Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

range extender: geen internet verbinding na bepaalde tijd.

Pagina: 1
Acties:

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 14:03
Beste Tweakers,

Ik heb al een hele tijd een sitecom n300 (wl-330) range extended, echter heeft deze nooit gewerkt zoals het moet. Hierdoor heeft hij het grootste deel van de tijd stof staan te happen, en dat is zonde. Dat wil ik graaf veranderen.
Het probleem:

De verbinding met de extender is goed, maar na een tijd (dit kan variëren van 5 minuten tot 30 minuten) valt de internet verbinding weg. De verbinding met de extender blijft wel bestaan. Als je de verbinding vervolgens verbreekt en weer opnieuw verbinding maakt werkt het weer even tot het circus overnieuw begint.

De sitecom is ingesteld volgens de gebruiksaanwijzing die erbij hoort. Hij staat op hetzelfde kanaal als de modem en gebruikt hetzelfde wachtwoord. Ook maakt hij gebruik van dezelfde soorten verbindingstandaarden (b,g,n). Heb al geprobeerd het kanaal te veranderen maar ook dat hielp niks.

De touter is een Cisco epc**** Als ik mij niet vergis. Het is de router die we bij het ziggo alles in een pakket kregen. De router staat vast op kanaal 1, dit omdat ik dacht dat dat de oplossing wel eens kon zijn.

Kan iemand mij helpen?

Mvg
Sjoerd

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Staat de extender op de meest optimale plek qua signaalsterkte ? Als het wifi signaal vanuit de cisco zwak binnenkomt zal de extender dit ook weer zwak doorgeven.
Je kan met inssider checken of het wifi signaal niet wordt weggedrukt door bijv de buren of andere bronnen.

[ Voor 25% gewijzigd door EverLast2002 op 25-10-2014 10:17 ]

• twowheeler
Ja, dat staat goed. Als ik met m'n telefoon op die plek sta heb ik 2 streepjes, neem aan dat zo'n ding met antennes dat nog beter heeft

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
twowheeler schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:30:
Ja, dat staat goed. Als ik met m'n telefoon op die plek sta heb ik 2 streepjes, neem aan dat zo'n ding met antennes dat nog beter heeft
De stand van de antennes kan het signaal negatief beinvloeden. Uit eigen ervaring is deze stand goed qua signaal : | |
Wat je veel ziet op foto's is zo : \ /
Kwestie van uitproberen.
Is er verder geen Energy Save mode actief in de router ?
Heb je de meest recente firmware erin staan ?

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb hier hetzelfde probleem met een Sitecom Wi-Fi Range Extender Dualband N600.
De router is een fritzbox 7270.
Alles werkt prima, maar af en toe valt de internetconnectie weg (op alle pc's die verbinding hebben met de extender).
de connectie tussen de extender en de router lijkt dan weg te zijn.
Ik heb alles op een vast kanaal ingesteld waar geen andere apparaten in de buurt zitten.

• twowheeler
Oké het lijkt opgelost, al kan ik daar morgen wat van zeggen. Volgens inssider zat de extender op 2 channels. Toen ik bij de settings van de Cisco ging kijken viel mijn oog op het feit dat die met een 20mhz bandwith werkte.

Vervolgens bij de sitecom in de advanced settings gekeken en daar staat hij op 20/40. Dit veranderd naar 20 en nu staat hij ook met 1 kanaal in inssider. Meteen maar even voor beide een beter kanaal uitgekozen :) .
Nu hopen dat het blijft werken!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vaak is het probleem niet zozeer de settings, maar het feit dat de sitecoms vaak te zware software voor de brakke SoC hebben. Die crashen dan gewoon. Moet je ze herstarten voor dat ze het weer doen, of wachten tot de watchdog timer het vanzelf doet.

• twowheeler
De verbinding is alweer weg gevallen. De verbinding met de extender blijft, alleen is er geen internet meer.

Kan dat echt crashen zijn? Ik denk dat ik ook sitecom om raad ga vragen, en misschien dat die Cisco problemen geeft. Die is toch aan vervanging toe, dus daarvoor moet even met ziggo contact worden opgenomen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Uiteindelijk is de enige echte oplossing dat rare 'extender' idee opgeven. Extenders zijn niet echt dingen, het is een idiote marketing term en zelfs als het 'echt' WDS is gaat het nog steeds niet lekker werken. Op z'n best kan je een wireless mesh maken, maar in 99.99% van de consumenten gevallen ben je veruit het goedkoopste uit door gewoon een AP te nemen en bekabeld op je router aan te sluiten.

Je wil eigenlijk namelijk geen extender, maar je wil een draadloos netwerk dat meer ruimte dekt. Daar heb je geen extender voor nodig, maar een extra accesspoint om de dode zones te dekken.

• twowheeler
De sitecom kan ook als AP werken als ik me niet vergis! Zal hem via lan aan de cisco aansluiten en hem daarna ergens neerzetten waar hij het hele huis dekking geeft.
Pagina: 1