Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kuren met USB (muis en toetsenbord)

Pagina: 1
Acties:

• erik39
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-10 16:14
Zo nu en dan heb ik problemen met mijn bedrade toetsenbord of muis. Deze vallen plotseling uit. Het opnieuw opstarten (Windows 7) verhelpt het probleem. Met apparaatbeheer vind ik geen problemen. Iemand een suggestie hoe ik er achter komt waar het probleem vandaan komt en hoe het structureel op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door erik39 op 26-10-2014 12:36 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
Andere USB poorten proberen?

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al geprobeerd? Nu kan het immers zoiets simpels zijn als lege batterijen in het geval van draadloze muis/tobo.

• erik39
Het betreffen een bedrade USB muis en USB toetsenbord. Via apparaatbeheer heb ik alle USB drivers gecheckt op problemen en mogelijke driverupdates. Heb ook bios gecheckt, zie geen bijzonderheden. Als het probleem zich voordoet, verhelp ik het door de computer uit en aan te schakelen. Ik wil graag weten hoe ik dit incidentele probleem structureel kan verhelpen. Het lijkt alsof dit probleem zich (incidenteel) manifesteert bij meerdere USB poorten, want de ene keer is het de muis en de andere keer weer het toetsenbord.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klinkt alsof een van de 2 teveel stroom trekt voor de usb poort/hub. Gaat het hier om usb poorten direct op het moederbord?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• erik39
Ja dat klopt, het betreft een asrock 880G Pro3 moederbord.

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Je zou er een powered USB hub tussen kunnen zetten om te zien of je muis/tobo nog steeds wegvallen. Mijn PC heeft ook USB kuren waarbij de muis wegvalt bij het opstarten of dat poorten niet goed werken. Met een powered hub geen problemen.

Al is het moederbord (MSI P965 platinum) in mijn PC al weer aardig op leeftijd (2006). Komt dit probleem met onvoldoende stroom op haperende USB poorten vaker voor?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Pagina: 1