Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Css blurred volledige site ipv alleen achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik heb issue waar ik even niet uit kom. en wellicht kan iemand me op de juiste weg helpen

ik heb onderstaande login pagina en css opmaak.
de bedoeling is dat ik een achtergrond plaatje op de login pagina zet. en dat lukt.
wil ik echter ook een blur toevoegen, dan blurred de hele pagina inclusief het formulier.
en juist het formulier moet niet geblurred worden.
waarschijnlijk omdat ik de blur op de body toe pas. alleen dat deed ik omdat dan de hele pagina de achtergrond krijgt. probeer ik het bijvoorbeeld in de HTML tag dan komt er als het ware een gat in het plaatje waarin het formulier zit.

heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

:not geprobeerd echter lukt het me daarmee niet het formulier de excluden. op de een of andere manier blurred dan alleen het formulier en de achtergrond juist weer niet :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
  <meta charset="UTF-8">
  <title>Login - Spwm</title>
  <link rel="stylesheet" href="css/style.css" media="screen" type="text/css" />
  <link rel="stylesheet" href="http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400,700">
        <!--[if lt IE 9]>
                <script src="http://html5shiv.googlecode.com/svn/trunk/html5.js"></script>
        <![endif]-->
</head>

<body>
    <div id="login">
      <p><?php include 'message.php'; ?></p>
      <p>&nbsp;</p>
      <form action="index.php" method="post" name="loginform">
      <fieldset class="clearfix">
      <p><span class="fontawesome-user"></span><input type="text" value="Username" name="user_name" class="username" onBlur="if(this.value == '') this.value = 'Username'" onFocus="if(this.value == 'Username') this.value = ''" required></p>
      <p><span class="fontawesome-lock"></span><input type="password" value="Password" name="user_password" class="password" onBlur="if(this.value == '') this.value = 'Password'" onFocus="if(this.value == 'Password') this.value = ''" required></p>
      <p><input type="submit" name="login" value="Sign In"></p>
      </fieldset>
      </form>
      <p>Support and Feedback? <a href="mailto:example@tt.com?subject=Support and Feedback" style="text-decoration:none"><span class="fontawesome-arrow-right"></span></a></p>
    </div> <!-- end login -->
</body>
</html>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
/* ---------- GENERAL ---------- */

body {
  background: url(http://ginva.com/wp-content/uploads/2012/07/city-skyline-wallpapers-008.jpg) no-repeat center center fixed;
  -webkit-background-size: cover;
  -moz-background-size: cover;
  -o-background-size: cover;
  background-size: cover;
  -webkit-filter: blur(5px);
  z-index: 0;
}

a {
        color: #eee;
        text-decoration: none;
}

a:hover {
        text-decoration: underline;
}

input {
        border: none;
        font-family: 'Open Sans', Arial, sans-serif;
        font-size: 14px;
        line-height: 1.5em;
        padding: 0;
        -webkit-appearance: none;
}

p {
        line-height: 1.5em;
}

.clearfix { *zoom: 1; } /* For IE 6/7 */
.clearfix:before, .clearfix:after {
        display: table;
        content: "";
}
.clearfix:after { clear: both; }

/* ---------- LOGIN ---------- */

#login {
        margin: 50px auto;
        width: 280px;
}

#login form span {
        background-color: #363b41;
        border-radius: 3px 0px 0px 3px;
        color: #606468;
        display: block;
        float: left;
        height: 50px;
        line-height: 50px;
        text-align: center;
        width: 50px;
}

opensecure.nl

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Je wilt alleen het achtergrondplaatje blurren? Waarom zou je dat dan met css doen?

