Toetsenbord probleem na kleine hoeveelheid vocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629971

Topicstarter
OK dus ik heb het zojuist weten te presteren op mijn toetsenbord te spugen... Ik kan me voorstellen dat men nu denkt: "waarom zou iemand in godsnaam op z'n eigen toetsenbord spugen?" Ik wilde mijn bril even oppoetsen maar mikte simpelweg niet zo goed. Er kwam dus een beetje speeksel terecht op de 'd' toets dat ik direct wegveegde. Ik dacht er verder niet veel van aangezien het niet een half glas water o.i.d was maar vlak daarna merkte ik dat als ik op de 'd' drukte dit 'sda' opleverde. 'E' leidt tot 'we' etc.

Het komt er dus op neer dat de linkerzijde van mijn toetsenbord niet meer goed bruikbaar is. Voor de rest functioneerde de laptop nog prima maar na wat gegoogled te hebben heb ik de laptop maar uitgezet en de batterij eruit gehaald om mogelijke verdere schade te beperken. Mijn vraag is nu dus wat ik het beste kan doen. Moet ik de laptop een nachtje ondersteboven laten drogen en is het dan weer goed? Of is het toetsenbord in feite onredbaar als het al zodanig aangetast was dat toetsen de input niet meer goed kunnen registeren? Het model van de laptop betreft een Dell Inspiron 15r se 7520 en wat ik van een online tutorial heb gezien lijkt het toetsenbord vrij makkelijk vervangen en ook de verdere onderdelen van de computer zoals het moederbord goed beschermd. In ieder geval ik zou het op prijs stellen als iemand enig advies kan geven want ik heb deze computer hard nodig in de komende dagen!

Alvast bedankt.

Edit: dit is de tutorial waar ik het over had

YouTube: How To Remove & Replace Keyboard On Dell Inspiron 15R 7520 SE

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 629971 op 26-10-2014 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:03
Vaak is het drogen van het toetsenbord al genoeg ( boven een kachel Niet te heet, of in een bak met rijst / vochtontrekkende spullen ).

Als je 24 uur merkt dat het nog steeds problemen geeft, dan je proberen om het zelf te fixen of een nieuw toetsenbord erin te zetten.

Zelf te fixen wordt vaak gedaan met WD40/ andere vocht afdrijvende spullen en eventueel anti corosie.
gezien de hoeveelheid vocht wat je aangeeft denk ik eerder aan corrosie problemen dan aan vochtproblemen.
Op een aantal Tweakblogs staan wel wat tips over vochtschade problemen oplossen.

Het Toetsenbord vervangen kan je altijd og doen als dat niet werkt, maar ook dit moet niet eel veel moeite kosten bij de meeste laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Speeksel is geen schoon water, als je geluk hebt plakken de toetsen aan elkaar.
demi water halen, goed schoonspoelen en daarna een weekje drogen.
Wel uit de laptop halen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door MJanzn op 26-10-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629971

Topicstarter
Na de laptop ondersteboven hoog op een kast te laten drogen heb ik m nu weer aangezet en alle toetsen schijnen het weer te doen dus ben wel weer gerustgesteld. Moet zeggen dat ik wel vrij huiverig was geworden na allerlei verhalen op het internet over kapotte computers en adviezen om de computer een week uit te laten etc. Maar ik ga er maar vanuit dat dat dan geldt voor als er grotere hoeveelheden vloeistof de computer in komen. Als iemand nog een opmerking heeft is dat altijd welkom natuurlijk.