Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetnetwerk met 3 Airport Extreme's; Gastaccount.

Pagina: 1
Acties:

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11 01:39
Beste Tweakers,

Ik heb een internetwerk gerealiseerd met 3 AE's. Dit heb d.m.v ethernetkabels gedaan, dus alle 3 de routers zijn bekabeld. Het werk allemaal prima.

Maar nu is mijn volgende doel om een gastaccount te realiseren wat over heel mijn terrein beschikbaar is. Zo als het er nu voorstaat kan alleen met mijn AE Basisstation op dit gastaccount. Zodra ik bij AE 2 arriveer heeft ie geen verbinding meer met dit gastaccount.

Hebben jullie wellicht een idee hoe dit verholpen kan worden?

Mijn dank is groot.

Elpee.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet. De Airports zijn niet ontwikkeld om dat gebruik te ondersteunen. De gastnetwerken zijn beperkt tot het gast-ssid van de betreffende airport, en dat werkt alleen in routed mode.

Als je op die manier een gastnetwerk wilt opzetten moet je apparatuur gebruiken die ssid's aan vlans kan koppelen en die vlans ook op de ethernetlijn kan zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• elpee
Bedankt voor je reactie. Ik geloof dat jij er meer verstand van hebt dan ik, maar ik heb toch nog een vraag aan je; Hoe kan het zo zijn dat het gastnetwerk op de AE basisstation wel werkt en op de overige niet…?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, sorry ik zie dat ik wat oude informatie geef. Tegenwoordig kunnen ze dat naar het schijnt wel, maar alleen in de goede omstandigheden. Blijkbaar zijn jouw netwerkomstandigheden niet precies goed. Hoe heb je het geheel aangesloten op elkaar?

Zie ook https://discussions.apple.com/thread/4787934?tstart=0.

• elpee
AE-Basisstation staat op DHCP & NAT en de overige 2 op brugmodus.
CyBeR schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:41:
[...]

Dat bedoel ik ja. Er zitten geen andere switches meer tussen? Dan zou 't volgens mij moeten werken…
Klopt.. Hmm toch raar dat het niet werkt.

[ Voor 76% gewijzigd door elpee op 25-10-2014 01:42 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hij bedoelt denk ik of je 'eerste' AE ook de DHCP afhandelt, of heb je daarvóór nog een router zitten (bijv. Experiabox van KPN oid)?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

elpee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:39:
Wat bedoel je met aangesloten? Ik heb ze via de WAN-poorten verbonden en vervolgens op de LAN-poorten doorverbonden, mocht je dat bedoelen?
Dat bedoel ik ja. Er zitten geen andere switches meer tussen? Heb je de airports in de LAN-poorten van de airport die 't wel doet zitten of in een andere router?

M.a.w: hoe zit dat netwerk in elkaar precies qua apparatuur en bekabeling?

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 25-10-2014 01:42 ]

• elpee
CyBeR schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:41:
[...]

Dat bedoel ik ja. Er zitten geen andere switches meer tussen? Heb je de airports in de LAN-poorten van de airport die 't wel doet zitten of in een andere router?

M.a.w: hoe zit dat netwerk in elkaar precies qua apparatuur en bekabeling?
1. Ubee modem van Zigo 2. AE Basisstation (Routermodus: DHCP & NAT) 3. AE (Brugmodus) 4. AE (Brugmodus)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dan zou het moeten werken... had ik ook kunnen weten, je gaf aan dat het gastnetwerk het op het eerste basisstation prima doet, en zonder DHCP kun je wel connecten maar krijg je geen IP adres dus kun je verder niks.

Sorry maar kan je niet verder helpen!

• elpee
Hmmm…. Iemand anders nog adviezen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ubee ook in brugmodus staan?

• elpee
Dat ga ik nu bekijken. Ik laat van me horen.

Kan ik dit zelf wijzigen?

[ Voor 7% gewijzigd door elpee op 25-10-2014 02:03 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

elpee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:46:
[...]

1. Ubee modem van Zigo 2. AE Basisstation (Routermodus: DHCP & NAT) 3. AE (Brugmodus) 4. AE (Brugmodus)
Hrm, dat zou zover ik weet moeten werken. Probeer eens of google wel werkt in zo'n tweede gastnetwerk?

• elpee
CyBeR schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 01:56:
[...]

Hrm, dat zou zover ik weet moeten werken. Probeer eens of google wel werkt in zo'n tweede gastnetwerk?
Wat bedoel je precies met 2e gastnetwerk?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zo een die 't niet doet.

• elpee
Is het zo als de Ubee modem niet ingesteld staat als brug dat het niet mogelijk is om een gastnetwerk te creeen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
elpee schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 02:31:
Is het zo als de Ubee modem niet ingesteld staat als brug dat het niet mogelijk is om een gastnetwerk te creeen?
Nee, het is zo dat als je Ubee modem niet ingesteld staat als brug je elke AirPort afzonderlijk met de Ubee moet verbinden en afzonderlijk een netwerk moet laten aanmaken en niet moet 'uitbreiden' en ook niet onderling bedraad of draadloos met elkaar verbinding moeten hebben.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

http://support.apple.com/kb/ht1998

Firmware is van alle 3 gelijk en bijgewerkt?

even naar beneden scrollen naar "Firmware versions"

Be nice, You Assholes :)

• elpee
Nee, de firmware is niet van alle 3 gelijk. Hoe stel ik deze gelijk in? Want op de AirPort Basisstation staat versie 7.7.3, dit is overigens ook de nieuwste(6e generatie). En heb die andere 2 staat versie 7.6.4.(4e & 5e generatie). Kan ik zomaar de firmware wijzigen?
Pagina: 1