Plaatje openen in Photoshop, blur toepassen, save, profit? Ik zou voor zoiets niet naar een stuk CSS grijpen, wat ook weer niet zonder meer in alle browsers werkt etc...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Zjemm
aha, best wel dom dat ik daar niet aan gedacht heb :P
tunnel viesie soms he :P

Dank je wel, dat is natuurlijk een stuk makkelijker en ga ik doen.

maar is het wel mogelijk met css? of zou het sowieso niet gaan werken?

opensecure.nl

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zjemm schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:43:
aha, best wel dom dat ik daar niet aan gedacht heb :P
tunnel viesie soms he :P

Dank je wel, dat is natuurlijk een stuk makkelijker en ga ik doen.

maar is het wel mogelijk met css? of zou het sowieso niet gaan werken?
Alle child-elements van het element dat je blurred, worden ook geblurred, zo werkt CSS. Dus als je't zo wil doen, moet je het met een aparte, absoluut gepositioneerde div gaan doen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

n8n

Zonde om blur door de client te laten doen terwijl Photoshop het inderdaad 1 keer voor je doet en klaar, gaat de bestandsgrootte van je afbeelding ook nog eens omlaag als het goed is.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
n8n schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:04:
Zonde om blur door de client te laten doen terwijl Photoshop het inderdaad 1 keer voor je doet en klaar
Tot hier ben ik 't met je eens...

Maar dit zou ik niet te hard roepen:
n8n schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:04:
gaat de bestandsgrootte van je afbeelding ook nog eens omlaag als het goed is.
Dat is behoorlijk afhankelijk van de afbeelding en 't bestandstype. Voorbeeldje:

'Gewoon': 7.208 bytes (PNG)
'Blurred': 30.708 bytes (PNG)

Beiden door TinyPNG gehaald. In de "blurred" versie zit gewoon veel meer informatie die niet zo hard compressed als "witte pixel, witte pixel, witte pixel, witte pixel, witte pixel, witte pixel, zwarte pixel, ...".

Bij een Jpeg, bijvoorbeeld, die een andere compressiemethode gebruikt (DCT, waarbij 'geleidelijke overgangen van pixel X naar Y' efficient(er) opgeslagen kunnen worden) zal 't eerder (maar ook niet altijd) het geval zijn. In dit geval wel:

'Gewoon': 961.850 bytes (JPG)
'Blurred': 165.347 bytes (JPG)

Maar dat hoeft niet zo te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 26-10-2014 11:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Open na bewerken eens in Paint, en sla'm dan op. Ben je weer een hoop bytejes kwijt ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Zjemm
Thnx in elk geval voor het mee denken, ik haal hem door Photoshop heen en dan is het goed. Kan ik ook even de bestands grote in de gaten houden

maar om het te begrijpen zal ik me nog even verdiepen in het css verhaal en de apart gedefinieerde div.
Die is nu dus child van de html of de body. en dat zou ik moeten omzeilen.

[ Voor 18% gewijzigd door Zjemm op 26-10-2014 13:32 ]

opensecure.nl

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Kijk eens naar hoe popups met een donkere achtergrond gemaakt zijn in plugins. Meestal wordt dit gedaan met een :before pseudo-class op een element bij het form.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wary87 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:06:
Kijk eens naar hoe popups met een donkere achtergrond gemaakt zijn in plugins. Meestal wordt dit gedaan met een :before pseudo-class op een element bij het form.
Nee, dit wordt meestal met een overlay gedaan. Een absoluut block element die alles bedekt op een z-index boven alles, en daar boven op je modal block element met een z-index die net weer wat hoger ligt.

• Zjemm
die zindex had ik ook gebruikt: z-index: 0; ik denk echter verkeerd :)

opensecure.nl

• Dark Blue
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het voordeel van zo'n in CSS geblurde plaat is wel, dat het heel gemakkelijk te onderhouden is.
Als je dit bij een klant neerzet, hoeft die geen Photoshop te hebben - upload je foto, zet er desnoods een limiet op, en het is helemaal zijn feestje.

Als tussenweg kun je trouwens met Irfanview of Gimp ook prima blurren.

En zelfs Imagemagick kan het waarschijnlijk op de server nog wel, als je een leuk uploadscriptje met instant mishandeling erachteraan schrijft.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik zou de blur functie in CSS alleen gebruiken als je van plan bent hem te animeren/interactief wilt maken. Bij alle andere implementaties kun je de blur beter van te voren toe passen. De filter is nogal heftig om te renderen namelijk en kan de laadtijden vergroten.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Blijft wel dat blurring heel traag kan werken. Is een vrij zware taak voor een browser. In ieder geval, stukken trager dan in PS. ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1