Toon posts:

[Win 8.1] Van HDD naar SSD (m2) clonen loopt in de soep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een week frustratie nog geen resultaat te hebben bereikt, schakel ik jullie hulp in. Vorige week heb ik een mini M2 in mijn Lenovo (S440) notebook gebouwd, zodat ik daar Windows 8 op kan zetten. De HDD wil ik voor grotere bestanden gebruiken.

In eerste instantie heb ik toen een clone gemaakt met Paragon om dit te bewerkstelligen. Een clone bij Lenovo's houdt in dat ie drie "hulp" partities (waarvan 1 een EFI-systeem partitie) kopieert naar de SSD. En dan nog een vierde partitie als systeemschijf. Na het clonen, heb ik keurig de bootvolgorde in de bios aangepast zodat de SSD bovenaan stond; en kreeg bij opstarten dus ook het Windows scherm wat ik wilde doen. Ik heb toen aangegeven "Reset your PC"; maar na het opschonen (formatteren van de harde schijf) liep de computer helemaal in de soep. Ik kon niets meer doen want de schijf was niet bereikbaar; volgens het start scherm.

Na verschillende pogingen, en veel DOS-geneuzel, lukte het me toen uiteindelijk (via een externe HDD waar recovery media op stond) om in ieder geval windows weer te herstellen op mijn HDD. Dat is dus gelukt; maar nu ben ik weer terug bij af.

Daarna heb ik geprobeerd windows naar de M2 SSD over te zetten via deze tutorial (http://blog.laptopmag.com/install-m2-ssd-lenovo-t440s); maar daar loop ik vast bij het aanpassen van de BCD-file. Deze staat niet op mijn C: schijf, maar op de verborgen EFI-partitie. En daar kan ik niet in.

Zonder een de BCD-aanpassing, krijg ik nu een 0xc0000098 error als ik vanaf de SSD wil booten.

Ik had verwacht dat het omzetten van windows van een HDD naar een SSD een piece of cake zou zijn. Nou, voor ondergetekende mooi niet. Hoe kan ik alsnog mijn BCD-file aanpassen? Of heeft iemand een andere gouden tip om het klusje te klaren?

Windows kwam met de laptop voorgeïnstalleerd, dus een verse Windows-installatie vanaf een USB is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zult vanuit diskpart even een letter aan de EFI partitie moeten geven. Bijv:
http://superuser.com/ques...-it-is-readable-and-write

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dat heb ik al geprobeerd en werkt niet (zelfde klacht als de mensen in de reacties aangeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows kwam met de laptop voorgeïnstalleerd, dus een verse Windows-installatie vanaf een USB is geen optie.
En waarom is dat geen optie? Als je een beetje zoekt hier op GoT zijn er genoeg mensen die herstelmedia of gewone installatiemedia hebben kunnen maken. Sowieso is het beter om een schone installatie op een SSD te doen als je van een HDD af komt, ivm optimalisaties voor de SSD.

Commandline FTW | Tweakt met mate