Regelmatig repareer ik een pc voor vrienden en vind ik wel een oplossing via Google.
Dit keer helaas niet...
Betreft: laptop Acer Aspire V3 win8 +/- half jaar oud
Situatie: Pc werd traag tijdens gebruik en gaf een geheugenfout en sloot af met een blauw scherm. herstart ging normaal, maar programma's liepen vast tijdens laden. Opnieuw herstart gaf een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.
Ik heb het volgende geprobeerd (zonder resultaat):
- ctrl-alt-del
- opstarten met F2, F8, F10 en del
- opstarten met schift ingedrukt
- opstarten met crt ingedrukt
- extern scherm werkt. krijg daar het zwarte scherm met muisaanwijzer
- hardeschijf aan eigen laptop. Kan gewoon bij de bestanden (backup gemaakt :-) )
- opstarten zonder 1 strook geheugen
- opstarten zonder andere geheugen strook
- bootable cd
- bootable dvd
- accu verwijderd en gestart
- ...
Kortom ik ben door mijn opties heen. Wat kan ik nog eens proberen om weer leven in de laptop te krijgen? Ik moet toch in het bios kunnen komen of in iets van windows opstartherstel?
edit1: zojuist hdd weer aan eigen pc en nu stelde hij voor een schijfcontrole uit te voeren.... geen fouten gevonden
edit: opstarten zonder hdd met bootdvd (win7) geeft popup met "no bootable device" Ik kom met geen enkele toets in het bios
Dit keer helaas niet...
Betreft: laptop Acer Aspire V3 win8 +/- half jaar oud
Situatie: Pc werd traag tijdens gebruik en gaf een geheugenfout en sloot af met een blauw scherm. herstart ging normaal, maar programma's liepen vast tijdens laden. Opnieuw herstart gaf een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.
Ik heb het volgende geprobeerd (zonder resultaat):
- ctrl-alt-del
- opstarten met F2, F8, F10 en del
- opstarten met schift ingedrukt
- opstarten met crt ingedrukt
- extern scherm werkt. krijg daar het zwarte scherm met muisaanwijzer
- hardeschijf aan eigen laptop. Kan gewoon bij de bestanden (backup gemaakt :-) )
- opstarten zonder 1 strook geheugen
- opstarten zonder andere geheugen strook
- bootable cd
- bootable dvd
- accu verwijderd en gestart
- ...
Kortom ik ben door mijn opties heen. Wat kan ik nog eens proberen om weer leven in de laptop te krijgen? Ik moet toch in het bios kunnen komen of in iets van windows opstartherstel?
edit1: zojuist hdd weer aan eigen pc en nu stelde hij voor een schijfcontrole uit te voeren.... geen fouten gevonden
edit: opstarten zonder hdd met bootdvd (win7) geeft popup met "no bootable device" Ik kom met geen enkele toets in het bios
[ Voor 10% gewijzigd door Zeeker op 25-10-2014 15:34 ]