Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth-probleem icm muis

Pagina: 1
Acties:

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49
Vandaag de Microsoft Sculpt Comfort Mouse binnengekregen en dacht hem wel even snel aan de praat te krijgen. Niet dus. Ten eerste bleek er geen receiver bij te zitten dus heb bij de lokale pc-boer een Sitecom Bluetooth 2.1 USB-adapter gekocht (de CN-516) en de bijbehorende Toshiba Bluetooth Stack geïnstalleerd.

Ben er onderhand al uren mee bezig en heb de boel nog steeds niet werkend. Meestal wordt de muis niet eens herkend, soms wel. Beste manier om de herkenning tot stand te brengen is vooralsnog de pc op te starten zonder de adapter, dan de tip uit http://www.sevenforums.co...book-mouse-5000-work.html uit te voeren en dan de adapter er weer in te stoppen. De muis wordt direct herkend en de installatie start. En mislukt. Elke keer weer.

Op de laptop van mijn vrouw werkte de muis binnen een seconde of tien... :/

Ik draai Windows 7 64bit

Hopelijk heeft iemand nuttige tips, ideeën over hardware-/softwareconflicten of weet ik veel wat.

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:49
Laat ik dit oude topic maar eens voortzetten...

Met de overgang naar Windows 10 is deze Bluetooth-muis ook ineens gaan werken. Mooi dus.

Wat me wel stoorde aan de muis is de functionaliteit om via een (mij nog steeds onbekende) gesture een actie (tab terug) uit te voeren. Een gesture die bovendien gepaard gaat met een vibratie van de muis en die ik erg irritant vind.

En nu komt het: via het Microsoft Mouse and Keyboard Center valt deze actie uit te schakelen en er gebeurt dus niets meer. De vibratie kan ook uitgezet worden (onder Touch Settings: Vibration/Sound on/off), maar deze instelling wordt niet onthouden. Applicatie afsluiten en het vibreren begint gewoon weer.

Ik heb al wel ergens gevonden dat de Toshiba Bluetooth Stack niet goed met Touch Gestures om zou kunnen gaan, maar het onthouden van een setting binnen een geïnstalleerde applicatie zou daar toch niets mee te maken moeten hebben? Al gezocht naar een setting in het register, maar daar werd ik niet wijzer van.

Simpele vraag: hoe zorg ik dat deze setting onthouden wordt?