Goedemiddag,
Mijn PC (een Dell XPS 630i) is al weer bijna 8 jaar oud, dus het is de hoogste tijd voor een upgrade. Ik heb de afgelopen dagen op tweakers zitten lurken en heb onderstaand systeem samengesteld. Ik hoop van de meer ervaren tweakers te horen of sommige dingen "better" (i.e. bottlenecking, compatibiliteit) kunnen. Van m.n. het mobo en de voeding ben ik niet zeker.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel momenteel m.n. Warcraft en DayZ, waarvoor onderstaand systeem vermoedelijk een tikkie overkill is. Toch kies ik voor de wat prijzigere opties om de zwaardere games in de toekomst ook te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is betrekkelijk. Veel meer dan 1100/1200 euro denk ik niet uit te "hoeven" geven, maar misschien denken jullie daar anders over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alleen het geluidsniveau hoeft rekening mee gehouden te worden. Verder valt mogelijk op dat ik gekozen heb voor alleen een SSD en geen HDD. Dat is een bewuste keuze.
Ga je overklokken?
Nee.
Bij voorbaat dank!
Mijn PC (een Dell XPS 630i) is al weer bijna 8 jaar oud, dus het is de hoogste tijd voor een upgrade. Ik heb de afgelopen dagen op tweakers zitten lurken en heb onderstaand systeem samengesteld. Ik hoop van de meer ervaren tweakers te horen of sommige dingen "better" (i.e. bottlenecking, compatibiliteit) kunnen. Van m.n. het mobo en de voeding ben ik niet zeker.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel momenteel m.n. Warcraft en DayZ, waarvoor onderstaand systeem vermoedelijk een tikkie overkill is. Toch kies ik voor de wat prijzigere opties om de zwaardere games in de toekomst ook te kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is betrekkelijk. Veel meer dan 1100/1200 euro denk ik niet uit te "hoeven" geven, maar misschien denken jullie daar anders over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 197,85 | € 197,85 |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 359,- | € 359,- |
| 1 | NZXT H230 Black | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 179,- | € 179,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.056,15 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alleen het geluidsniveau hoeft rekening mee gehouden te worden. Verder valt mogelijk op dat ik gekozen heb voor alleen een SSD en geen HDD. Dat is een bewuste keuze.
Ga je overklokken?
Nee.
Bij voorbaat dank!