Hoe heatsink op Athlon zonder casing?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
Oke, ik ga dus mijn Athlon's kassie eraf halen (core, cache en gfd). Maar ik wil eigenlijk van te voren ff weten hoe ik de heatsink er dan weer het beste op krijg.
Ik heb deze koeler
Afbeeldingslocatie: http://www.computernerd.com/c022500d2.jpg
Bij comptechworld gekocht. (van computernerd.com)

edit: ik had een beter plaatje gevonden

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hehe ;), als je je case eraf haalt blijft de heatplate (of coldplate wat ze hier liever gebruiken ... nou zo cold is ie niet) gewoon zitten! Je kan de koeler dus gewoon terugzetten op de heatplate zonder problemen. Hoe bevalt ie trouwens (de koeler)? Hij ziet er nogal 'noisy' uit ...

PC Specs

• admiral866

admiral866

Topicstarter
noisy?
Ja erg noisy..
Daarom heb ik em net verkocht en een golden orb gekocht.

Nu kan ik em tenminste 's nachts aan laten staan zonder dat m'n ouders gaan klagen in de kamer ernaast.

Maar ik heb nogal wat geneusd op allerlei sites, over de casing v/d athlon etc.
En zover ik nu weet (of denk te snappen): de kant waar de koeler niet op zit (dus waar de amd-sticker zit), kan je er volgens deze methode afhalen http://www.3dpower.net/articles/athlonrip/athlon_case_right_wro ng.shtml
(ja, er zijn meerdere maar die heb ik waarschijnlijk wel gelezen: deze vond ik het beste).

Maar als je dus die plastic-kant eraf gehaald hebt, dan zie je volgens mij niet de cijfers op de cache en de core, die zitten aan de kant waar de heatsink geplaatst dient te worden (De heatplate, ofwel coldplate -kant).

Klopt toch ??
(hopelijk snelle reply, want vingers beginnen toch wel te jeuken nu die orb/gfd/silver paste/case-koeling binnen is :P )

• Bomberman
Nou hier heb je een snelle reply :) (en nee ik zit niet constant of GoT ... ben net thuis van me werk ;) ... toeval dus).

Ja klopt. De zwarte kap moet eraf als je je GFD wilt gebruiken, de heatplate moet eraf als je een cooler rechtstreeks op de core wilt plaatsen (cooler moet hiervoor geschikt zijn) of wilt kijken wat voor core je hebt. Als je het heeeeel voorzichtig doet kun je de heatplate na het 'corechecken' gewoon weer terug plaatsen. Heb ik ook gedaan (650 met 800 core ... nwah niet slecht, ook niet echt WOW). Heb je die Cooler trouwens van Regenboog Computers (of zoiets)? Ik ben namelijk van plan die ook te kopen omdat ik zo'n hekel heb aan de cooler die klinkt als een Jumbojet van 5m afstand ... hou me op de hoogte!

PC Specs

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ja die van regenboog heb ik idd.
Hmm, ik ga denk ik eerst niet die heatplate eraf halen.
Ik kijk eerst wel ff hoe ver ie kan gaan.

En het resultaat van de koeler post ik dan ook wel ff.
Maar volgens mij koelt ie ongeveer even goed (review hardwareinfo.net), maar 20 decibel minder in geluid)

• Bomberman
Oh en Admiral, vergeet niet te slapen vanacht hè ;) ( --> eigen ervaring na aankoop Athlon + GFD)!

PC Specs

• Bomberman
Nog iets om niet te vergeten, bij het OC'en wel je cache-devider naar 2/5 of zelfs 1/3 zetten als het niet meer lukt (hopelijk heb je een K7V of KA7(-100)) ... waarschijnlijk weet je dat aaalaaang, just a reminder :).

PC Specs

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ja ik heb ka-7
Dus zit wel goed.
hmm, ik ga denk ik vanavond niet meer doen.
(moe, gewerkt gegamed)
Doe ik morgen wel.

zonder gfd loopt ie op 119 fsb stabile (7×119)

• ro__
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Met welke BIOS-settings dan?
Ik krijg m'n 700 [700core, 1,8V] niet hoger dan 114 stabiel :(
117 wil nog wel windows in, maar dan gaat'ie toch rare dingen doen.

Hmm, ik heb ook zo'n soortgelijke cooler [GlobalWin VOS 32+], als jouw eerste, maar ik kan gewoon slapen hoor met dat ding aan en m'n kast open op m'n kamer :)

En zoals je nu denk ik wel weet, kun je de heatplate gewoon weer terugzetten na het checken van je core met die twee klemmetjes.
Maar de Golden Orb heeft volgens mij z'n eigen heatplate, dus kun je'm er weer aflaten.

Verwijderd

Gebruikt niemand hier een Artic Circle? ik zou weleens willen weten hoe dat dingetje werkt.. owkee, hij is niet goedkoop, maar is er iemand die dat ding heeft?

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Voor jullie ook de tip: haal die plastic case dr nooit af met een schroevendraaier, maar met een plamuurmes!! Heb nu al 3 Athlons uitgekleed, waarvan de eerste 2 met een schroevendraaier, wat tot het gevolg was dat de case dermate beschadigd was (putjes en zo) dat je gegarandeerd je garantie kwijt was. Mocht er dan wat fout gaan, dan sta je te kijken!! :'( (zo dus) Ik heb de laatste met een plamuurmes (eigen ideetje) ontdaan van de case en ik weet zeker dat als ik die case er weer op kik en hem terug breng naar de winkel, ik gewoon m'n garantie nog heb. >:) >:) >:)

• admiral866

admiral866

Topicstarter
ik heb nu dus de temp-meter op de core liggen.
De metalen-kant zit er nog op.
En de gfd zit er nu dus ook op.

Maar ik jammer genoeg niet echt veel verder, dan dat ik kwam met fsb-oc'ing.
Ik kan booten op 850 (8,5×100), maar dan loopt ie soms vast of herstarts.
ik heb tot voltages gebprobeerd van 2.0 volt.
Nahja ik had dus mij bios op 1,9 gezet. en door bepaalde redenen loopt ie dan op 1.99 ofzo.

nu heb ik em (tot nu toe) stabiel op 8×105 met 1,88 Volt. En geheugen op 138 (133+5).
en wordt op z'n warmst 44 graden.

Eerst (zonder gfd) kwam ik tot een fsb van 117 stabiel (7×117~820). en liep mijn geheugen op fsb-speed, dus 117 MHz.

Vinden jullie dit nu die gfd waard?
Ik denk ik niet, waarschijnlijk ga ik hem maar proberen te verkopen.

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Titan4Holland: ik heb een Arctic. Wat wil je weten? Hoe-ie werkt? Goed :) Het is inmiddels een collectors-item dus ik hoop dat je 'm nog kunt krijgen. Je moet wel de plastic casing EN de coldplate van je Athlon afhalen.

Grtz, Muyz

Verwijderd

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik m'n plastic kap en ijzeren achterkant van m'n athlon 700
Maar die tip om dat met een plamuurmes te doen onthou ik ff *tnx*
Maar hij loopt nu perfect, heb ook die fak7125 cooler, maakt idd. wel wat noise, maar koelt wel, kan niet anders zeggen :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:59

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Daylights!!!

Maak ff een review, dan kun je die op tweakers.net zetten.... :)

Me want more info.. >:)

Whatever.

Pagina: 1