Zwart scherm met muisaanwijzer Acer laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Regelmatig repareer ik een pc voor vrienden en vind ik wel een oplossing via Google.

Dit keer helaas niet... :?

Betreft: laptop Acer Aspire V3 win8 +/- half jaar oud

Situatie: Pc werd traag tijdens gebruik en gaf een geheugenfout en sloot af met een blauw scherm. herstart ging normaal, maar programma's liepen vast tijdens laden. Opnieuw herstart gaf een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.

Ik heb het volgende geprobeerd (zonder resultaat):
- ctrl-alt-del
- opstarten met F2, F8, F10 en del
- opstarten met schift ingedrukt
- opstarten met crt ingedrukt
- extern scherm werkt. krijg daar het zwarte scherm met muisaanwijzer
- hardeschijf aan eigen laptop. Kan gewoon bij de bestanden (backup gemaakt :-) )
- opstarten zonder 1 strook geheugen
- opstarten zonder andere geheugen strook
- bootable cd
- bootable dvd
- accu verwijderd en gestart
- ...

Kortom ik ben door mijn opties heen. Wat kan ik nog eens proberen om weer leven in de laptop te krijgen? Ik moet toch in het bios kunnen komen of in iets van windows opstartherstel?

edit1: zojuist hdd weer aan eigen pc en nu stelde hij voor een schijfcontrole uit te voeren.... geen fouten gevonden
edit: opstarten zonder hdd met bootdvd (win7) geeft popup met "no bootable device" Ik kom met geen enkele toets in het bios :(

[ Voor 10% gewijzigd door Zeeker op 25-10-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet je in de bios komen volgens Acer V3 handleiding? Verder het ding is een half jaar oud dus je hebt gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Dank voor je bericht.

Inderdaad gewoon garantie, maar probeer het liever eerst zelf op te lossen.

Toevallig kwam ik er achter hoe in de herstelmodus van win8 te komen. Tijdens het opstarten de stroom er af, opnieuw starten en voila!

Jammer dat geen enkele van de herstel mogelijkheden werk :-(
Vermoedelijk een nieuwe installatie nodig.

Edit: helaas werkt zelfs een nieuwe installatie niet. Nu dus toch maar naar de fabriek gestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeeker op 28-10-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:23
Een blauw scherm is in de meeste gevallen vanwege een hardware-fout. Ik zou bijna zeggen dat de harddisk niet mee wil werken, maar je hebt er een backup van kunnen maken. Ging dit 100% goed?

De laptop is een half jaar oud en heeft dus garantie. Ik zou gewoon de garantie nemen, aangezien dit op een hardware probleem lijkt.

Heb zelf ook 2 acer laptops gehad, waarvan 1 redelijk gelijke symptomen had, daar hebben ze de harddisk 2x van moeten vervangen omdat die ermee stopte. De andere kreeg ook blauwe schermen of wou soms totaal niet opstarten. De foutcodes gaven aan dat er een component niet goed vastzat op het moederbord. Waarschijnlijk losgetrild...

Je kan nog proberen om de foutcode te zoeken op internet, maar ik zou hem gewoon opsturen.

[ Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 26-10-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10-2024
Je hebt genoeg gedaan ,niet aan een dood paard trekken.
Als je je vrienden wilt helpen, steek dan je energie in het contact met Acer.
Voor de Acer helpdesk ook prettiger, tweaker tot Tweaker