Toon posts:

Geen beeld gloednieuwe samsung UE48HU7500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds een paar uur een nieuwe UHDTV aan de muur hangen.
Was bezig met beeldinstellingen en deze wilde ik weer naar fabrieksinstellingen resetten toen ik per ongeluk op de optie "beeld uit" drukte.

het beeld werd zwart en kreeg alleen gfeluid uit de boxen (dit hoort zo vlgs manual).
Echter zou beeld moeten terugkeren bij willekeurige toetsaanraking...

Dit gebeurd echter niet en ook niet na uitschakeling (stekker uit stopcontact). Er is gewoon geen beeld, ook het menu wordt niet meer getoond!!

Iemand enig idee!!
Ben er ziek van, wil met mn nieuwe speeltje aan de gang maar ben bang dat deze defect is.

Wie kan me helpen??

dank!!
Gr, Marc

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Aanzetten middels de "servicecode" met de ab al geprobeerd? Die code kun je zo vinden via google. Dan zou de tv moeten opstarten in de servicemodus, vandaar resetten en het moet weer goed zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi TFDev,

Allereerst dank voor je reactie.
Via google krijg ik geen hits voor servicecode.
Kun je me hiermee nog verder helpen???

Gr,
Marc

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Harrie

NederVlaming

Hier wordt het omschreven hoe je in service mode komt: http://youtu.be/gU_hL6LQW9U
(Tv in standby en dan: info - menu - mute - power)

Ik weet niet of het hetzelfde is op alle samsung tv's. Let op, een verkeerde setting hier kan je tv useless maken, en dat is niet gecoverd onder garantie.

Zie je wel nog het logo als de tv aan gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Harrie,

Ik zie helemaal niets, behalve de leds die van helderheid veranderen tijdens wisselen van kanalen.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

Harrie

NederVlaming

Ook niet wanneer je de service code ingeef? Ik heb geen idee wat er mis.. Ik veronderstel dat je ook al geprobeerd heb het beeld terug te krijgen met de "return" knop of de "menu"knop?
Misschien je hdmi kabel eens eruit en erin? Of gebruik je de interne decoder?

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd een interne decoder.
HDMI via versterker naar TV, ook al losgekoppeld.
Niets!
Code geeft ook geen uitkomst.
Denk toch steeds meer aan een defect toestel.
Morgen Samsung bellen...

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:11:
Heb idd een interne decoder.
HDMI via versterker naar TV, ook al losgekoppeld.
Niets!
Code geeft ook geen uitkomst.
Denk toch steeds meer aan een defect toestel.
Morgen Samsung bellen...
Niet met Samsung bellen maar met de winkel en zeggen dat ze het toestel moeten omruilen.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-01 12:37
Probeer eens nadat je de tv opnieuw hebt gestart:

'menu'
twee keer 'pijl omhoog'
'pijl rechts'
'pijl onder'
'pijl rechts'
Pincode met de 4 cijfers die je hebt ingegeven bij eerste instelling.

Dat start de herinstallatie. (Hier in de winkel heb ik alle 7500's hangen, daarop eens geprobeerd)

Verwijderd

Hallo,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Samsung UE48hu7500, het valt me op dat het beeld rondom snel bewegende ingezoomde objecten 'blokkerig' wordt. Dit doet zich ook voor bij Neflix-series die in 4K kwaliteit worden uitgezonden. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben en hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt.

GvE

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Even spelen met de motion-plus instellingen kan dit verhelpen/verminderen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:17:
Hallo,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een Samsung UE48hu7500, het valt me op dat het beeld rondom snel bewegende ingezoomde objecten 'blokkerig' wordt. Dit doet zich ook voor bij Neflix-series die in 4K kwaliteit worden uitgezonden. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben en hoe dit opgelost kan worden.

Alvast bedankt.

GvE
Zet eerst alle beeldverbeteraars op uit
Ik heb dit ook gedaan met de eco instellingen etc..

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:17:
Hallo,

Alvast bedankt.

GvE
Waar jij waarschijnlijk op doelt zijn beeldinterpolatiefouten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1QS2tzhA6Rk]

Hetgeen wat je in deze video rondom bewegende tekst ziet staan.

