Die optie is er waarschijnlijk alleen maar om te vergelijken en dan zeer dankbaar te zijn voor de uitvinding 'cache'
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
nou is de cache niet meer de bottleneck en kun je de cpu weer iets harder laaten draaien, (als cach de bottleneck was!) maar aangezien dit z'n prestatie verlies opleverd heeft dit in nog geen 1 geval iets positief opgeleverd, dus niet doen , behalve als je wilt zin wat je cpu max aankan!
disable L2 cache kost je 100-150 mhz snelheid
Verwijderd
Het kan voordeel hebben bij het overclocken, maar dat hangt af van je processor en moederbord.
Wat voor processor en moederbord heb je?
Wat voor processor en moederbord heb je?
Ik heb een be6-II met een pIII 800e
ben al bezig met oc
maar kom niet verder dan 960 (stabiel dan)
ben al bezig met oc
maar kom niet verder dan 960 (stabiel dan)
Verwijderd
Heb eens gekeken, cache in bios uitschakelen, en dan softwarematig op een lagere devider zetten. Zonder cache opstarten, nou, na 1 minuut heb ik 'em maar uitgezet en weer vlug in de bios enabled.
Cache gewoon aan laan staan dus.
Je pc is sneller op 800MHz met cache, dan op 1HGz zonder cache.
Cache gewoon aan laan staan dus.
Je pc is sneller op 800MHz met cache, dan op 1HGz zonder cache.
Kijk hier hebben we wat aan.
dus daar doe ik nix meer aan.
ff verder kijken hoe ik hoger kom.
restart maar weer.
bedankt allemaal.
dus daar doe ik nix meer aan.
ff verder kijken hoe ik hoger kom.
restart maar weer.
bedankt allemaal.
mmm kun je niet zomaar zeggen rembo. je hebt verschillende vlakken. 3d games, 2d/apps enzo. bij de een maakt de cache heel veel uit bij de ander minder. maar L2 cache uitschakelen is heel sterk af te raden. maar je kan toch ook gewoon wat benchmarkjes draaien?
Bij mij in het bios stond L2 cache uit geschakeld en L1 cache aan.Ik draai met een Pent III 650E coppermine op een P2B.
Ik heb L2 cache nu maar aan gezet .Ik weet niet of dat dit goed is ?
Ik heb L2 cache nu maar aan gezet .Ik weet niet of dat dit goed is ?
Pagina: 1