Spotify van iphone livestreamen naar PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb dit forum doorzocht maar kon er niks over vinden: hoe je audio van Spotify op je iPhone live streamt naar een Playstation 3.

Een zoektocht op de interwebs levert alleen maar verwijzingen naar media servers op. Ik ben dus niet op zoek naar media servers a la Sync:Stream, PS3 Media Server etc. Want die zijn wat ze zijn: media servers, waarmee ik in mappen kan kijken op m'n iPhone en zo MP3's kan afspelen.

Nee, de idee is: ik speel een nummertje af op Spotify, en dat wordt dan live streamed naar de PS3. Het lijkt heel simpel, maar dat blijkt het toch niet te zijn...

Iemand een idee?

P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Omdat dit niet op een makkelijke manier mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, zo ver was ik al. Anders was ik hier niet gekomen.

Iemand anders met een inhoudelijke reactie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Waarom zou je naar een PS3 willen streamen? Het apparaat heeft geen speakers en Spotify heeft geen beeld 8)7

Ik neem aan dat je PS3 aan een audio systeem hangt? Waarom dan niet daar een simpele bluetooth receiver op aansluiten?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik snap het even niet, je wil je PS3 als speakerset aansluiten? Maar je PS3 kan toch helemaal geen muziek afspelen, die 'streamt' dat door naar je tv of je receiver. Kan je niet rechtstreeks naar je eind product streamen dan?

Ik heb het volgens mij wel eens gedaan met airplay naar een XBMC apparaat (raspberry pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je PS3 hangt gewoon aan een versterker neem ik aan? iPhone vebinden via een kabel, muziek afspelen, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Airplay naar XMBC: nope, Apple wil niet dat Apple-hardware met andere hardware dan Apple praat :)

Er hangt idd een audiosysteem aan de Playstation 3 maar helaas, op die audio-hardware kan ik geen iPhone aansluiten. Er zit wel een USB-aansluiting op maar die kijkt alleen naar mp3'tjes op de iPhone. Het systeem kan/doet niks met een audiosignaal dat door de iPhone wordt uitgestoten. En nee, het systeem heeft geen eenvoudige mini-jack aansluiting oid, alleen tulp dus dat wordt 'm niet.

Overigens wil ik graag op de bank met m'n iPhone dingen doen en niet naast de stereo hoeven zitten vanwege het kabeltje ;)

Dus. Iemand een oplossing voor deze uitdaging: hoe live stream ik een audiosignaal van mijn iPhone via wifi naar mijn PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Niet. En als je audio systeem geen line-in heeft, zijn er ook geen alternatieven (tenzij Apple TV)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:07:
Dank, zo ver was ik al. Anders was ik hier niet gekomen.

Iemand anders met een inhoudelijke reactie? :)
Hoe inhoudelijk de reacties ook zullen zijn, het antwoord blijft niet.

Omdat interactie sowieso niet mogelijk is, kun je sowieso al nooit nummers selecteren. Enige is een 'stream' maken, alleen de PS3 ondersteund dat niet en zal dat ook nooit ondersteunen, evenmin Spotify dat ondersteund.

Dan moet je met 3th party apps aan de gang gaan, wat op de PS3 niet gaat of hij moet een jailbreak hebben, maar zelfs al heeft hij een jailbreak dan betwijfel ik dat er software voor is die dit voor je gaat doen.

Het enige wat over blijft is gewoon rauwe data / muziek outputten dmv jack plug naar een versterker oid. Een andere mogelijkheid is er simpelweg niet.

MP3's kun je wel via DLNA streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:33:
Airplay naar XMBC: nope, Apple wil niet dat Apple-hardware met andere hardware dan Apple praat :)

Er hangt idd een audiosysteem aan de Playstation 3 maar helaas, op die audio-hardware kan ik geen iPhone aansluiten. Er zit wel een USB-aansluiting op maar die kijkt alleen naar mp3'tjes op de iPhone. Het systeem kan/doet niks met een audiosignaal dat door de iPhone wordt uitgestoten. En nee, het systeem heeft geen eenvoudige mini-jack aansluiting oid, alleen tulp dus dat wordt 'm niet.
...
Afbeeldingslocatie: http://www.gamewebwinkel.nl/Image/Tulp%20-%20Jack%203,5mm%20stereo%20kabel%202.5M.jpg
Voor n paar euro heb je een 10m kabel.. dat lijkt me de goedkoopste oplossing. Jammer dat het niet draadloos is... En anders zal je een duurder stuk hardware moeten kopen. Denk niet dat het softwarematig mogelijk is.

Misschien dat een chromecast het wel kan.. ook vrij cheap.

[ Voor 16% gewijzigd door Vuvuzela op 25-10-2014 15:53 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@vuvuzela
Overigens wil ik graag op de bank met m'n iPhone dingen doen en niet naast de stereo hoeven zitten vanwege het kabeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

Vuvuzela

My spire is forming

een kabel van 20 meter kost je 7,50 :>
Ik snap je punt wel.. maar het is een goedkope oplossing die altijd en meteen werkt.
of zoiets
https://www.conrad.nl/nl/...ceiver-24-ghz-994514.html

[ Voor 15% gewijzigd door Vuvuzela op 25-10-2014 16:04 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
http://www.dx.com/s/bluetooth+receiver opgelost en je hoeft ook niet een PS3 speciaal aan te laten (veel verbruik) maar gewoon een simpel apparaatje via usb voeding. 8)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:33:
Hoezo heeft XBMC dan een AirPlay Setting?

Afbeeldingslocatie: http://kodi.wiki/images/thumb/4/40/Settings.services.airplay.png/800px-Settings.services.airplay.png

Net even getest en de iPhone van mijn zus ziet onder AirPlay mijn raspberry staan en kan gewoon afspelen daarop.

[ Voor 13% gewijzigd door kluyze op 25-10-2014 17:30 ]

Pagina: 1