Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 17:13
Heb een oude Galaxy S2 (zoek naar iets nieuws maar heb nog niet iets gevonden...). Mijn S2 werkt nog prima maar ik lijk geheugen problemen te hebben waardoor updates niet meer installeren.
Heb vrijwel al mijn apps al naar mijn SD gezet, en heb zeker niet meer apps geladen dan vroeger. Toch krijg ik die memory errors en zegt CleanMaster ook dat mijn "storage space" kleiner dan 20Mb is en dat "new apps may fail to install" (en dat klopt ook). (Heb CleanMaster all eens ge-ininstalled maar dat hielp ook niet dus het is 'echt').
Kijk ik verder dan zie ik dat "Internal Storage" ook inderdaad 1.8 van de 2Gb gebruikt. "Device storage" is slechts 1.8 van 11.6Gb en "SD Card Storage" (heb er een 8Gb SD kaartje inzitten) is 3.2 van 7.4GB.
Ik begrijp niet wat nu mijn ruimte tegenwoordig lijkt op te eten. Er staan niet al te veel foto's op mijn device en bovendien staan die (en ook wat muziek) op het SD externe deel.
Zelfs WhatsApp foto's heb ik verminderd maar het lijkt allemaal niet uit te maken.
Ik ben (nog) niet ge-root dus kan niet flauwekul als Samsung apps and Google Hangout of zo eraf halen (alleen updates maar dan wordt vanzelf weer ge-bler-ed dat er weer updates zijn elke keer...).

Wat is er aan de hand waardoor ik steeds meer "Device storage" lijk te verliezen???? Iemand een idee?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54

Nickname does not reflect reality

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan je dalvik cache proberen te legen, je toestel rooten en updates van systeem-apps verplaatsen naar /system/app (updates komen normaal in /data/app terecht).
Verder kan je als je root hebt system apps die je niet gebruikt verwijderen. Er zijn verschillende lijstjes (zoals deze) voor de SGS 2 waarin staat welke app wat doet en dan kan je zelf bedenken of je ze nodig hebt. Ik verwijderde meestal alle apk's uit /system/app waarin SNS voor komt (Social Network Service), s..., kobo reader, google play books/video/kiosk. Let wel op dat je Google Play services niet verwijdert, die heb je o.a. nodig voor GMail, kalender en verschilllende niet-Google apps.

Een andere optie is het flashen van een custom rom zoals Slimbean. Dat is even pielen voor de SGS2, maar wel te doen als je deze stappen volgt. http://www.slimroms.net/index.php/installation. Het is vooral belangrijk dat je een compatibele recovery hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 26-10-2014 12:08 ]

• ErikJan2
OK, 2015Mb data waarvan 1127MiB aps, 210MiB free space en 676MiB "System Data"...

• ErikJan2
gwystyl schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:56:
Je kan je dalvik cache proberen te legen, je toestel rooten en updates van systeem-apps verplaatsen naar /system/app (updates komen normaal in /data/app terecht).
Verder kan je als je root hebt system apps die je niet gebruikt verwijderen. Er zijn verschillende lijstjes (zoals deze) voor de SGS 2 waarin staat welke app wat doet en dan kan je zelf bedenken of je ze nodig hebt. Ik verwijderde meestal alle apk's uit /system/app waarin SNS voor komt (Social Network Service), s..., kobo reader, google play books/video/kiosk. Let wel op dat je Google Play services niet verwijdert, die heb je o.a. nodig voor GMail, kalender en verschilllende niet-Google apps.

Een andere optie is het flashen van een custom rom zoals Slimbean. Dat is even pielen voor de SGS2, maar wel te doen als je deze stappen volgt. http://www.slimroms.net/index.php/installation. Het is vooral belangrijk dat je een compatibele recovery hebt.
Dank je wel... heb even gezocht maar het lijkt alsof alles wat je aangeeft eist dat ik ga rooten... Klopt dat of hoeft dat niet bij alles.
Het blijft vreemd dat ik hier NOOIT eerder last van heb gehad. Waarom zou ik dan nu moeten rooten (do het liever niet). Blijkbaar is er iets 'voller' dan dat het vroeger was. Als ik dat nu kon vinden en gewoon leegmaken.
Verder denk ik dat ik met 2Gb ruimte niet veel minder heb dan nieuwere phones, toch? Dat is toch ook meestal nog 2Gb... (soms 3)?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 06:59

Mikayu

.srt

Nieuwe phones hebben 32 of 64GB en apps raken steeds meer bloated. Gooi de caches leeg en delete desnoods apps die je via de browser ook kan doen. Vereist geen root.

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn S2 en gisteren na alle eerder geboden niet werkende remedies eindelijk een werkende oplossing gevonden. Vereist wel root. Maar als je toch al naar iets nieuws aan het kijken bent zou ik niet bang zijn om te rooten. http://davidstoline.com/f...ailable-error-cyanogenmod

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
je kan ook de dumpstate log proberen te deleten, hiervoor heb je geen root nodig:
http://www.guyrutenberg.c...ogs-on-an-unrooted-phone/
dial *#9900# which will open the SysDump utility. Here you can select Delete dumpstate/logcat which will free up the internal storage from all those logs

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Nieuwere telefoons hebben vaak geen apart app-geheugen meer. Dus kun je daar veel meer apps op kwijt. Ik heb zo'n 3,4GB aan apps op mijn XZ staan

• ErikJan2
JerX schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:34:
je kan ook de dumpstate log proberen te deleten, hiervoor heb je geen root nodig:
http://www.guyrutenberg.c...ogs-on-an-unrooted-phone/

[...]
Allemaal zeer bedankt voor de hulp en tips maar het lijkt er inderdaad op alsof dit de doorslag heeft gegeven... Gewoon *#9900# en die log deleten en -tot nu toe- laden alle updates weer zoals het hoort en lijkt de boel weer normaal. _/-\o_
Pagina: 1