Alweer een Budget Game Computer

Pagina: 1
Acties:

• Szeyu22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-02 21:03
Hee iedereen!

Ik hoop dat jullie het nog niet zat zijn om budget game computers te beoordelen ;)

Ik heb veel op deze site naar tips gekeken en ben uiteindelijk gekomen op een configuratie. Mijn idee was om deze via alternate te laten bouwen, maar wellicht waag ik me aan het compleet zelf bouwen van het beestje.

Ik probeer met het systeem en de verzending rond de €750 te blijven (met een studentenversie van windows 8.1 ben ik dan net iets meer dan €800 kwijt). Mocht ik de pc via alternate laten bouwen kost dat €65 extra.

Verder; ik speel niet extreem zware spellen, voornamelijk League of Legends en The Sims 4. Een extreme game computer heb ik dus ook niet nodig, maar het zou wel leuk zijn als ik voorbereid ben op de uitbereidingen van The Sims 4 en League of Legends op de hoogste kwaliteit kan spelen.

Hierbij het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,90€ 158,90
1Asus B85M-E€ 67,-€ 67,-
1MSI Radeon R9 270X GAMING 2G€ 167,-€ 167,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,95€ 49,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Cooler Master GM G650M€ 57,95€ 57,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,20

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:27

Zenix

BOE!

Ik zou een andere voeding nemen van hogere kwaliteit zoals de pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W

650W heb je sowieso niet nodig met dat systeem.
Crucial M500 vervangen door de Crucial MX100, dat is de opvolger van de M500.

In vraag en aanbod kan je een een AMD Radeon R9 290 kopen voor iets meer, bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 -- SCHERP GEPRIJSD of V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- SCHERP GEPRIJSD!!! Dan heb je met dit budget eigenlijk een high-end gamesysteem :) Een andere optie is om een 280X te kopen voor zo'n 125 a 135 euro.

Tenslotte vermijd Alternate. De laatste weken een aantal topics gezien over hun slechte service om nog niet te spreken over de shopreviews. Ik zou bij Afuture of Azerty kijken.

[ Voor 41% gewijzigd door Zenix op 26-10-2014 14:23 ]

• Szeyu22
Bedankt!

Ik heb even gekeken bij de videokaarten die je voorstelt, maar is het wel slim om een videokaart te gebruiken die gebruikt is voor mining? Ik heb daar verder geen verstand van, maar ik zag een enorme discussie onder een van de aanbiedingen ;)

• Zenix

Zenix

BOE!

Szeyu22 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:39:
Bedankt!

Ik heb even gekeken bij de videokaarten die je voorstelt, maar is het wel slim om een videokaart te gebruiken die gebruikt is voor mining? Ik heb daar verder geen verstand van, maar ik zag een enorme discussie onder een van de aanbiedingen ;)
Videokaarten gaan over het algemeen langer mee dan dat je ze gebruikt. Daarnaast zijn ze tijdens het minen goed gekoeld geweest in een datacenter en zit er garantie op. Kortom ik zie het eerder als voordeel omdat je ze een stuk goedkoper kan krijgen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar DAA!

• Szeyu22
Ja, ik zag inderdaad dat ik het topic verkeerd geplaatst had, maar ik kan niet uitvinden hoe ik hem verplaats! :o

Edit: O, het is nu verplaatst, bedankt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Szeyu22 op 26-10-2014 16:08 ]

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 10:14
De Sapphire HD7950 3GB Boost is voor € 159,90 ( incl. verzenden ) beter en goedkoper !

