Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629841

Topicstarter
Hallo,

Zijn er meer bezitters van een iPhone 6 of 6+ die klachten krijgen van slecht verstaanbaar te zijn?
Heb dit nu al vaker gehoord en ben het eigenlijk zat.

Op een ander forum zag ik dat er meerdere bezitters zijn met de zelfde klachten.

Als er mensen zijn met de zelfde ervaring graag zoveel mogelijk reageren.
Wordt nu niet echt serieus genomen door de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik heb er nog niets over gelezen in het grote topic. Ben je al naar de Apple Store geweest of contact gehad met de klantenservice? Wellicht dat jouw microfoon kapot is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25
Verkeerd gelezen

[ Voor 83% gewijzigd door Exor op 06-11-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 11:38
Heb dit ook met een iPhone 6 plus. Ik weet echter niet of dit een hardware issue is, of juist komt door een minder goede verbinding. (providers in Zeeland..)
Zal het deze week even testen met de dictafoon anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 631707

Heb er ook last van... Binnenkort naar de Applestore. Als ik via de dictafoon test hoor je de ene keer ruis/storing en de andere keer is het ok. Je moet dus redelijk veel en lang proberen. Wisselvallig dus...

Andere nog een update hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimluk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-03-2022
Heb dezelfde ervaring. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237253

time to upgrade to iphone 7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-04 09:39
hier iphone 6 en 6+ geen last van..

Maar zoals hierboven al wordt aangegeven even langs de apple store?
99% kans dat je meteen een nieuwe mee krijgt.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:01
Sinds de 4S duikt dit probleem bij sommige mensen op, en inderdaad krijg je dan, als je op tijd terug gaat naar Apple. een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-04 13:29
Ik heb er ook last van, op (exact) dezelfde locaties waar ik met mijn 5 dit niet had. Mensen waarmee ik bel geven aan dat ze mij slecht kunnen verstaan. Ze verstaan mij overigens beter als ik de telefoon kantel (horizontaal voor mijn mond), niet erg praktisch... Heb jij dat ook?

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulio67
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-03-2022
Sinds eind oktober 2014 ben ik ook in bezit van een nieuwe iPhone 6+ 64Gb.
Heb een Vodafone Red C abonnement erbij genomen.
Ik ondervind dezelfde problemen zoals op deze topic worden opschreven.
Waneer ik een gesprek langer dan een aantal minuten voer, schijnt de microfoon er ineens mee op te houden.
Degene aan de andere kant hoor ik nog wel praten, alleen hij/zij hoort mij niet meer en de lijn wordt dan logischerwijs verbroken. Super irritant!
Heb mijn iPhone bij Belcompany in Assen gekocht en ga er van de week even mee heen.
Ik houd jullie op de hoogte. Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NCSmits
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-04 03:36
Ik heb ook hetzelfde. iPhone 6 via vodafone, 64Gb. Krijg vaak van de andere kant te horen dat ik slecht te verstaan ben.

Iemand inmiddels al een ander toestel / simkaart / provider getest wat de problemen heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644382

Heb ondertussen ook een nieuwe iphone 6 gekocht,heb hetzelfde probleem dat ze mij moeilijk verstaan.
Zo te lezen zijn er al verschillende iphone 6 gebruikers met dit probleem.'k heb al verschillende keren contact met Apple opgenomen maar iedere keer komt op het scherm probeer het later eens opnieuw.
Heeft er ondertussen al iemand een oplossing voor dit probleem?
Groetjes.jaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Zijn er al mensen met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687582

Ik krijg ook voortdurend klachten tijdens bellen dat ik slecht ben te verstaan met mijn nieuwe IPhone 6.
Toestel was geleverd door Kpn na een overstap vanaf Vodafone. Apparaat net voor de vakantie geleverd. Tijdens de vakantie probleem gemerkt. Na de vakantie zei KPN dat ik over de 14 dagen termijn was en dat omruilen voor een nieuwe niet meer mogelijk was. Ik heb een refurbished apparaat meegekregen van een half jaar oud met hetzelfde probleem. Overigens geeft KPN het netwerk van Vodafone de schuld. Ik wacht nu totdat het KPN netwerk actief wordt. Er wordt overigens vastgesteld met een test? dat het toestel geen probleem heeft. Als ik recht in de microfoon praat, met het toestel horizontaal dan ben ik wel te verstaan. Wat een drama . Ben overtuigd dat het een telefoon probleem is. Heeft al iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:11
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-04 16:14
Ksneller. Sorry maar je wordt echt genaaid waar je bijstaat. Neem alsjeblieft contact op met Applecare (amsterdamse store bellen en dan laten doorverbinden), want het slaat natuurlik nergens op hoe KPN je hier afscheept met een toestel wat hetzelfde issue heeft.

Overigens heb ik met vodafone vaker dingen gehoord met iPhones, maar met T-mobile ook zeker. Zit met Tele2 op t-mobile netwerk ent werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 702496

Sinds juli 2015 ook een bezitter van de iPhone 6 plus. Sinds een dag ook problemen met de microfoon. Ik kan anderen wel verstaan maar zij kunnen mij niet horen. Is er al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 710172

Ik heb ook nog steeds problemen dat het geluid van mijn iPhone 6 vaak slecht is en dat mensen mij nauwelijks kunnen horen. Als ik even schud met het toestel gaat het soms weer even beter. Eerst dacht ik dat het aan de verbinding lag (Ziggo), maar volgens Ziggo is dat niet het geval. Bij apple store zeiden dat er niets was het toestel (maar wel met de camera waar ik geen problemen mee had). Ze adviseerden een nieuwe SIM-kaart. Maar ook dat helpt niet. Balen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 907577

Ook ik heb onderwater geluid. Mijn Iphone 6+ is nu net twee jaar oud en na enkele herstarten blijf ik problemen houden. Op een ander forum werd aangeraden om het toestel in de DFU modes te zetten. Persoonlijk ben ik niet zo voor om te rommelen met dingen die het gewoon moeten doen. Klaar uit.
Mijn provider is T mobile en heb nog nooit last gehad met zoiets...
Binnenkort maar eens naar de shop in Assen. UPDATE volgt dan asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055931

Het genoemde probleem heeft te maken met de vierde microfoon, die vanaf versie 6 op de iPhones zit.
Die microfoon zit op de achterkant van de telefoon, tussen de camera lens en de flitser. Die microfoon wordt gebruikt voor ruisonderdrukking, maar als je die "bedekt" met (bijvoorbeeld) een hoesje, dan wordt het geluid door de telefoon beïnvloed en krijgt de luisteraar een vervormd geluid te horen, dat soms bijna niet meer te verstaan is. Dat krijg je vooral als je een hoesje hebt waarin je ook bankpasjes op kunt slaan. Vaak sla je die kant van het hoesje om (als een boek), waardoor die "flap" van het hoesje de vierde microfoon afdekt.

De oplossing is simpel: zorg dat je die vierde microfoon niet meer afdekt als je belt :) .

Je kunt het ook oplossen door bij <Instellingen>/<Toegankelijkheid> de "Geluidsonderdukking" uit te zetten.
Pagina: 1