Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze PC gaan gebruiken voor verschillende programma's;
Autodesk Maya, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Fireworks, Adobe Premiere Pro, UDK, Unity Pro, enz.
Verder wil ik nog een paar games op high / ultra kunnen spelen;
Simcity (2013), Planetary Annihilation, Starcraft 2, Crysis 3, nog een aantal RTS games...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk niet meer als 1400 euro kwijt zijn, als het de pc ten goede komt zou 1500 euro mijn max. zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 1080p scherm, een muis en toetsenbord, verder niet echt specifieke hardware.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mijn oog laten vallen op de GTX970, zijn echter zoveel verschillende merken dat ik hier graag wat wegwijs in zou krijgen
.
Op deze lijst staat een MSI B85 - G43, zou ik echter voordeel qua snelheid / aansluitingen hebben als ik een MSI Z97 Gaming 3 kies
?
Ik heb al een lijst gemaakt, zie echter zoveel verschillende opties dat ik graag een aantal meningen / tips zou horen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt specifieke voorkeuren,
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Meerdere USB 3.0 poorten zouden wel handig zijn,
Ga je overklokken?
Liever niet.
Ben benieuwd naar jullie ideeën
Ik wil deze PC gaan gebruiken voor verschillende programma's;
Autodesk Maya, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Fireworks, Adobe Premiere Pro, UDK, Unity Pro, enz.
Verder wil ik nog een paar games op high / ultra kunnen spelen;
Simcity (2013), Planetary Annihilation, Starcraft 2, Crysis 3, nog een aantal RTS games...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk niet meer als 1400 euro kwijt zijn, als het de pc ten goede komt zou 1500 euro mijn max. zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 1080p scherm, een muis en toetsenbord, verder niet echt specifieke hardware.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb mijn oog laten vallen op de GTX970, zijn echter zoveel verschillende merken dat ik hier graag wat wegwijs in zou krijgen
Op deze lijst staat een MSI B85 - G43, zou ik echter voordeel qua snelheid / aansluitingen hebben als ik een MSI Z97 Gaming 3 kies
Ik heb al een lijst gemaakt, zie echter zoveel verschillende opties dat ik graag een aantal meningen / tips zou horen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 299,90 | € 299,90 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Asus Xonar DG | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 76,- | € 76,- |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,33 | € 30,33 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0 | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Cooler Master B700 | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |
| 1 | Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader | € 19,95 | € 19,95 |