Dit --> http://www.alternate.nl/h...4&utm_source=tweakers.net

[ Voor 56% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-10-2014 16:09 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-03 19:01

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik vind (persoonlijk) deze case mooier en groot:
pricewatch: Cooler Master K380

Review QNAP TS-230 NAS

• Szeyu22
Ik weet niet zeker hoe dat werkt, maar de MSI heeft wel een hogere snelheid (5,6GHz) dan de Sapphire (5GHz). Wel heeft de Sapphire een hogere busbreedte (384 bit) dan de MSI (256 bit). En dan is er ook nog het verschil tussen 2GB en 3GB....
Hoe vergelijk je dat? :P

En ik ben zeker een tweedehands videokaart aan het overwegen :)

De case hoeft wat mij betreft niet heel mooi te zijn, het liefste simpel en van goede kwaliteit. Een raampje zou wel leuk zijn, maar is geen vereiste. En uitbereidingsmogelijkheden zijn ook welkom natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Szeyu22 op 26-10-2014 16:25 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

En kast voor iemand met niet veel eisen maar wel een Window? Met deze zit je dan altijd goed:
pricewatch: Cooler Master N300 (KWN1, windowed)
Kwaliteit is prima, lange GPU's passen erin, net zoals een fullsize ATX moederbord.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:42
Zenix schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:52:
Videokaarten gaan over het algemeen langer mee dan dat je ze gebruikt. Daarnaast zijn ze tijdens het minen goed gekoeld geweest in een datacenter en zit er garantie op. Kortom ik zie het eerder als voordeel omdat je ze een stuk goedkoper kan krijgen.
De discussie over wel of geen mining kaarten kopen kent vele voorstanders en tegenstanders. Ik zelf ben er minder fan van, dus om ook even het 'tegen' geluid te laten horen:

Twee dingen:
- de levensduur van zo'n kaart: als op de doos bijv. staat 10 years gaming time bedoelen ze dat met een gebruik van bijv. 5 uur per dag. Een mining kaart staat 24/7 aan. Dus een jaartje minen staat gelijk aan 5 jaar (!) normaal gebruik zoals de fabrikant het bedoeld had.
- er wordt in de discussie nogal vaak wordt gedaan alsof minen altijd goed gekoeld gedaan wordt in datacenters. Wat er even bij wordt vergeten te vermelden is dat er natuurlijk ook een hele hoop sjonnies tussen die miners zaten, gewoon jongens die op een warme zolderkamer een pc'tje met 3 GPU's naast elkaar hadden lopen zonder dat iemand ernaar keek. Dat is heus niet altijd, maar voorstanders brengen het soms zo zonnig dat je haast denkt dat mining kaarten nieuwer zijn dan een nieuwe kaart rechtstreeks vanuit de fabriek.

Kortom je moet dus ook de mazzel hebben dat die kaart goed onderhouden is, als je pech hebt zit je met een kaart die naar de maatstaven van de fabrikant 5 jaar onder slechte omstandigheden is gebruikt.

• Zenix

Zenix

BOE!

DeNachtwacht schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:19:
[...]

De discussie over wel of geen mining kaarten kopen kent vele voorstanders en tegenstanders. Ik zelf ben er minder fan van, dus om ook even het 'tegen' geluid te laten horen:

Twee dingen:
- de levensduur van zo'n kaart: als op de doos bijv. staat 10 years gaming time bedoelen ze dat met een gebruik van bijv. 5 uur per dag. Een mining kaart staat 24/7 aan. Dus een jaartje minen staat gelijk aan 5 jaar (!) normaal gebruik zoals de fabrikant het bedoeld had.
- er wordt in de discussie nogal vaak wordt gedaan alsof minen altijd goed gekoeld gedaan wordt in datacenters. Wat er even bij wordt vergeten te vermelden is dat er natuurlijk ook een hele hoop sjonnies tussen die miners zaten, gewoon jongens die op een warme zolderkamer een pc'tje met 3 GPU's naast elkaar hadden lopen zonder dat iemand ernaar keek. Dat is heus niet altijd, maar voorstanders brengen het soms zo zonnig dat je haast denkt dat mining kaarten nieuwer zijn dan een nieuwe kaart rechtstreeks vanuit de fabriek.

