schakeling maken of zoiets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hoi.

is het mogelijk om voor heel weinig geld het volgende te maken;

Een soort mechanisch slot dat elektronisch wordt aangestuurd.
Input gaat mbv toetsen, er boven zit een display (klein)
Bij een goede invoer moet het slotje opengaan en moet er een tekst op het display komen te staan.
Bij een foute invoer komt er "fout" op het display te staan en is het even niet mogelijk om een code in te voeren. Bij eerste fout duurt dit een minuut, bij de 2de fout 3 minuten, na de 3de fout 5 minuten, na de 4de fout 15 minuten, enz. Het aftellen laat zich op het display zien. Deze timer reset zich 1 maal per dag.

Dit dingetje moet zich per batterij van 9 volt aansturen.

Is dit mogelijk, zo ja hoe klein en zelf eenvoudig te maken en wat kost zoiets ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Tuurlijk, wat jij wilt is een kwestie van een microprocessor zoals een PIC of een Arduino met een display en een electromagneet.

Maar als je al met die vraag komt heb ik weer de vraag hoe ver je kennis is met elektronica....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
memphis schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:21:
Tuurlijk, wat jij wilt is een kwestie van een microprocessor zoals een PIC of een Arduino met een display en een electromagneet.

Maar als je al met die vraag komt heb ik weer de vraag hoe ver je kennis is met elektronica....
Dacht al dat het met Arduino zou kunnen, maar zoek eigenlijk naar nog lagere prijs.

En mijn ervaring ; non-excistent. Kan dus niet zelf printplaatjes maken of meer van dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Een arduino is toch niet zo duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Koop ergens in China een arduino-kloon? Dat is de simpelste oplossing voor iemand zonder ervaring.
Het kan veel goedkoper, maar dan gaat het wel ingewikkelder worden om te maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Mavamaarten schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:23:
Koop ergens in China een arduino-kloon? Dat is de simpelste oplossing voor iemand zonder ervaring.
Het kan veel goedkoper, maar dan gaat het wel ingewikkelder worden om te maken.
Oke, duidelijk. Arduino kloon, china. Met aankopen in china heb ik gelukkig wel veel ervaring.

Dan eens op zoek gaan en dan kom ik verder terug met mijn vraag.
Met wat ik dus nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:35
Je zal sowieso zelf aan het programmeren/solderen moeten. Kant-en-klaar is het waarschijnlijk ergens verkrijgbaar, maar als je een arduino duur vind dan wordt het echt nog meer diy. Zoek eens op Google naar 'Arduino lock' of iets dergelijks. Hierdoor ben ik ook al op deze instructable gekomen. Als je dit combineert met een tutorial over LCD-schermpjes en een keyboard, ben je er al gauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Fusioxan schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:45:
Je zal sowieso zelf aan het programmeren/solderen moeten. Kant-en-klaar is het waarschijnlijk ergens verkrijgbaar, maar als je een arduino duur vind dan wordt het echt nog meer diy. Zoek eens op Google naar 'Arduino lock' of iets dergelijks. Hierdoor ben ik ook al op deze instructable gekomen. Als je dit combineert met een tutorial over LCD-schermpjes en een keyboard, ben je er al gauw.
Thnx.

Lijkt me niet onmogelijk.
Hoewel ik van plas was er meer te willen hebben, zal het denk ik bij 1 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Let op dat met een Arduino je 9V batterij zo leeg is, een uurtje of 10 is de max voor een Arduino als je geen gebruik maakt van de slaapmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Cassettebandje schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:56:
Let op dat met een Arduino je 9V batterij zo leeg is, een uurtje of 10 is de max voor een Arduino als je geen gebruik maakt van de slaapmodus.
Dat is niet erg. Het hele goedje gaat onderdeel uitmaken van een spel waarbij de deelnemers zelf een 9V batterij moeten meenemen.

Zolang er maar niet meer voeding nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1