Zoals een ruime maand geleden in de desktop aankoopadvies te lezen was ben ik op zoek naar een nieuwe computer.
Momenteel worden praktisch alleen intel's i5 4460's aangedragen als beste keus.
Nu heb ik mijzelf een beetje ingelezen wat betreft AMD, aangezien ik van jongs af aan ermee opgegroeid ben en dus stiekem een beetje fanboy ben.
Als ik ga vergelijken prijs technisch krijg ik voor een FX processor veel meer prijs-prestatie dan een i5, sterker nog als ik een vergelijkbare intel cpu wil hebben ben ik een aantal 100 euro meer kwijt.t
Dit is tenminste af te leiden uit verschillende benchmarks.
nu zit ik dus met een aantal vragen wat dit betreft.
namelijk:
De amd's worden momenteel afgeraden omdat ze heel heet worden en veel stroom verbruiken, maar hoeveel is dit dan.
is het zoveel dat ik het ga merken in mijn stroomrekening?
De opvolgers voor de FX procesors staan aangekondigt eind 2015 begin 2016 geproduceert te worden, is hier al iets over bekend? kan ik ze bijvoorbeeld op mijn huidige (toekomstige) AM3+ socket steken?
Kortom de technische termen zijn me allemaal te onbekend om wijs uit te worden.
waarom zijn Intell's momenteel beter dan AMDs.
Heeft dit puur met efficency te maken mbt. tot fabricage formaat?
laatste vraag, ik heb altijd gedacht dat een core een vroegere CPU was.
Dus toen de eerste dualcore uitkwam dacht ik wouw 2x de rekenkracht.
Is dit nou de goede gedachten gang? of heeft deze dan bijvoorbeeld 2 cores van de halve kracht die samen een x aantal hz genereren?
Bijvoorbeeld een AMD FX-9590, heeft deze 8x 4,7Ghz. of een x 4,7Ghz verdeelt over 8 cores.
Ik weet dat ik niet volledig voldoe aan de eisen van dit forumdeel, maar wil toch de gok wagen, aangezien ik door googlen en zoeken op GoT heel veel info vind maar niet uivind wat ik wil weten.
Momenteel worden praktisch alleen intel's i5 4460's aangedragen als beste keus.
Nu heb ik mijzelf een beetje ingelezen wat betreft AMD, aangezien ik van jongs af aan ermee opgegroeid ben en dus stiekem een beetje fanboy ben.
Als ik ga vergelijken prijs technisch krijg ik voor een FX processor veel meer prijs-prestatie dan een i5, sterker nog als ik een vergelijkbare intel cpu wil hebben ben ik een aantal 100 euro meer kwijt.t
Dit is tenminste af te leiden uit verschillende benchmarks.
nu zit ik dus met een aantal vragen wat dit betreft.
namelijk:
De amd's worden momenteel afgeraden omdat ze heel heet worden en veel stroom verbruiken, maar hoeveel is dit dan.
is het zoveel dat ik het ga merken in mijn stroomrekening?
De opvolgers voor de FX procesors staan aangekondigt eind 2015 begin 2016 geproduceert te worden, is hier al iets over bekend? kan ik ze bijvoorbeeld op mijn huidige (toekomstige) AM3+ socket steken?
Kortom de technische termen zijn me allemaal te onbekend om wijs uit te worden.
waarom zijn Intell's momenteel beter dan AMDs.
Heeft dit puur met efficency te maken mbt. tot fabricage formaat?
laatste vraag, ik heb altijd gedacht dat een core een vroegere CPU was.
Dus toen de eerste dualcore uitkwam dacht ik wouw 2x de rekenkracht.
Is dit nou de goede gedachten gang? of heeft deze dan bijvoorbeeld 2 cores van de halve kracht die samen een x aantal hz genereren?
Bijvoorbeeld een AMD FX-9590, heeft deze 8x 4,7Ghz. of een x 4,7Ghz verdeelt over 8 cores.
Ik weet dat ik niet volledig voldoe aan de eisen van dit forumdeel, maar wil toch de gok wagen, aangezien ik door googlen en zoeken op GoT heel veel info vind maar niet uivind wat ik wil weten.