Maximale WIFI snelheid Lynksys Cisco WRT320N

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 619404

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een WRT320N met een ZIggo verbinding van 90 Mbs. Ik heb diverse instellingen geprobeerd 20 Ghz, 40 Ghz. Bijna alle kanalen geprobeerd (ook gekeken naar veel gebruikte kanalen in de buurt). Andere wireless beveilingen WEP, WPA2 TKIP & AES etc etc...

Bekabeld haal ik gemiddeld rond de 80 mbs via de Speedstest van Ookla. Wireless heb ik als hoogst haalbare 30 mbs via dezelfde speedtest. Zowel dicht bij de meterkast waar de router staat als in de huiskamer (muren ertussen) blijf ik gemiddeld deze snelheid behouden.

Is het gewoonweg niet mogelijk om mijn wifi verbinding omhoog te trekken richting de 80 mbs? Of zijn er wel degelijk mogelijkheden met deze router? Wie kan me helpen hiermee? Heb tevens de laatste Firmware van DD-WRT erop zitten.

Alvast bedankt!

Mvg,

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
Als encryptie zou ik AES gebruiken icm WPA2, hiermee haal je de hoogste snelheid. TKIP gaat niet hoger dan 150Mbps.
Je kunt de meest recente Linksys firmware eens proberen ipv DD-WRT. In mijn eigen situatie presteerde hiermee het wifi gedeelte echt heel goed (vanuit de meterkast naar een etage hoger).
Verder heeft de "ontvang" kant ook invloed, wat voor wlan kaart/chip je gebruikt in je laptop/pc, eventuele strikte firewall en/of antivirus die afknijpen.

[ Voor 20% gewijzigd door EverLast2002 op 25-10-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx voor de tip enkel op AES presteert hij nu op ongeveer 37 Mbps. Ik heb de volgende netwerkkaart in m'n laptop zitten: AR9285 van Qualcomm Atheros. Daarnaast geen firewall en een nod32 internetbeveiliging.

Ik wil wel graag de DD-WRT firmware erop laten zitten aangezien ik bij de officiele firmware regelmatig mijn router moest resetten. Dit problem heb ik met DD-WRT niet.

Maar wat is eigenlijk het standaard verlies van de snelheid van draadloos internet t.o.v. bekabeld?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 619404 op 25-10-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
Anoniem: 619404 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:34:
Thnx voor de tip enkel op AES presteert hij nu op ongeveer 37 Mbps. Ik heb de volgende netwerkkaart in m'n laptop zitten: AR9285 van Qualcomm Atheros. Daarnaast geen firewall en een nod32 internetbeveiliging.

Ik wil wel graag de DD-WRT firmware erop laten zitten aangezien ik bij de officiele firmware regelmatig mijn router moest resetten. Dit problem heb ik met DD-WRT niet.

Maar wat is eigenlijk het standaard verlies van de snelheid van draadloos internet t.o.v. bekabeld?
Er is geen "standaard verlies" per definitie met wi-fi, het hangt af van andere factoren, zoals magnetrons, wireless camera systemen, buren, etc die kunnen storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:27
EverLast2002 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:39:
[...]

Er is geen "standaard verlies" per definitie met wi-fi, het hangt af van andere factoren, zoals magnetrons, wireless camera systemen, buren, etc die kunnen storen.
Het hang verder af van de dikte van muren en plafonds en of muren en plafonds van gewapend beton zijn. Verder speelt een rol hoeveel overlap jouw wireless signaal met dat van buren heeft en hoe druk die verbindingen van je buren gebruikt worden.

[ Voor 18% gewijzigd door EricJH op 25-10-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Anoniem: 619404 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:34:
Thnx voor de tip enkel op AES presteert hij nu op ongeveer 37 Mbps. Ik heb de volgende netwerkkaart in m'n laptop zitten: AR9285 van Qualcomm Atheros.
Die AR9285 doet slechts single-stream 802.11n (m.a.w. een theoretisch maximum van 150Mbps). Daarmee ga je sowieso niet het meeste uit je router kunnen halen. Met 2x2 MIMO op 5GHz denk ik dat je al een heel stuk dichter in de buurt van die 80Mbps kan komen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Die AR9285 doet slechts single-stream 802.11n (m.a.w. een theoretisch maximum van 150Mbps). Daarmee ga je sowieso niet het meeste uit je router kunnen halen. Met 2x2 MIMO op 5GHz denk ik dat je al een heel stuk dichter in de buurt van die 80Mbps kan komen.
Dat had ik inderdaad al geprobeerd maar toen ik m'n router inschakelde op N-Only 5Ghz toen kon de laptop geen draadloze verbinding vinden. Daarnaast hebben m'n vrouw en ik beide een Iphone 4 en die ondersteunen de 5Ghz niet.

Opzich ben ik met bijna 40 Mbps al redelijk content, heb het een tijdje gedaan met amper 15 mbps. Dus dit is al een hele verbetering.

mvg,

Dave
Pagina: 1