Kortom je moet dus ook de mazzel hebben dat die kaart goed onderhouden is, als je pech hebt zit je met een kaart die naar de maatstaven van de fabrikant 5 jaar onder slechte omstandigheden is gebruikt.
Kan ook net zo goed zijn dat een videokaart 20 jaar meegaat. In dit geval gaat het om 8 maanden in een datacenter. Daarnaast is het wel van belang om de temperatuur in de gaten de houden tijdens het minen vooral bij R9 290(X), kan invloed hebben op hashrate. Tevens zit er nog meer dan jaar garantie op de kaarten die aangaf, daarom zie ik ook geen probleem.

Het wordt inderdaad soms te zonnig gebracht en dat ben ik met je eens, maar voor deze prijs kan je niet klagen lijkt mij. Door al die mining kaarten worden de prijzen laag gehouden, wat een voordeel is voor de consument.
Szeyu22 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:22:
Ik weet niet zeker hoe dat werkt, maar de MSI heeft wel een hogere snelheid (5,6GHz) dan de Sapphire (5GHz). Wel heeft de Sapphire een hogere busbreedte (384 bit) dan de MSI (256 bit). En dan is er ook nog het verschil tussen 2GB en 3GB....
Hoe vergelijk je dat? :P

En ik ben zeker een tweedehands videokaart aan het overwegen :)

De case hoeft wat mij betreft niet heel mooi te zijn, het liefste simpel en van goede kwaliteit. Een raampje zou wel leuk zijn, maar is geen vereiste. En uitbereidingsmogelijkheden zijn ook welkom natuurlijk.
De HD7950 is hetzelfde qua performance als een R9 280. Dus het is sowieso een veel betere keus dan de 270X.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 26-10-2014 20:50 ]

• Szeyu22
Hee iedereen!

Allereerst bedankt voor de reacties! :)

Voor nu is dit mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B85M-E€ 67,-€ 67,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Corsair Carbide 200R Windowed€ 61,36€ 61,36
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,75€ 59,75
1Crucial MX100 128GB€ 59,74€ 59,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,10

Ik twijfel nog even door over de videokaart, maar ik neig op dit moment toch naar een nieuwe, aangezien die voor mijn huidige wensen waarschijnlijk prima werkt en ik dan alles kan afhalen bij Azerty. Misschien duik ik over een jaartje nog eens in de videokaarten. Met wat meer kennis durf ik het denk ik wel aan om een tweedehands mining kaart te kopen. Ik denk namelijk dat die wel prima kunnen zijn (zeker als je ze kunt testen).

Wat behuizing betreft: Ik zag dat de windowed versie van mijn behuizing niet zo duur was bij azerty, dus ik denk dat ik voor die ga. Die van coolermaster zag er ook prima uit, ik probeer de twee te vergelijken, maar ik kom er niet helemaal uit. Beide hebben voor en nadelen, de coolermaster is wel een stukje goedkoper natuurlijk. Heeft iemand hier nog een tip voor?

Ten slotte: heb ik met dit systeem voldoende koeling? De voeding is nu ook goed toch?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Szeyu22 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:08:
ik dan alles kan afhalen bij Azerty.
Besef wel dat je hierdoor maar liefst 30 euro extra kwijt bent dan de goedkoopste optie (verschillende winkels) of 15 euro meer dan de goedkoopste enkele winkel, inclusief verzendkosten...
Ten slotte: heb ik met dit systeem voldoende koeling?
Qua koeling is het zeker voldoende. Je zou nog een aftermarket cpu koeler kunnen overwegen om het wat stiller te maken, maar dat is niet strikt noodzakelijk. Een pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 of pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO of zelfs nog een pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo zijn dan prima dingetjes.
De voeding is nu ook goed toch?
Helemaal goed.

• Szeyu22
br00ky schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:20:
[...]

