Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:44
Hoi,

We zijn bezig met het regelen van een hypotheek. Ik heb zelf een vast contract, dus dat is allemaal makkelijk in de berekeningen, maar mijn vriendin is flexer, dus dat maakt het wat lastiger. Voor haar geldt volgens de bank dan de volgende regeling: jaarsalaris van laatste 3 jaar bij elkaar optellen, en dat delen door drie. Dat houdt niet over, maar het is iets (scheelt net genoeg om het droomhuis te kopen zeg maar :) ). Ze heeft ieder jaar een paar duizend meer verdiend, het gemiddelde komt dan op iets van 4500 euro.

Nu had ik net de volgende brainfart. Het salaris van mijn vriendin van 2014 tot nu toe (de cumulatieven) is zonder november en december al een stuk meer dan 2011, 2012 en 2013. Als ik nou in de berekening de jaren 2012, 2013 en 2014 tot nu toe mag meenemen (dus zonder het salaris wat ze nu waarschijnlijk nog gaat verdienen), kom ik op een mooier bedrag uit van 7500 euro gemiddeld. Het scheelt in de hypotheek 15k, en dat is toch wel een lekker bedrag.

Ik ga het maandag voorleggen bij de bank, maar ik kon eigenlijk niet wachten, en liever wordt het nu zsm afgeschoten dan dat ik mij het hele weekend rijk reken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet het dit jaar nog rond? dan gaat het niet lukken.. je zal de jaaropgave nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Je kan het allicht proberen, salaris van oktober 2011 tot en met oktober 2014 is ook 3 jaar. Maar ik gok ook dat ze toch echt jaaropgaven willen zien.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Laatst online: 19:44
Jep, moet 2 december uiterlijk rond zijn..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Als je het kan aantonen moet er vast wel een verstrekker zijn die erin mee gaat.

Als ik het goed herinner berekende mijn Rabobank het zelfs zo (voorbeeld):
(1x 2011 + 2 x 2012 + 3 x 2013) / 6 = jaarinkomen voor hypotheek. Volgens mij namen ze wel alleen complete jaren.

Maar dat was wel in 2011, weet niet of ze regels hebben veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 99% gewijzigd door Standeman op 28-09-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
Bij mij vroeg de hypotheekverstrekker om een soort brief van mijn werkgever met daarop het gemiddelde bedrag wat ik in de afgelopen 3 jaar heb verdiend.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik heb zo ongeveer in hetzelfde schuitje gezeten.
Maar hetgeen wat telde was toch echt alleen maar 3 complete jaaropgaven.
Was in begin 2013 bij Obvion.

Als ik het zo lees lijkt het er wel op dat je iets hebt gevonden wat eigenlijk net buiten je budget ligt...

[ Voor 36% gewijzigd door JvdW op 28-09-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:38
Bij mij vroeg Delta lloyd alleen op een gemiddelde van de laatste 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Kortom, het verschilt per bank/hypotheekverstrekker. Het is zeker de moeite waard om de hypotheekadviseur hierover advies te vragen voor dit soort dingen. Die kennen alle regeltjes per bank mooi.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zijn dat niet gestandaardiseerde regels? Waar sinds de kredietcrisis nauwelijks meer vanaf wordt geweken? Ik dacht dat afgelopen 3 kalenderjaren (dus afgelopen 3 jaaropgaven) het eigenlijk altijd tegenwoordig was. Maar goed, dat was zo voor mij, dus misschien heb ik het ook wel teveel geextrapoleerd. Bij de Rabo overigens, maar ook bij andere hoorde ik hetzelfde.

Overigens is dit redelijk zinloos, gezien ik hoop dat TS ondertussen zijn hypotheek heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 29-09-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zou maar eens nadenken of je dit echt wil. Een groot huis is financieel te bekijken als een luxe product. Ben je van de luxe?
Pagina: 1