SLI GTX 980, nieuwe Mobo

Pagina: 1
Acties:

• Joey!
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 22:41
Ik zoek een?
Ik was van plan om een 2e GTX 980 MSI 4g erin tedoen

Wat is je budget?
Schat GTX 980 rond de €570 en een mobo rond de €200. Maar zeg €800.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever weer een MSI mobo en Nvid aangezien ik al een GTX 980 in mijn systeem heb. Die mag van mijn ook van een andere fabrikant wezen. Maar met deze batch nog geen probleem onder vonden kwa coilwhine etc.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
[i]Ik heb nog een 1100Watt liggen van Aerocool en zou dus graag van mijn Current System een SLI build willen maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,50€ 299,50
1MSI Z97-G43 GAMING€ 107,95€ 107,95
1MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING 4G€ 557,-€ 557,-
1Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 131,95€ 131,95
1Cooler Master V8 GTS€ 67,95€ 67,95
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 145,84€ 145,84
1Aerocool Strike-X 1100W€ 123,-€ 123,-
1OCZ Vertex 4 128GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 110,95€ 110,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.544,14

Zoals je ziet zit er nu een Z97-G43 in, en tijdens mijn aankoop van dat bordje heb ik er eigenlijk nooit echt bij stil gestaan om SLI terunnen. Maar nu lijkt het met toch wel gewoon gaaf om SLI terunnen en voor upcoming games etc GTA V op max settings te kunnen spelen ( en nog wel even vooruit natuurlijk ).

Overclocken is ook een Prio voor zowel CPU als GPU. Zelf zat ik tekijken naar de MPower van MSI z87
pricewatch: MSI Z87 MPOWER MAX

Maar ik weet eigenlijk niet of me CPU cooler etc daar wel oppast. Desnoods zat ik er nog aan te denken om een andere CPU cooler van noctua aantescaffen. Ik heb de GTS gekozen om vanwege mijn Build en kwa kleuren combinatie dat het er erg mooi bij pasten. Zelfde geld voor de Mobo. Rood, je snap het :)

Maar mocht iemand hier andere ideeén over hebben hoor ik graag andere aanpassingen.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:45
We zitten nu in oktober. GTA V komt in januari uit als ik het goed heb? Dan moet je dus nog dik 3 maanden wachten. Ik zou pas een 2e videokaart aanschaffen als GTA V uit is.

Op welke resolutie speel je? Want voor full hd is een enkele GTX980 al overkill geloof ik.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11
Zou inderdaad de paar maanden die je toch nog moet wachten benutten om tzt een Broadwell systeem te maken. Kost onder streep natuurlijk nog wat meer, maar toch lijkt het me per geïnvesteerde euro zinvoller dan dit plan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
En vergeet niet, het is GTA.. een console titel.
Hoezo dacht je 980SLI nodig te hebben?
GTA 4 was bijzonder waardeloos geoptimaliseerd voor PC en verwacht eigenlijk hetzelfde met deeltje 5.

• Joey!
GioStyle schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:20:
We zitten nu in oktober. GTA V komt in januari uit als ik het goed heb? Dan moet je dus nog dik 3 maanden wachten. Ik zou pas een 2e videokaart aanschaffen als GTA V uit is.

Op welke resolutie speel je? Want voor full hd is een enkele GTX980 al overkill geloof ik.
Op dit moment inderdaad nog Full HD, maar de aanschaf van 4k scherm heb ik niet vermeld maar dat is wel de bedoeling dan ja.
alexbl69 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:22:
Zou inderdaad de paar maanden die je toch nog moet wachten benutten om tzt een Broadwell systeem te maken. Kost onder streep natuurlijk nog wat meer, maar toch lijkt het me per geïnvesteerde euro zinvoller dan dit plan.
Ik heb mezelf daar nog niet erg in verdiept om zo maar te zeggen.
unfor schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:22:
En vergeet niet, het is GTA.. een console titel.
Hoezo dacht je 980SLI nodig te hebben?
GTA 4 was bijzonder waardeloos geoptimaliseerd voor PC en verwacht eigenlijk hetzelfde met deeltje 5.
Ik geloof dat de Delay voor GTA V te maken had met optimization voor de PC.
En het idee achter SLI gaat mij eigenlijk om dat ik de komende jaren om zo maar te spreken geen nieuwe GPU reeks hoef aanteschaffen. Maar de rumors over GM200 chip zijn er inderdaad natuurlijk ook nog. Dus de optie om te wachten is er natuurlijk ook wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Joey! op 26-10-2014 13:30 ]

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:11
Normaal gesproken is een 'wacht' advies vrij zinloos. Wat je vandaag koopt is morgen toch achterhaald, dat heeft altijd al gespeeld.

Maar om je huidige systeem substantieel sneller te maken moet je vrij fors investeren. En als dan de 'noodzaak' voor deze upgrade toch nog 3 maand op zich laat wachten lijkt me wachten in dit geval de beste optie. Tegen die tijd begint Broadwell zoals gezegd beschikbaar te worden, en is ook wel duidelijk wat er met de GM200 gaat gebeuren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Joey!
Ik denk dan inderdaad dat ik mijn idee nog even op zich laat wachten, voor iig Broadwell.

En zoals je zelf vermeld dat het wachten vrij zinloos is. Ik kocht de GTX 980 iets na de release date voor €600. Maar als de GM200 zoveel verschil gaat brengen zal de kaart wel wat in prijs droppen en dan maar eens denken om of de SLI te nemen of het nieuwste.

Bedankt voor alle reacties, en heeft me zeker toch nog even aan het denken gezet om niet meteen de SLI aanteschaffen.
Pagina: 1