Dag tweakers, ik ben van plan om binnen de komende maanden mijn PC te upgraden(nog niet zeker of ik wacht tot mijn verjaardag, of uit mijn spaarrekening leen en later "terugbetaal"). Ik wil vooral 2e hands onderdelen gebruiken die ik van het wijde aanbod op tweakers haal. Mijn hoofd doel is om mijn ddr2 PC naar een ddr3 pc te verbeteren. Misschien wil ik ook een nieuwe videokaart aanschaffen, vooral vanwege de prijsdaling van 2e hands kaarten door Bitcoin-mining, maar weet dit nog niet zeker ivm het feit dat ik misschien ook een nieuwe voeding nodig heb.
mijn huidige computer bestaat uit:
Asus P5K
Intel Core 2 Quad Q6600
Sapphire Toxic HD 4870 1gb
Cooler Master Real Power M520
een "XGear" case, ik geloof dat dit bedrijf inmiddels failliet is, meer info hierover is altijd welkom!
wat ik wil gaan kopen:
MSI FM2-A75MA-E35
AMD Athlon II X4 760k Boxed
een R9 280x of r9 290, weet ik nog niet zeker, deze wil ik zoiezo 2e hands gaan kopen
geheugen weet ik nog niet zeker: 4gb 2400mhz(1 module) of 8gb 1600mhz(2 modules), dit is één van de vraagstukken waar ik nog mee zit, let op dat het moederbord maar 2 modules ondersteunt.
de voeding is vraagstuk nummer twee, ik wil weten of ik mijn huidige voeding kan blijven gebruiken met de keuze van mijn videokaart.
misschien een nieuwe case, ligt aan de prijzen van andere onderdelen.
eigenlijk wil ik ook een nieuwe hdd, maar dit komt pas op het laatst
dus, heb ik een nieuwe voeding of kan ik met mijn oude verder.
wat raden jullie aan qua geheugen? moet ik voor snelheid gaan, of voor capaciteit?
Natuurlijk kan je ook een onderdeel aanbieden voor een leuk prijsje
alvast bedankt!
groet,
Stijn
mijn huidige computer bestaat uit:
Asus P5K
Intel Core 2 Quad Q6600
Sapphire Toxic HD 4870 1gb
Cooler Master Real Power M520
een "XGear" case, ik geloof dat dit bedrijf inmiddels failliet is, meer info hierover is altijd welkom!
wat ik wil gaan kopen:
MSI FM2-A75MA-E35
AMD Athlon II X4 760k Boxed
een R9 280x of r9 290, weet ik nog niet zeker, deze wil ik zoiezo 2e hands gaan kopen
geheugen weet ik nog niet zeker: 4gb 2400mhz(1 module) of 8gb 1600mhz(2 modules), dit is één van de vraagstukken waar ik nog mee zit, let op dat het moederbord maar 2 modules ondersteunt.
de voeding is vraagstuk nummer twee, ik wil weten of ik mijn huidige voeding kan blijven gebruiken met de keuze van mijn videokaart.
misschien een nieuwe case, ligt aan de prijzen van andere onderdelen.
eigenlijk wil ik ook een nieuwe hdd, maar dit komt pas op het laatst
dus, heb ik een nieuwe voeding of kan ik met mijn oude verder.
wat raden jullie aan qua geheugen? moet ik voor snelheid gaan, of voor capaciteit?
Natuurlijk kan je ook een onderdeel aanbieden voor een leuk prijsje
alvast bedankt!
groet,
Stijn