Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ca. 400m overbruggen met bestaande koperkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alhoewel er verschillende topics zijn die hetzelfde probleem adresseren is er niet één die binnen dezelfde situatie past waaraan ik moet voldoen:

Ik moet een professionele en betrouwbare oplossing aanbieden om bidirectionele synchrone (IP) data overdracht te realiseren tussen twee lokaties. Hierbij is het noodzakelijk om gebruik te maken van een bestaand (twisted) aderpaar over een afstand van (ten hoogste) 3 kilometer. De datarate hoeft niet hoog te zijn, maar tenminste wel 2Mbps in beide richtingen (liever wat meer). De enige oplossing die mij te binnen schiet is gebruik van een tweetal DSL modems die ik tegenover elkaar zet.

Een paar concrete vragen:
1. Is er nog een andere geschikte oplossing, behalve DSL modems? Aan beide zijden is uiteindelijk een LAN aansluiting benodigd, zoveel mogelijk transparant.
2. Is hier een professional die advies kan geven welke hardware hiertoe erg geschikt is?

Het gaat hierbij om een professionele oplossing die langdurig functioneel moet blijven. Ik sluit daarom huis-tuin en keuken modempjes etc. uit.

Wie weet hier een goede oplossing? Professioneel gaat boven prijs!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Je kunt shdsl gebruiken. Op marktplaats kun je goedkoop shdsl modems kopen. Cisco 878 voldoet wel aan je eisen. Ze kosten rond €30,- a 50,-. Je haalt wel 2Mbit snelheid.

Update:
Zie dat Cisco 878 ook 2 pair ondersteunt, dus je kunt 4Mbit halen over je huidige lijn.

[ Voor 23% gewijzigd door plizz op 26-10-2014 07:20 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Is het 400m zoals in de titel of 3km zoals in de tekst?
Enfin, bij Blackbox heb je denk het snelst wat je zoekt, zoals http://www.blackbox.nl/nl.../MiniBridge-10-100Base-T/ waar bij staat: to extend a 10/100BASE-T Ethernet LAN up to 700 m over four copper wires

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een nette oplossing is inderdaad SHDSL. Moxa, een fabrikant van best degelijke apparatuur heeft een ethernet-SHDSL extender in z'n assortiment;

http://www.moxa.com/product/IEX-402-SHDSL_Series.htm

Ook Phoenix, een fabrikant van industriële apparatuur heeft zulke extenders:

https://www.phoenixcontac...313643&library=usen&tab=1

Prijzen varieren van 600 tot 1000 euro.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Even een vraagje: is wifi geen optie?

En kan er gegraven worden op de beide locaties? Anders misschien glas in de grond stoppen

Even een edit, ik opt dus voor een galvanisch gescheiden verbinding... Als je alles op koper doet heb je dikke kans op een verschillend aardpotentiaal met alle narigheid die erbij komt kijken

[ Voor 42% gewijzigd door shure-fan op 25-10-2014 14:11 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Is het idd 3km of 400m?

Voor 400m kun je ook een Devolo AVPro setje gebruiken.
http://www.devolo.com/en/...erline/dLAN-500-AVpro-UNI

Dan heb je hogere snelheden dan een SHDSL verbinding. Alternatief is idd een VDSL-achtige constructie zoals de aangehaalde Moxa setjes ook in het assortiment hebben.
Voordeel van die Moxa dingen is dat het din-rail mount is, dus dat kan een pre zijn voor industriele toepassingen.

Je kan ook nog eens kijken bij Patton, die hebben ook diverse extenders in het portfolio.

Wifi kan natuurlijk ook, maar als bandbreedte geen hoog criteria is en de kabel kwalitatief goed is, is een kabeltje betrouwbaarder. Al is een goede wifi link op zich ook wel stabiel, maar toch.

Je kan natuurlijk bij LOS ook wifi en een 2-wire oplossing combineren om 't redundant te maken ;)

Glas is natuurlijk een mooiere optie. De bandbreedte heb je misschien niet nodig (al is het mss wel handig om bv backup in een ander pand te hebben) maar het is veel minder gevoelig (niet) voor potentiaalproblemen, inductie en blikseminslag.
Maar goed, dat kun je ook doen als er een gelegenheid is (bv de straat toch open ligt en het eigen terrein is)

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 25-10-2014 13:36 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zie hier voor een voorbeeldconfig 878 <<---->> 878.

http://boonmee.blogspot.n...er878-gshdsl-back-to.html

www.google.nl

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik ben vanavond even bezig geweest met 2 x een 1841 router met 2 x een SHDSL-V3 WIC module. En de geboden oplossing werkt perfect.

Uitgaand van 2-pair haal ik exact 4.00Mbps als ik een speedtest doe op een host achter de CPE router (waarbij er ook nog eens geNAT wordt door de CO router die in mijn thuisnetwerk hangt, dus in feite dubbel-NAT).

Op 1 koperpaar zou je dus theoretisch 2.00Mbps moeten halen, bij een line-rate van 2048kbps.

Ook routing protocollen (ik test met EIGRP) werken prima over de lijn, geen geneuzel met GRE tunnels of iets dergelijks.

www.google.nl

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:03:
Wie weet hier een goede oplossing? Professioneel gaat boven prijs!
En, heb je al een keuze kunnen maken? Ik ben benieuwd wat het is geworden. :)
Pagina: 1