Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Dat is wat ik nu ook 80% van de tijd op mijn PC doe. Voornamelijk shooters momenteel, maar GTA V komt eraan en dat was ook de reden dat ik ongeveer 4.5 jaar geleden een nieuwe pc aanschafte zodat ik GTA IV soepel kon spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een nieuw systeem gaat mij waarschijnlijk 600 tot 900 euro kosten.
Upgraden zie ik ook wel zitten: max 300/400e, anders spaar ik liever door.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat je hierboven ziet is mijn huidige PC. Kast is nog primadeluxe. Zitten geen USB 3.0 poorten aan de voorkant, maar daarvoor gebruik ik de achteringang wel even
. Ook mijn voeding en DVD speler werken nog naar behoren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur gebaseerd op laatste BBG's heb ik dit samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso een Nvidia GPU en een Intel processor. Beiden goede ervaring mee en zijn in mijn ogen de beste merken op gebied van GPU en CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behalve dat alles in mijn huidige kast moet passen eigenlijk niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Waarom heb je dit topic geopend?
Mijn pc draait inmiddels niet meer de nieuwste games. Als in januari (eindelijk) GTA V naar de PC komt, wil ik dat soepel kunnen draaien. Laatst heb ik Arma III gekocht, maar het spel blijft hangen op 10 tot 15fps als ik online speel: vrij kansloos dus. GTA V gaat 'm dus ook niet worden.
Ik heb destijds een PC gekocht met een monsterlijke videokaart en een moederboard dat geschikt is om te overclocken. Achteraf had ik beter een goedkopere videokaart kunnen aanschaffen en deze na 3 jaar vervangen door een nieuwe. Daarbij heb ik ook nooit overclocked, dus moederbord is achteraf ook een kansloze investering geweest.
Videokaart die ik nu overweeg is een tweedehands GTX 770.
Mijn uiteindelijke doel van het topic is om erachter te komen of ik moet gaan sparen voor een nieuwe pc of dat jullie zeggen: "Koop een SSD en andere videokaart en je PC kan weer wat jaartjes vooruit".
Als jullie extra informatie nodig hebben, hoor ik dat graag.
Voornamelijk gamen. Dat is wat ik nu ook 80% van de tijd op mijn PC doe. Voornamelijk shooters momenteel, maar GTA V komt eraan en dat was ook de reden dat ik ongeveer 4.5 jaar geleden een nieuwe pc aanschafte zodat ik GTA IV soepel kon spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een nieuw systeem gaat mij waarschijnlijk 600 tot 900 euro kosten.
Upgraden zie ik ook wel zitten: max 300/400e, anders spaar ik liever door.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P6T Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGTX295/2DI/1792MD3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte iSolo 210 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | BenQ XL2411T Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Creative Sound Blaster Arena Surround | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S222A | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Real Power M700 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat je hierboven ziet is mijn huidige PC. Kast is nog primadeluxe. Zitten geen USB 3.0 poorten aan de voorkant, maar daarvoor gebruik ik de achteringang wel even
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Puur gebaseerd op laatste BBG's heb ik dit samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 212,- | € 212,- |
| 1 | Asus Z97-A | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Seagate ST2000DX001, 2TB | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,70 | € 91,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 642,55 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil sowieso een Nvidia GPU en een Intel processor. Beiden goede ervaring mee en zijn in mijn ogen de beste merken op gebied van GPU en CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behalve dat alles in mijn huidige kast moet passen eigenlijk niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Waarom heb je dit topic geopend?
Mijn pc draait inmiddels niet meer de nieuwste games. Als in januari (eindelijk) GTA V naar de PC komt, wil ik dat soepel kunnen draaien. Laatst heb ik Arma III gekocht, maar het spel blijft hangen op 10 tot 15fps als ik online speel: vrij kansloos dus. GTA V gaat 'm dus ook niet worden.
Ik heb destijds een PC gekocht met een monsterlijke videokaart en een moederboard dat geschikt is om te overclocken. Achteraf had ik beter een goedkopere videokaart kunnen aanschaffen en deze na 3 jaar vervangen door een nieuwe. Daarbij heb ik ook nooit overclocked, dus moederbord is achteraf ook een kansloze investering geweest.
Videokaart die ik nu overweeg is een tweedehands GTX 770.
Mijn uiteindelijke doel van het topic is om erachter te komen of ik moet gaan sparen voor een nieuwe pc of dat jullie zeggen: "Koop een SSD en andere videokaart en je PC kan weer wat jaartjes vooruit".
Als jullie extra informatie nodig hebben, hoor ik dat graag.