Toon posts:

Problemen met AMD Radeon HD 7970M (Notebook)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Een tijdje geleden besloten om mijn videokaart drivers eens te updaten. Slechtste idee ooit.

Sinds dat moment (en ik weet niet welke drivers ik daarvoor had..) heb ik bij diverse games last van haperingen, zoals met je muis over een menu heen en weer gaan, lopen alle opties enorm achter met highlighten, character models die vertraagd bewegen etc..
Daarnaast flikkert het scherm enorm als ik een game zoals League of Legends of Heart of the Storm fullscreen draai. Als ik vervolgens de gamesettings op windowed/borderless zet werkt het wel goed zonder flikkering.

Uiteraard speel ik het liefst fullscreen met high+ quality zoals ik dat ook zou verwachten met de hardware van deze laptop. Maar ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar om games op normale wijze te spelen. Ik moet nu zelfs Heart of the Storm op 'Low' graphics zetten wil het normaal te spelen zijn en het menu normaal reageren zonder te haperen, en dat is absurd uiteraard.

Gister nog een driver update gedaan naar de laatst beschikbare versie via de AMD website. De tool die zij gebruiken scanned je systeem en stelt dan een update van je driver voor. Deze kwam zelf terug met deze versie: AMD-Catalyst-14-9-win7-win8.1-64Bit-dd-ccc-whql
Geinstalleerd en laptop herstart, en vervolgens alleen maar blauwe schermen met "Windows kon niet opstarten" (Windows 8 ). Systeemherstel etc. werkte niet dus via veilige modus weer de vorige driver teruggezet. Maar daarmee dus ook nog steeds alle haperingen en flikkerende schermen.

Volledige systeem specs:
Core i7-3630QM (2,4Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
AMD 7970 3Dkaart
12GB Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
250GB SSD
500GB HDD

Als iemand hier ervaring mee heeft of mij op enige wijze kan helpen; wordt zeer op prijs gesteld.

Alvast bedankt.

Danny

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

DDU downloaden en installeren. In veilige modus je drivers verwijderen.

Dan opnieuw drivers downloaden, probeer dit keer een andere versie (niet beta).