Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen Wifi op iPhone5 na aanschaf extender

Pagina: 1
Acties:

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Om ook op zolder goede ontvangst te hebben heb ik enkele maanden geleden een wifi extender aangeschaft.

De situatie is als volgt:
Op de begane grond de online modem met wifi. Op de eerste verdieping de extender. Signaalsterkte is op de begane grond nagenoeg gelijk en op zolder is de extende veruit de sterkste.

Sinds de installatie van de extender werkt het voor alle apparaten zoals verwacht. Behalve voor mijn telefoon (iphone 5) die heeft sindsdien onregelmatig verbinding. De ene keer heb ik gelijk verbinding als ik thuis kom. De andere keer duurt het erg lang of helemaal niet.
Als ik de modem reset en zojuist ook toen ik de extender uitschakelde heb ik gelijk weer verbinding.

Ik vermoed dat de extender op een of ander manier (soms) conflicteerd met de iphone. Of dat de iphone niet kan kiezen tussen de twee netwerken.

Ik heb al gezocht op iphone connectie problemen maar iets dergelijks ben ik niet tegen gekomen. (Wel veel andere problemen)
Ook heb ik het wifi kanaal al aangepast van 1 naar 6 maar dat was meer een wild gues.

Er valt mee te leven maar is wel irritant. Als iemand ideeën heeft dan hoor ik het graag!

Modem: Huawei HG655d
Extender: tp-link wa750re

[ Voor 2% gewijzigd door Pin0 op 25-10-2014 12:45 . Reden: Typo en specs ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Een extender zend per definitie uit op hetzelfde kanaal als je modemrouter en interfereert dus. Extenders of "versterkers" zijn gewoon nooit een goede oplossing. Tuurlijk is je signaalsterkte balkje mooi vol maar dat zegt niks over de kwaliteit en snelheid van de verbinding.

Ik zou de extender terugbrengen en omruilen voor een acces point, TP-Link heeft ze in dezelfde prijsklasse als je extender:
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

Verschil is dat je deze bekabeld verbind i.p.v. draadloos, dit is eigenlijk de enigste nette oplossing om je WiFi netwerk uit te breiden.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is die interferentie dan ook niet van toepassing op andere apparaten? Want het lijkt dat die daar geen last van hebben.

Ik wist dat ik hem aanschafte dat een extender een extra stop in de verbinding betekende en dus trager zou zijn. Maar in de praktijk werk het prima. Als er verbinding is dan.

Een kabel trekken is echt het laatste redmiddel. De plek waar de extender nu hangt is namelijk vrij moeilijk met een kabel te bereiken.

Ik ga nog eens wat verder zoeken op extender interferentie icm. Iphones...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage