Juist aansluiten van HCS met TV, DVDR, PC, VR lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

• CharlieFox
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04-2025
Met het risico dat ik afgebrand wordt op dit techno forum, waag ik toch een poging. Ik kom er namelijk echt niet uit. Mijn vrouw en dochters worden er helemaal crazy van en ik eigenlijk zelf ook wel. Er liggen 5 afstandbedieningen + keyboard wat het er niet makkelijker op maakt. Uiteraard heb ik zo’n Logitec Harmony 650 RC aangeschaft, maar ook dat lijkt het weer net niet helemaal. Ik geef toe, het heeft natuurlijk allemaal te maken met onkunde van mij. Ik heb uitaard al de slogan RTFM gedaan, o.a. op dit forum, maar kom er toch niet uit. Het is telkens weer opnieuw, of geen geluid, of geen beeld, of beide niet. Dit kan zo echt niet langer.

Ik heb hieronder alle apparatuur vermeld met alle in- en uitgangen. Is er ‘n ervaren lezer die zo kan zien op welke aansluitingen ik alle apparatuur op de juiste manier aan elkaar moet koppelen? Alvast hartstikke bedankt voor de hulp!

1. UPC media box
Cisco HD DVR 8685 / 8485
HDMI
RF in
audio out R / L
TV-scart

2. HCS
LG HX751
​5.1 surround speaker aansluitingen
LAN ethernet
Optical in
HDMI in 1
HDMI in 2
HDMI out
​AUX L/R in
Antenne FM
Input: Video out (geel), AUX in L/R (wit/rood)
Output : Pr rood, Pb blauw, Y groen

3. TV
​LG 42LW5500
​HDMI/DVI in 1 (arc)
HDMI/DVI in 2​
HDMI/DVI in 3
HDMI/DVI in 4
VGA
​HDD IN / USB in 1
USB apps in 2
PCMCIA card slot
Wireless Control
AV in 2: Video (geel), L mono (wit), audio R (rood)
RS-232C in (control&service)
LAN ethernet
RGB in (pc)
Audio in (RGB/DVI)
AV 1 (RGB)
Optical digital audio out
Antenna cable Iin
AV in 3 - Component in: audio, Y, Pb, Pr

4. DVD-recorder
​Sony RDR​-HX780
Antenne IN
Antenne OUT
Line 2 OUT: Audio L/R (wit/rood), vido (geel)
Component video OUT: Y groen, Pb/Cb (blauw), Pr/Cr (rood)
S-Video
Line 1 / decoder scart
Line 3 - TV scart
G-link
HDMI OUT
Digital OUT coaxial (rood) (tulp plug)

5. HTPC
HP DC7800 mini computer
Intel (R) Core (TM) 2 Duo CPU E650 2,33GHz
Audio line out (achterzijde)
VGA

6. Video-recorder
Aristona SB145/03
Ant in
Ant out
Scart 2x

Overige apparatuur:
Misschien niet relevant, maar zal het toch vermelden.

Router​
Asus RT-N66U 1GB internal netwerk

NAS
Qnap TS-212 storage

UPC modem/router
Technicolor TC7200

[ Voor 0% gewijzigd door CharlieFox op 26-10-2014 15:34 . Reden: Typo: HTC gewijzigd naar HTPC + VGA toegevoegd onder TV ]

Alvast hartelijk dank voor de replies!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou denk ik het volgende eens proberen:

Antenne-aansluiting -> (via coax) -> UPC -> (via coax) -> TV
TV (HDMI 1 arc) -> Home Cinema (HDMI 1 in)
UPC (HDMI uit) -> Home Cinema (HDMI 2 in)
DVDR (HDMI out) -> Home Cinema (HDMI 3 in)
UPC (Scart out) -> DVDR (Line 1 decoder Scart in)
DVDR (Line 3 TV Scart uit) -> Videorecorder (Scart in)
HTC (bedoelde je "htpc"?) via tulp rood en wit (Audio Line out) -> HCS (Aux in L/R)
en HTC via VGA naar ?? (ik denk een verloopstekkertje gebruiken van VGA naar DVI zodat die op de DVI van de TV kan)

Wanneer nu blijkt dat je videorecorder of DVDrecorder geen beeld en geluid binnenkrijgen kan je nog ervoor kiezen om je antenne signaal voor of na de UPCtuner te splitten en via coax naar de andere apparaten te laten lopen.

Misschien zijn er handigere oplossingen, maar ik zou dit eens proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• CharlieFox
Hersteld, ik bedoelde idd HTPC (gewoon computertje). Ik ga er direct mee aan de slag ...
Net ook nog onder TV VGA toegevoegd. Was ik ook vergeten.

[ Voor 25% gewijzigd door CharlieFox op 26-10-2014 15:32 ]

• CharlieFox
Bezig nu. Ik zit met:
DVDR (HDMI out) -> Home Cinema (HDMI 3 in)
Ik heb namelijk maar 2 HDMI ingangen op de HCS en 1 HDMI uitgang.
Ik zag in de MM van die HDMI splitters en zelfs meervoudige. Kan ik daar extra HDMI poorten mee aanmaken? En kan dat bijv ook met de audio poortjes, die tulip pluggen?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Je wilt geen HDMI-splitter maar een HDMI-switch. Maar dat kan inderdaad een oplossing zijn, als je niet je HCS in wilt ruilen voor iets met meer HDMI-poorten.

Een HDMI-splitter splitst namelijk 1 signaal naar meerdere uitgangen met datzelfde signaal, handig als je hetzelfde beeld op meerdere TV's wilt tonen, maar ik geloof niet dat je dat wilt

Ook voor de audiopoorten kun je een switch krijgen, vraag is of je dat wilt... ik denk ook dat je voor het geld van 2 of 3 van die switches al zowat een 5.1-receiver met meer poorten kunt kopen, dus die afweging moet je wel maken. Switches = gedonder, want je blijft aan het schakelen.

Ik ben de tel kwijt qua HDMI, maar je TV heeft 1 poort meer en ondersteunt ARC (wat betekent dat hij geluid terug kan sturen naar de HCS), kun je niet gewoon al je HDMI aan de TV hangen? Dan gaat er nog maar 1 HDMI-kabel naar de HCS (van de HDMI-out naar HDMI-in met ARC van de TV).

[ Voor 5% gewijzigd door Solarsparc op 26-10-2014 17:02 ]

• CharlieFox
Dat alle HDMI aan de TV lijkt goed te werken. Voordeel is dat ik met het geluid niet meer hoef te schakelen. Als ik de HCS op ARC zet, heb ik geluid van de DVD, van de HSC zelf, van de TV en de VR. Die laatste heb ik nu trouwens als enige afwijkend in AV 1 (RGB) mbv een koppelstukje scart naar smalle platte plug. Overige 3 items zitten in de HDMI van de TV. Alleen voor de HTPC moet ik de HCS nog even schakelen naar AUX.

Dat dacht ik op te lossen door de audio kabels van de HTPC (mono tulip naar stereo tulip rood/zwart) in de AV IN 2 audio van de TV te pluggen. Geluid van de HTPC gaat dan naar de TV en van daaruit mbv ARC weer naar de HCS. Kan ik echt de HCS voortdurend op ARC laten staan voor het geluid. Maar dat lijkt helaas niet te werken.

Er zitten nog wel hele kleine gaatjes op de TV, achterzijde, iets met audio erop, zie beschrijving TV in het openingsbericht. Geen idee wat voor plugjes dat zijn.

Iemand?

Pagina: 1