.

Nu heb ik er een gevonden van 50", maar de resolutie is 1024 x 768. (pricewatch: Panasonic TX-P50C3E)

Mijn vraag: is deze resolutie bij 50inch opvallend slecht of zal dit gewoon mooi beeld opleveren bij het gamen, als ik op zo'n 5 meter afstand zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
http://www.hdtvnieuws.nl/...-tv-kijkafstand-20130718/

Vanaf een meter of 3 zie je het verschil niet meer.
Oftewel vanaf 5 meter zie je echt geen verschil

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 21:29
resolutie is wel echt laag om op te gamen, je mist heel wat details vergeleken met 1080p.
Ik heb zelf een plasma gehad en met die resolutie en je ziet het duidelijk, vooral de kartels in games, die zijn veel duidelijker.

Persoonlijk zou ik er toch wel geld bijleggen indien mogelijk natuurlijk en een 1080p scherm te halen.

Met films en tv zal je het niet zien, maar games zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
freaky35 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:05:
resolutie is wel echt laag om op te gamen, je mist heel wat details vergeleken met 1080p.
Ik heb zelf een plasma gehad en met die resolutie en je ziet het duidelijk, vooral de kartels in games, die zijn veel duidelijker.

Persoonlijk zou ik er toch wel geld bijleggen indien mogelijk natuurlijk en een 1080p scherm te halen.

Met films en tv zal je het niet zien, maar games zeker wel
5 meter is best een eind weg, dat zie je echt geen verschil meer hoor. Zie ook de website waar ik naar gelinkt heb.

De vraag is als de opgegeven 5 meter ook echt 5 meter is of dat het gegokt is. Vind dat namelijk een behoorlijke afstand.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivodc
Oké, misschien zit het inderdaad iets dichter bij de 3 meter.
Volgens de link lijkt het verschil op 3 meter afstand nog niet uit te maken..
@freaky35 zie je op afstand ook echt minder detail?
ik zou ook een 42" 1080p voor dezelfde prijs kunnen kopen.
Is voor 3 meter afstand een 42" 1080p of 50" met resolutie 1024 x 768 tv leuker?

[ Voor 26% gewijzigd door ivodc op 26-10-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
ik zou echt die tv niet nemen, zeker omdat het zo een grote is, best een 1080p tv nemen, want anders wordt het wel redelijk zichtbaar, en aan de resolutie te zien zal de rest van de kwaliteit ookneit zo goed zijn ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

1024x768 is écht niet meer van deze tijd. Argumenten als "het verschil zie je toch niet op 5m afstand" zijn onzin, zeker bij een TV van 50 inch. Een goedkope LCD met resolutie van 1080p geeft sowieso scherper beeld dan een tweedehands plasma met die brakke resolutie.

Als je het geld niet hebt zou ik eerder doorsparen, of opteren voor een LCD. Van die resolutie ga je spijt krijgen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:33
Wil je ook persé een plasmascherm? Met zo'n budget kan je misschien beter naar een LCD scherm kijken.

Ook wordt met HD ready 1280*720 bedoeld, niet 1024*768. Die laatste heeft bovendien een beeldverhouding van 4:3, oftewel 'ouderwets' niet-breedbeeld. Op Tweakers staat wel dat het een 16:9 tv is, maar dat lijkt me gek bij die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe zit het met de input lag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivodc
Ik hoef niet per se een plasma scherm maar bij de rest van de wat oudere modellen weet ik niet of ze goed zijn voor gamen (bij velen wordt de responstijd niet aangegeven).
Als jullie een ander goed scherm van minimaal 42" weten om op te gamen voor max €300 zou ik dat ook super vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door ivodc op 26-10-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Plasma om te gamen?
Dan zou ik heel erg uitkijken met inbranden.
Overigens zou ik het nog niet doen: ik heb nu 50 inch met full-hd plasma en dat is gewoon goed, die kostte iets van 550 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door Soldaatje op 26-10-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

marcop23 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:21:
Wil je ook persé een plasmascherm? Met zo'n budget kan je misschien beter naar een LCD scherm kijken.

Ook wordt met HD ready 1280*720 bedoeld, niet 1024*768. Die laatste heeft bovendien een beeldverhouding van 4:3, oftewel 'ouderwets' niet-breedbeeld. Op Tweakers staat wel dat het een 16:9 tv is, maar dat lijkt me gek bij die resolutie.
Nee hoor, dat is niet heel vreemd. De pixels zijn gewoon niet vierkant. Het is echter wel iets om rekening mee te houden. Wanneer de aspect ratio van de games niet aangepast kan worden zit je toch een beetje dikke tegenstanders neer te schieten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Ik heb een 42 inch plasma met 1024x768 (dat is gewoon breedbeeld) en ik geniet dagelijks (xbox360 / films / TV) van het beeld: de kleuren en scherpte. Maar dan moet de tv wel ongeveer op de juiste afstand staan, en je moet zorgen dat je input HD beeldmateriaal is. Als je 30 jaar gewend bent aan SD, dan is 720P fantastisch mooi.

Maar goed, het is 2014, 1080P is de norm, en uHD is er ook al.
Aangezien ik geen idee heb hoe lang je de tv wilt gebruiken, en wat voor inputsignaal (kwaliteit) je nu en in de toekomst gebruikt, je zelf niet echt nauwkeurig bent, en ons toch vraagt om een advies zou ik zeggen: Ga voor full HD (1080P).

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 26-10-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

marcop23 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:21:

HD-ready zegt niets over de horizontale resolutie, alleen de verticale resolutie moet minimaal 720 pixels zijn en dat is aanwezig met 1024 x 768. Als het scherm de inkomende 1280 x 720 (720p) kan terugscalen mag een scherm gewoon het HD Ready-logo dragen. Naast nog wat eisen als HDMI In, etc.
Soldaatje schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:25:
Plasma om te gamen?
Dan zou ik heel erg uitkijken met inbranden.
Ik game hier al jaren op een plasma-tv en geen centje pijn. Nu zijn oudere schermen wel wat meer vatbaar voor inbranden dan wel retentie, maar mijn inziens hoeft dat zeker niet de reden te zijn om geen plasma te kopen. Responsetijd van een plasma en de kleurweergave zijn ook leuk in games.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivodc
Oké bedankt dan ga ik voor de 42" plasma met 1080p.
Is deze goed: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S10E

Of weet iemand toevallig een type LCD / Led dat goed is om op te gamen? (lage respons tijd)

[ Voor 33% gewijzigd door ivodc op 26-10-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Response tijd is leuk, maar als je wilt gamen moet je kijken naar iets wat eigenlijk geen fabrikant op geeft: inputlag. Om daar achter te komen wordt het reviews lezen en Google raadplegen. HDTVtest heeft een database met merken, types en de inputlag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08 10:52
Waarvoor heb je een 50" tv nodig? anyways, dit is ms een beter alternatief: V&A aangeboden: Samsung LE40C530
Pagina: 1