Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Beste Tweakers,

Al enige tijd kraken de hersenen in mijn bovenkamer om een klein bedrijfje op te zetten in website ontwikkeling en hosting, eventueel zie ik de mogelijkheid om tijdens of na mijn huidige opleiding zaken omtrent servicemanagement mee te nemen. Echter ben ik laatst door een klasgenoot cq. vriend geïnformeerd dat het misschien handiger is om vanuit eigen naam te ondernemen. Dit zou inhouden dat wanneer ik onder de ± €1100,- blijf, ik geen officiële rondslomp heb van mijn bedrijfje.

Het stukje wat ik zelf uitgezocht heb ondertussen is dat, wanneer ik drie website's zou hosten, inclusief mail ik de minimale kosten van een extra rekening zou kunnen trekken. Eén website per jaar er bij en ik kan de jaarlijkse belasting laten betalen.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening hier over. Heeft iemand ervaring met "uit eigen naam" ondernemen? Wat zoden jullie doen? en hebben jullie tips om wel of niet een bedrijfje als ZZP'er te starten. Eigenlijk twijfel ik zelf wat ik moet doen... Start ik voor mezelf en ga ik ondernemen of ga ik door op eigen naam en schrijf ik de inkomsten af op de onkosten?

Graag hoor ik jullie mening!

[ Voor 7% gewijzigd door PyBo op 25-10-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 18:46

royced

Hello!

Dag,

Een vriend van mij heeft een bedrijf dat mensen helpt met een eigen onderneming.
Op het moment is zijn team aanwezig in Engeland op een groot landhuis.
Misschien kan je bij hem wat dingen vragen.

Zijn facebook pagina is: https://www.facebook.com/dubreuilmarketing?fref=ts

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Niet online
Goedeavond,

Bedankt voor je reactie Royced! Ik ga er eens naar kijken!
Alsnog ben ik zeer geïnteresseerd naar jullie deskundige mening!

Groet,

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:33
Ik heb mijzelf 'te vroeg' ingeschreven als fotograaf. Ik kwam mede dankzij mijn opleiding niet aan het minimum aantal uren voor diverse belastingvoordelen. Ik draaide overigens ook niet genoeg omzet om er uberhaupt wat aan te hebben. Maar die starters voordelen (o.a. versnelde afschrijvingen enzo) zijn wel tijdelijk, iets van de eerste drie jaar van je onderneming ofzo. http://www.belastingdiens...regelingen_gelden_voor_u/

Ofwel, ik zou als ik jou was gewoon eerst beginnen met 'inkomsten uit overige werkzaamheden' en dan een beetje in de gaten houden wanneer je optimaal gebruik kunt maken van de startersvoordelen en je dan pas in schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Niet online
Dankjewel Analogworm!
Ik ga zeker eens naar de regelingen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik denk dat je heel goed moet nadenken wat je doel is met het starten van een onderneming. Ik kan me zo voorstellen dat het doel op dit moment níet rijk worden of zelf voorzien in je onderhoud omvat.

Ik denk dat als je om educatieve redenen graag een bedrijfje wilt beginnen, dat je wellicht het beste de gehele rompslomp kan doorlopen. Die rompslomp is nu eenmaal een heel belangrijk deel van het ondernemerschap. Ik denk dat je op die manier in aanraking komt met zaken waar je anders ver van zou blijven, wat je echt wel een voordeel kan geven op in de toekomst.

Mogelijk jeuken je vingers, en ben je gewoon te enthousiast over je skills om op je handen te blijven zitten. In dat geval zou ik het vooral low-key houden, en - als dat kan - de zaak officieus houden. Ik zou je willen aanraden om de zaak kostendekkend te maken, en proberen op een neutrale balans na te streven of, misschien, een keer een paar tientjes over te houden. Echt geld verdienen komt wel.

Een derde reden die ik kan bedenken is toch een financiële - een zakcentje bijverdienen. Op zich is dat ook prima, maar je moet er wel een beetje mee uitkijken. Ik zou me in dat geval eerder willen richten op afgebakerde projecten. Ik begrijp dat je je vooral wilt richten op hosting, iets wat meestal voor langere termijn wordt overeengekomen. Op die manier is het lastiger om de omzet binnen de perken te houden, en komt er vermoedelijk vanzelf een moment dat je je alsnog mag melden bij de kamer van koophandel en de belastingdienst.