Besef wel dat je hierdoor maar liefst 30 euro extra kwijt bent dan de goedkoopste optie (verschillende winkels) of 15 euro meer dan de goedkoopste enkele winkel, inclusief verzendkosten...
Ja, dat besef ik me zeker. Echter, laten afleveren doe ik liever niet, aangezien de onderdelen dan hoogst waarschijnlijk worden afgeleverd bij de snackbar om de hoek. Nu is dat meestal prima, maar het is daar heel warm, dus ik heb ze liever op kamertemperatuur mee. Een andere optie zou Megekko zijn, maar die heeft dan weer niet de videokaart die ik wil :P Het is me de extra centen in dit geval wel waard.

En ik zal de koelers overwegen! Geluid is niet heel belangrijk, dus ik kan die natuurlijk ook later besluiten in te bouwen :) Mocht het een halve stofzuiger blijken te zijn bijvoobeeld ;)

Ik zag trouwens op nl.hardware.info dat de Cooler Master N200 Windowed beter werd getest dan de N300. Is dat een optie voor deze configuratie?
Misschien handig om te melden dat de computer in een huis met een kat komt te staan, wat betreft stof en haren nog een tip? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Szeyu22 op 28-10-2014 10:36 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Szeyu22 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Ik zag trouwens op nl.hardware.info dat de Cooler Master N200 Windowed beter werd getest dan de N300. Is dat een optie voor deze configuratie?
Die kan inderdaad ook prima. Je hebt al een microATX moederbord (want grotere ATX borden passen hier niet in) dus hoeft dat niet aangepast te worden.
Misschien handig om te melden dat de computer in een huis met een kat komt te staan, wat betreft stof en haren nog een tip? ;)
Een kast nemen met stoffilters, en dat heeft de N200, dus hoeft dat geen groot probleem te vormen. Maar het is nooit verstandig de kat op je lekkere warme case te laten slapen ;).

• Szeyu22
Haha, ik zal mijn kat geen mogelijkheid geven om de computer als slaapplek te gebruiken ;)

Aangezien ik toch wel enthousiast werd van een wat groter venster, ben ik een beetje gaan zoeken naar een betaalbare en goede case met een groot venster en kwam op de Corsair Carbride Spec-02 uit.

Een heel smaakspecifieke case, maar ik vind 'm mooi. Op hardware.info best goed getest, alleen las ik wel in de reacties dat hij door de enkele ventilator toch wel warm kan worden, dus daar ga ik er dan een van bij nemen. Ik zat te denken aan deze. Deze lijkt op degene die erin zit en geeft ook rood licht. Zal ik hiervan een twinpack kopen of is één genoeg?

Dit zou m dan worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B85M-E€ 67,-€ 67,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Corsair Carbide SPEC-02 Red Led€ 50,-€ 50,-
1Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Rood, 120mm€ 11,48€ 11,48
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,75€ 59,75
1Crucial MX100 128GB€ 59,74€ 59,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,22

Nu nog een goede buildguide vinden, en ik kan ervoor gaan lijkt me zo! :)

[ Voor 75% gewijzigd door Szeyu22 op 28-10-2014 13:27 ]

• Szeyu22
Ja, ik ben blij met de onderdelen. Dus dit gaat hem worden :) Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken! :D

Nog een paar vragen: als ik deze lijst koop, heb ik dan ook alle kabels, koelpasta en dergelijke die ik nodig heb? Ik zag bijvoorbeeld dat de optische drive een OEM is. Moet ik er dan zelf bedrading bij kopen? Externe kabels zoals een netwerkkabel heb ik al, dus het gaat echt om de interne kabels.

En; heb ik naast schroevendraaiers en tie-wraps nog ander gereedschap nodig? Haha, ik ben een echte beginner zoals jullie vast wel merken :P

Verwijderd

No worries, al dat gerei zit er bij, ook de kabels en tie-wraps. Met standaard schroevendraaiers moet het prima lukken. Voor de afstandsbuisjes van je moederbord (als ze er niet al op zitten) zit voor zover ik weet ook altijd een tooltje included. Da's wel praktisch om ze wat strakker te draaien.
Pagina: 1