Toon posts:

logitech G502 in ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, werkt de gewone ingebouwde opties van de logitech G502 in de ubuntu omgeving of niet? Ik heb dit getest via live cd van ubuntu 14.04.1 en dat werkt het in elk geval niet. Ik vraag mij af hoe dat dat nou weer komt, het is de de ingebouwde instellingen van de muis die ik gebruik... Waarom heeft de muis dan windows nodig om dpi verschuiving te kunnen doen? Het zit toch in het geheugen van de muis? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik kan je niet helpen maar je bent niet de eerste die ik hoor klagen over de matige Linux suppport van Logitech. Een paar jaar geleden was dat anders maar tegenwoordig schijnen ze enorm afhankelijk te zijn van Windows software.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op de productpagina van Logitech zie ik deze kleine lettertjes over DPI instelling:
* Logitech Gaming Software (LGS) is required to set DPI preferences.
Oftewel, heb je die muis en wil je DPI aanpassen, ben je screwed als je geen ondersteund OS draait.

Zelf heb ik nu een Sharkoon Drakonia welke ook Windows software heeft om het een en ander te kunnen veranderen. Hiervoor heb ik in een VM wat gedaan, maar als je dan denkt dat het onthouden wordt, vergeet het maar. Sommige knoppen kan je alleen aanpassen als de software draait en dat zal met Logitech precies hetzelfde zijn (vandaar ook de eis voor software).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is mijn fout, hij is wel gewoon compatibel! Ik moest namelijk eerst vooraleer ik hem in ubuntu gebruik in windows terug opnieuw instellingen zodanig dat hij de ingegebouwde geheugen moest gebruiken! En dat waren dan ook de fabriekdsinstellingen hoe ik de muis heb gekocht. Dus het werkt WEL! :)

Dus gewoon dit knopje naar links doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameware.co.uk/images/Logitech-G502-Gaming-Software.jpg
(Hij stond eerst naar rechts)

Verder lees ik ook veel dingen dat logitech amper compatibel is, maar het valt echt nog mee hoor. Ik lees zelfs ook dat surround 7.1 niet werkt in ubuntu bij logitech g430. Maar ligt de fout nu aan mij of hoor ik nu wel gewoon de surround 7.1 in ubuntu met de logitech g430. Het lijkt gewoon compatibel te zijn door het usb stickje die je bij de headset erbij krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Het verschilt nogal van distro tot distro of je logitech device nou standaard wel of niet werkt. Soms heb je van die dingen waarbij je toch best lang bezig bent met het oplossen en soms werkt gewoon alles :)