Voor zover het je hostingplannen betreft: bedenk goed dat je zoeits aangaat voor de lange termijn. Mensen zitten niet te wachten op een hostingprovider die na drie maanden weer zijn biezen pakt. Als dat je plan is, dan zit je er voor langere tijd - mogelijk jaren - aan vast, vrees ik. Of, in ieder geval, zul je die intentie moeten hebben. Wellicht kun je bedenken wat je met je klantportefuille wilt wanneer je er weer mee op wilt houden. Wil je ze in de kou laten staan? Of wil je ze overdragen of, zelfs, verkopen aan een andere partij?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Niet online
Goedeavond,

Dankjewel voor je reactie Helixes.

Nadenken is zeker iets wat ik al gedaan heb maar continu doe ook. Nadenken over mezelf voorzien etc. is iets waar ik eigenlijk wel over nadenk, vanaf september 2015 ben ik klaar met mijn opleiding en wil ik toch wel een baantje, en een huisje etc..

Kostendekkend krijg ik het waarschijnlijk wel, ik heb nu twee klanten en met een derde en één website per jaar is het dekkend, naar mijn idee "low-key". Het "echte" geld komt inderdaad wel met mijn baan volgend jaar, dat zie ik tegen die tijd wel.

Wat bedoel je met dat ik me mag melden bij de kamer van koophandel en de belastingdienst? Gewoon om in te schrijven of bedoel je iets anders?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Schrijf je even in op de startersdag op 1 Nov. Daar kan je antwoord krijgen op deze vragen. De belastingdienst heeft ook info-avonden. Werkt erg verhelderend.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:11
Ik raad het zelf enorm af om voor 3 websites een hostingbedrijf op te zetten. Mijn ervaring met een eigen hosting is dat je voor relatief weinig geld enorm veel tijd kwijt gaat zijn. Een klant verwacht namelijk dat zijn website of webshop 24/7 online is, en het niet tof gaat vinden dat de site over 2 weken pas weer online is omdat de hoster bovenop een ski-piste staat.

Verstandiger is dan om bijvoorbeeld als reseller op te treden, waarbij je een x-percentage van de omzet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Niet online
Bl@ckbird schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:12:
Schrijf je even in op de startersdag op 1 Nov. Daar kan je antwoord krijgen op deze vragen. De belastingdienst heeft ook info-avonden. Werkt erg verhelderend.
Bedankt voor je reactie Bl@ckbird, hier ga ik zeker eens kijken!
merauder schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:29:
Ik raad het zelf enorm af om voor 3 websites een hostingbedrijf op te zetten. Mijn ervaring met een eigen hosting is dat je voor relatief weinig geld enorm veel tijd kwijt gaat zijn. Een klant verwacht namelijk dat zijn website of webshop 24/7 online is, en het niet tof gaat vinden dat de site over 2 weken pas weer online is omdat de hoster bovenop een ski-piste staat.

Verstandiger is dan om bijvoorbeeld als reseller op te treden, waarbij je een x-percentage van de omzet krijgt.
Heb je een voorbeeld van een dergelijke (betrouwbare) reseller (bijvoorbeeld in Nederland?)
Ik kwam zelf uit op Versio als eerste hit, maar vraag me af of jullie bij voorbaat al zeggen kijk daar eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
PyBo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor je reactie Bl@ckbird, hier ga ik zeker eens kijken!

[...]

Heb je een voorbeeld van een dergelijke (betrouwbare) reseller (bijvoorbeeld in Nederland?)
Ik kwam zelf uit op Versio als eerste hit, maar vraag me af of jullie bij voorbaat al zeggen kijk daar eens?
Ik zou zelfs afraden om als reseller ertussen te gaan zitten. Bij elke storing bellen klanten jou alsnog als eerste. De marge die je kunt maken op hosting doorverkopen is echt minimaal dus totaal niet meer de moeite. Je moet klanten laten betalen voor adviseren/inregelen van een hostingpakket bij een externe partij maar ik zou er niet tussen gaan zitten, zeker als je dit tijdelijk wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:33
Heb je al onderzoek gedaan naar het business model van soortgelijke bedrijven?

Verwijderd

Knip. Een enquête spammen is zo niet de bedoeling, zeker niet meer dan eenmaal. Zie (Af)studeeronderzoeken en -enquetes - post ze hier.

[ Voor 85% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2015 09:27 ]

Pagina: 1