Laptop kan niet verbinden met internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Hoi, mijn broer heeft een laptop die geen verbinding meer maakte met zijn internet. Meestal kan ik dat soort dingetjes wel fixen maar ook op mijn netwerk lukt het niet. Zowel draadloos als met draad wilt hij geen verbinding maken. Windows geeft wel aan dat er problemen zijn met de lan en wireless adapter, maar kan deze niet fixen (systeemherstel werkte ook niet). Nu dacht ik, dan download ik gewoon nieuwe drivers en installeer deze, maar de drivers van acer worden geupdate via een programma dat verbinding maakt met internet....http://nl.official-drivers.com/installer/?seed=acer&local=nl&v=2&gclid=COWh3PPZxcECFarjwgodjVQAdQ dus dat is geen optie. Het gaat om de acer aspire 1810tz en de adapter betreft de Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet controller NDIS 6.20 icm windows 7.

Hulp zeer welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 24-10-2014 18:31 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-06 20:31
Welke foutmelding geeft de pc? Geeft ie bijvoorbeeld wel de draadloze netwerken weer? En krijgt hij een IP adres toegewezen? Heb je al gekeken of je de adapters in en uit kan schakelen?

Voor drivers werkt dit misschien: https://www.atheros.cz/at...d.php?chipset=48&system=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Hij ziet de draadloze netwerken wel, maar geeft beperkte toegang (maw internet werkt.niet). Adapter in en uitschakelen zonder resultaat.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Krijg je wel een IP adres? Of een lokaal of mDNS adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:54
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:14:
Hij ziet de draadloze netwerken wel, maar geeft beperkte toegang (maw internet werkt.niet). Adapter in en uitschakelen zonder resultaat.
Volgens mij krijgt de draadloze adapter geen IP setting van de Wifi router. Dus de laptop heeft een 169.254.x.x IP adres gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door plizz op 24-10-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
hij geeft ipv4 en ipv6...niet verbonden. Zowel bij bedraad als bij draadloze verbinding.

[ Voor 38% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 24-10-2014 19:50 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:54
Post de ipconfig /all van de laptop. Dan zien we misschien het probleem.
Welke IP adres reeks gebruik je thuis? 192.168.x.x, 172.x.x.x of 10.x.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
oke iets van progres...stuur programma verwijdert, opnieuw opgestart. Windows ging hem installeren en nu werkt internet in ieder geval bedraad. Draadloos werkt nog niet.

btw, ipconfig lukt niet, ik zie het scherm heel snel opflitsen en verdwijnt dan weer direct als ik dat commando invoer.

ps gebruik thuis 192.168

[ Voor 8% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 24-10-2014 20:15 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-06 12:49
Doe eerst start / run / cmd en dan pas ipconfig ;-)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ik heb het stuurprogramma voor de wifi adapter verwijderd en de nieuwste versie geinstalleerd. Nu ziet de laptop uberhaupt geen enkel netwerk.

Nu geeft de intel handmatige diagnose wifi echter de melding bij het testen: draadloze hardware is niet gevonden aan transportstuurprgramma.

Wat te doen...

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 22:12
Heb je de versie van de Acer-support site al eens geprobeerd?

Mogelijk te overwegen: koop een ander wifi-kaartje. Ik heb sinds eergisteren een Aspire V3-772G. Daar zat een Atheros AR5BWB222 in. Redelijk dure machine en dan zo'n crappy wifi-kaartje. Geeneens 5GHz ondersteuning.
Ik had het na een dag al met dat ding gehad. Vandaag het Atheros wifi-kaartje vervangen door een Intel AC-7260.
Geen gezeik meer met wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 25-10-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Waarschijnlijk verkeerde wifi driver geïnstalleerd. Wat zijn de device en vendor ID's van je wifi kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
De LAN kaart betreft een ahteros AR8131 (maar deze werkt nu gewoon weer)

De wifi adapter is de intel wifi link 1000 BGN. Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd (van de site van intel en ook van de site van acer. maar krijg nog steeds niet werkend.

Windows geeft aan: Er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de apater voor draadloze netwerkverbinding.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312728

Zet je firewall eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
@masimo zeker het overwegen waard, zal het bij mijn broer voorleggen.

Bart, denk niet dat dat zal helpen? Uberhaupt ziet hij nu geen netwerken dus kan nergens mee verbinden.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Als je geen wifi-AC router hebt is de AC-7260 wellicht "overdone", hoewel hij het ook goed doet op wifi-N.
Alternatief is de Intel Ultimate-N 6300, maar die is momenteel zelfs duurder.

De vraag blijft echter of de driver je probleem ook daadwerkelijk veroorzaakt. Een vervangende Intel adapter gebruikt dezelfde driver!

Heb je geen ander Intel-wifi kaartje (misschien uit een andere laptop) bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Het is voor mijn broer, liefst zo goedkoop mogelijk. Als hij maar werkend internet heeft. Heb zelf een goede router maar bij hem geen idee (volgens mij gewoon die van de provider).

Is zoiets iets?
http://www.bol.com/nl/p/t...TWE0020211003004012437373

Vooral omdat deze klein is en niet in de weg zit bij zo een netbook. Maar werkt deze volledig los van je interne wifi adapter?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Is wat mij betreft geen aanrader. Dit soort adaptertjes zijn langzaam, en hebben over het algemeen een matige ontvangst. En ze steken, hoe dan ook, uit.
Bovendien zul je de interne wifi-kaart moeten uitschakelen (of uitbouwen).

De Acer 1810TZ is volgens mij makkelijk open te maken aan de achterkant. Hij heeft een "service-luik".
Paar schroefjes los en je ziet de wifi-kaart al zitten. Zit met één of twee kleine schroefjes vast.
Intel AC-7260 kost momenteel ongeveer 23,50 en verwisselen is binnen 10 minuten gebeurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 25-10-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Mijn broer is toch voor de tp link usb adapter gegaan.

Nu ging ik deze installeren, maar ook deze vind geen enkel netwerk.

Daarna op mijn eigen laptop geinstalleerd, maar daar werkt hij perfect!

Ik ging ervanuit dan zo'n adapter volledig onafhankelijk werkte, ik snap nu gewoon niet waardoor hij op de laptop van mijn broer niks kan vinden.

Ps4/switch gamer

Pagina: 1