Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultra gaming laptop dilema!

Pagina: 1
Acties:

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:41
Yo beste mede tweakers! Ik zit met een probleem of ja een dilema... Ik studeer ICT en volgend jaar ga ik een zware laptop nodig hebben voor VMware en Vsphere. Hier voor heb ik dus een best wel een redelijke pittige machine nodig. Omdat ik ook games ( World of Warcraft ) leuk vind en ook een performance freak ben wil ik ook dat hij het ook goed op game gebied is. Het is de bedoeling dat hij mijn desktop ( i5-4670k, GTX 780, 16 GB ram ) moet overtreffen of in ieder geval in de buurt moet zijn kwa performance. Ik ben verplan om desktop deze aan mijn broer te verkopen en heb daar een budget door dat ongeveer 2000-2500 euro is.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
VMware, WoW en GTA5
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 2000 en 2500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Yep, elke dag op de fiets maar hier heb ik een rek op waar mijn tas oplicht dus inprincipen is gewicht niet zo zeer een probleem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik geef de voorkeur aan Asus, maar MSI en gigabyte zijn ook een optie. Wel vind ik Alienware duur voor wat je krijgt.

Ik heb al rond gekeken, en ik vind de Asus g751 echt een pracht laptop.
Maar wat mijn dilema nou eigenlijk is, de laptop moet 3 jaar goed functioneren en niet dat ik over 3 jaar me erger aan de snelheid. Ook weet ik niet of een laptop er bij i.p.v verkopen van desktop een optie is. Ik wil dus echt zeker zijn dat hij 3 jaar top is! Hebben jullie misschien een voorkeur van een laptop ( wel 9xxm GPU ), of zijn er misschien interresante nieuwe hardware dat binnenkort uit komt ( 5000 intel serie, DDR4 en nieuwe type SSD controllers ).
Dank alvast!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
G751JY met I7-4860HQ kan je niet mis mee gaan. Is zeker de komende drie jaar nog prima. Build kwaliteit is goed, superieur koelingssysteem en netjes afgewerkt. Zal begin november uitkomen en kost 2299 euro, maar dan heb je ook wat.

nieuws: Asus introduceert gamelaptop met GTX 980M-videokaart

• derpadin
Yep daar dacht ik ook al aan, vooral de PCI-e SSD is zeer interresant.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Hier nog een aantal opties:
XMG C504 15.6" CORE Gaming Notebook
http://www.mysn.eu/shop/x...tore=default#!prettyPhoto
Dezelfde barebone als de gigabyte p35v2/3 en je kunt hem zelf configureren.
Op dit moment nog niet beschikbaar met een GTX9xx kaart, zijn ze volgens berichten mee bezig.

XMG P505 15.6" Pro Gaming Notebook (clevo barebone)
http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default

Volgens mij heeft deze ook een PCIe SSD slot en beschikt over de GTX970/980 kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Liber8 op 26-10-2014 12:56 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• derpadin
Als ik een custom laptop zou nemen zou dat inderdaad een optie zijn, wel zie ik als ik een beetje rond de specs van de G751 kom dat ik al een stuk duurder uit ben, en dat ik dan nog steeds minder heb voor mijn geld. Toch bedankt voor de link Liber8!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
derpadin schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:45:
Als ik een custom laptop zou nemen zou dat inderdaad een optie zijn, wel zie ik als ik een beetje rond de specs van de G751 kom dat ik al een stuk duurder uit ben, en dat ik dan nog steeds minder heb voor mijn geld. Toch bedankt voor de link Liber8!
Hehe nu twijfel ik ook een beetje.

http://www.laptopshop.nl/...us-rog-g751jt-t7004h.html

Zou liever de 15inch hebben, met een GTX970M, zonder HDD en 2x256GB SSD.
8GB geheugen is ruim voldoende voor BF4 of welk ander spel dan ook.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• derpadin
Ahh dat had ik er misschien bij kunnen zetten, heb graag 17 inch. 15 vind ik net wel of net niet. En inderdaad 970m is ook overkill!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:55
Het enige wat ik kan verzinnen wat in de buurt komt van een desktop gtx780 is dit ding:

V&A aangeboden: MEGADEAL Alienware 18 - DUAL GTX780m SLI

Welliswaar 2e hands maar voor dat bedrag heb je een monster in huis.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• derpadin
Ik vind Alienware echt k*t, inderdaad er zitten twee GPUs in maar er zit maar een 80 gb SSD in.. Ook wil ik een nieuwe laptop ipv tweedehands!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

World of Warcraft is niet echt een zwaar spel, verder zorgt zware hardware voor een waardeloze accuduur. Je kan ook voor een laptop met een snelle processor kijken, daar heb je wat aan voor virtuele omgevingen en dan de desktop houden voor te gamen.
Pagina: 1