iMac 27" (late 2009) zelf GPU upgraden / vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 21:28
Beste Tweakers,

Ik heb een iMac (late 2009) 27" i7 2.8Ghz model met tot nu toe een ATI HD4850m videokaart. Spijtig genoeg heeft deze het enkele weken geleden begeven. Mijn eerste idee was om deze gewoon naar de Apple store te brengen en een bestek te laten maken voor het herstel. Alles samen kwam de prijs op wel €334!!
Dit voor dezelfde HD4850M UIT 2009!! Uiteraard heb ik de reparatie dan niet laten doorgaan. Maar nu lees ik dat het eventueel mogelijk zou moeten zijn om de gpu van de mac zelf te vervagen, misschien zelfs met een nieuwere kaart? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al gelezen dat mensen de iMac konden upgraden met een 6xxx serie model. Zou ik eventueel zelfs een 7xxx model in mijn mac kunnen installeren? En weten jullie misschien een goede site om deze te bestellen? Ik dacht eerst aan eBay, maar daar zijn ze nogal moeilijk te vinden en de compatibiliteit met mijn Mac is niet te garanderen...

Alvast heel erg bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik heb er geen ervaring mee maar kan je wel helpen aan een handleiding om de GPU te vervangen, deze staat namelijk op iFixit; https://www.ifixit.com/Gu...ics+Card+Replacement/9553

Er staan een hoop reacties onder, wellicht kan je daar nog wat kennis uit halen.