Toon posts:

Nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik mijn vraag op de goede plek stel..

Een tijdje terug heb ik via mijn vader heel goedkoop een nieuwe speakersset overgekocht (hij had het gewonnen) voor 'bijna' geen geld ;) Het gaat om een set van trust en hij lijkt verdomd veel op deze: http://www.mediamarkt.nl/...45,706477.html?langId=-11

Anyway, ik merk dat ik me begin te ergeren aan de speakers. Als ik ze ietwat 'te hard' zet gaan de boxjes een soort van storen en ben ik gedwongen m'n muziek weer zachter te zetten. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe speakerset. Ik heb wat rond gekeken, maar heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten etc.

Ik heb even op de zijkant van de subwoofer gekeken en kon daar deze informatie vinden:
230v
50Hz
0.3A

Ik ben bereid er maximaal zo'n 60 euro aan te besteden (is dit reëel?) En ik hoopte dat iemand me hier misschien kan helpen om een goede set te vinden.
Een set die dus harde muziek aankan zonder te storen, met een goede bas en graag iets van een volumeregelaar voor op m'n bureau, dus of zo'n los kastje of aan een van de speakers.

Alvast bedankt _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:06:
Ik hoop dat ik mijn vraag op de goede plek stel..
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!).

De eerste sticky geeft hier al antwoord op. Move naar CAA.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Ik heb ook een vergelijkbaar Trust setje gehad, waarschijnlijk de voorloper van deze. Leuk voor films en gaming maar niet voor muziek. Je krijgt een vette woofer met een paar heel magere satellieten. Bij mij zien die eruit als 2-weg maar dat is nep. Daarom krijg je ook vervorming als je het volume hoog zet, de subwoofer vindt het prima maar de satellieten kunnen de bijbehorende hoge tonen op dat volume niet aan.

Ik heb nu een Logitech Z623 en dat bevalt een stuk beter (voor PC speakers) maar die kost het dubbele van je budget.
Voor €60,- ben je met een kwalitatief goed stereosetje voor muziek beter af dan met een 2.1. Je gaat er dan op uitgangsvermogen wel op achteruit.

edit: Deze bijvoorbeeld:

pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II

[ Voor 10% gewijzigd door noguru op 24-10-2014 22:08 ]

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik heb al een jaar of 6 (denk ik) een Logitech X-530 setje, is volgens mij nogsteeds te koop voor rond de 60 euro.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ben zelf in het bezit van deze speakers - denk dat er maar weinig zijn die dit geluid voor deze prijs kunnen evenaren!
pricewatch: Genius SP-HF1800A

YouTube: Genius 2.0 SP-HF1800A Жгут !!! Снято на Sony Xperia S

[ Voor 29% gewijzigd door calsonic op 26-10-2014 14:08 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Wat wil je met die filmpje zeggen? Dat de woofer een flinke uitslag heeft als hij te hard staat en dat het daarom een goed setje is?

Zonder gekheid, voor het budget van de ts denk ik overigens ook dat dat een erg net setje is. Ik adviseer zelf altijd om door te sparen en te gaan voor een receiver(versterker) met losse speakers. Alleen voor dit budget en zelfs het dubbele ga je dat al moeilijk tweedehands vinden. Plus dat ik gewoon nogal veel eisen stel aan mijn geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Clifdon op 26-10-2014 17:27 ]

Always look on the bright side of life.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
clifdon schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:26:
[...]

Wat wil je met die filmpje zeggen? Dat de woofer een flinke uitslag heeft als hij te hard staat en dat het daarom een goed setje is?
Iedere jijbuis "demo" van speakers is natuurlijk onzin. Wat je hoort is de kwaliteit van de ingebouwde microfoon van de camera waarmee het filmpje is opgenomen. Of beter gezegd het gebrek aan kwaliteit.

Je hebt dus gelijk, dat filmpje dient om de uitslag van de woofer te laten zien :)

• jurriaan10
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-01 22:24
mischien de pricewatch: Philips SPA5300

het is wel een 2.1 setje

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor muziek is zeker een losse versterker plus leuke speakers het leukste, je kan geluk hebben op de tweedehands markt met jouw budget. Oude versterkers kunnen vrij goedkoop zijn, net als losse boxen. Wel moet je dan kijken naar de staat van die dingen.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1