Verwijderd

Hallo,

De opname is inderdaad te vergelijken met het probleem dat ik ervaar. Vooral bij personen en objecten die groot en dichtbij een beeld verschijnen en plots bewegen, zijn bewegingen verre van vloeiend en 'blokkerig'

Kan iemand even kort uitleggen hoe en welke beeldinstellingen er precies gewijzigd moeten worden om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

GvE

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:32:
Hallo,

De opname is inderdaad te vergelijken met het probleem dat ik ervaar. Vooral bij personen en objecten die groot en dichtbij een beeld verschijnen en plots bewegen, zijn bewegingen verre van vloeiend en 'blokkerig'

Kan iemand even kort uitleggen hoe en welke beeldinstellingen er precies gewijzigd moeten worden om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

GvE
Mmmmm, hier nog niets van dit gezien, bij geen enkele instelling.
Moeilijk voor mij om te zeggen aan welke instelling dit ligt.
Ik denk dan toch dat je de motion plus op uit moet zetten.
Als die daar al op staat, denk ik eerder aan een fout.

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:32:
Hallo,

Alvast bedankt.

GvE
Je moet je beeldinterpolatie lager zetten. Beeld -> Beeldopties -> Motion Plus en vervolgens daar vervolgens met de instellingen spelen.

Of de televisie op de stand 'film' zetten in de beeldinstellingen. Daarmee worden dit soort "beeldverbeteringen" uitgezet.

Verwijderd

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Helaas is eerder beschreven probleem nog niet opgelost. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen t.a.v. dit probleem. Wellicht is het mogelijk om naar onderstaande scene te gaan.

Netflix - House of Cards - Seizoen 1 - Aflevering 2 - vanaf minuut 42.34

In desbetreffende scene loopt de hoofdpersoon (Kevin Spacey) in zijn kantoor om deze na het groeten van een collega te verlaten. De contouren van het zwarte kostuum laten in deze scene een duidelijk 'blokkerig' en/of 'vervaagd' beeld zien.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

GvE

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:23:
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Helaas is eerder beschreven probleem nog niet opgelost. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen t.a.v. dit probleem. Wellicht is het mogelijk om naar onderstaande scene te gaan.

Netflix - House of Cards - Seizoen 1 - Aflevering 2 - vanaf minuut 42.34

In desbetreffende scene loopt de hoofdpersoon (Kevin Spacey) in zijn kantoor om deze na het groeten van een collega te verlaten. De contouren van het zwarte kostuum laten in deze scene een duidelijk 'blokkerig' en/of 'vervaagd' beeld zien.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

GvE
Ff mee gekeken met je scene, maar hier blijft het gewoon netjes en strak.
Als je mijn instellingen wilt proberen om te testen, geef je maar een brul.

Verwijderd

Ik zou graag jouw instellingen willen proberen en benieuwd of dit het probleem kan verhelpen. Zou je een overzicht kunnen geven van de doorgevoerde wijzigingen.

Verwijderd

Beeldmodus, Standaard.
Achtergrond verl, 11 ( savonds 10)
Contrast, 88
Helderheid, 45
Scherpte, 15
Kleur 52
Tint 50/50

Geav instell:

Dyn contrast, uit
Zwarttinten, uit
Huidskleur, 0
Rgb modus, uit
kleurruimte, auto
Witbalans (standaard laten)
Gamma -1
Bewegings bel, uit

Beeldopties:

Kleurtint, warm2
Clean dig view, uit
Mpeg ruisfil, uit
filmmodus, auto1
Motionplus, uit
Smartled, standaard

Verwijderd

Bedankt. Ik ga er mee aan de slag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:22:
Ik zou graag jouw instellingen willen proberen en benieuwd of dit het probleem kan verhelpen. Zou je een overzicht kunnen geven van de doorgevoerde wijzigingen.
En? ben je er wat wijzer van geworden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:22:
Uhmm....hallooooo ;) had je er nog iets aan wat betreft het probleem?

Verwijderd

Beste,

Excuses voor mijn late reactie. Vanwege de geboorte van mijn zoon ben ik wat later aan de slag gegaan met de instellingen. Gelukkig met resultaat. De ghosting bij desbetreffende scene is volledig verdwenen, waarvoor hartelijk dank! Alleen de filmmodus, auto1 bij beeldopties kon ik niet aanpassen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

GvE

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:43:
Beste,

Excuses voor mijn late reactie. Vanwege de geboorte van mijn zoon ben ik wat later aan de slag gegaan met de instellingen. Gelukkig met resultaat. De ghosting bij desbetreffende scene is volledig verdwenen, waarvoor hartelijk dank! Alleen de filmmodus, auto1 bij beeldopties kon ik niet aanpassen.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

GvE
kijk, das belangrijker dan een tvtje....gefeliciteerd :*)
Pagina: 1