Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik student aan de hogeschool en zou een iPad Air 2 willen kopen om te gebruiken in mijn studies en thuis. Ik zie dat Apple de mogelijkheid biedt om gebruik te maken van hun financiering. Kunnen studenten hier gebruik van maken of is dit enkel voor mensen met een vast inkomen?

Ik kan een groot deel zelf voorleggen van wat ik al gespaard heb voor een iPad, maar ik kom nog zo'n 200 euro te kort voor het model dat ik wil. Met twee maanden krijg ik mijn studiebeurs waarvan ik het resterende bedrag kan gebruiken, omdat ik de tablet ook voor mijn studie gebruik.

Op het internet lees ik dat ze dit aanbieden via de online store, maar ik neem aan dat je in hun fysieke winkels ook een financiering kunt aangaan? Als ik dit zou aangaan, kan ik dan bijvoorbeeld met twee maanden het volledige bedrag afbetalen of moet ik gewoon elke maand blijven betalen?
Ik lees op sommige fora dat je het eerste jaar zonder rente kunt afbetalen en vanaf het tweede jaar moet je met rente betalen. Klopt dit nog?

Ik ben mij ook ten volle bewust dat geld lenen voor een tablet of dergelijke not done is en zou dit normaal ook nooit doen als ik de tablet niet nodig had. Omdat ik zelf weet dat ik het geld met twee maanden volledig heb, lijkt me dit risico vrij. Ik ken mezelf en weet dat ik altijd op tijd betaal. Een betaling vergeten gebeurt is mij nog nooit voorgekomen.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je hem gaat gebruiken voor de studie kan je beter een X86 tablet kopen met Windows 8. Geregeld met keyboard verkrijgbaar. Bijv. Asus t100 of Acer Switch 10

iPad, Android, en de ARM versies van de Windows tablets zijn alleen goed bruikbaar voor een beetje internetten en spelletjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 24-10-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als je zelf weet dat het not-done is, waarom koop je dan geen tweedehands iPad Air 1? Dan hoef je niks te financieren, heb je een prima iPad die aan je eisen voldoet en geen kans op problemen als je een keer een maand niet je afbetaling kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Lenen voor iets wat je echt nodig hebt, prima, maar wat kan je met een tablet méér dan wat je met een laptop niet kan? Heb je daar niet meer aan? Weet je zeker dat je die iPad niet gewoon wilt hebben omdat je die wilt hebben? Natuurlijk wel blits, zo'n iPad 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:19:
Als je hem gaat gebruiken voor de studie kan je beter een X86 tablet kopen met Windows 8. Geregeld met keyboard verkrijgbaar. Bijv. Asus t100 of Acer Switch 10

iPad, Android, en de ARM versies van de Windows tablets zijn alleen goed bruikbaar voor een beetje internetten en spelletjes.
Een Windows 8 tablet heb ik al overwogen, maar een iPad kan ik linken met een Smartboard. Vermits ik studeer voor leerkracht is dit wel gemakkelijk. Ik weet niet of dat mogelijk is met een Windows tablet. En persoonlijk wil ik gewoon ook al heel lang een iPad hebben.
FiXeR.nl schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:22:
Als je zelf weet dat het not-done is, waarom koop je dan geen tweedehands iPad Air 1? Dan hoef je niks te financieren, heb je een prima iPad die aan je eisen voldoet en geen kans op problemen als je een keer een maand niet je afbetaling kan voldoen.
Ik heb nog nooit hardware tweedehands gekocht. Er is niets mis mee om dat wel te doen, maar persoonlijk doe ik dat niet graag. Het geeft me een "beter" gevoel als iets nieuw is. Noem het gek, maar dat voelt zo. Ik weet zeker dat ik geen afbetaling ga missen. Ik heb het grootste bedrag hier liggen, dus dat gebruik ik tot ik de rest heb met twee maanden. Dan wil ik het direct in één klap afbetalen.
Waarom geen iPad Air 1? Die nieuwe is stukken sneller, dus die zal ook langer meegaan in gebruik. Ik zou het zonde vinden moest ik nu een (tweedehandse) Air 1 kopen die met één/anderhalf jaar al "versleten" is.
Glashelder schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:24:
Lenen voor iets wat je echt nodig hebt, prima, maar wat kan je met een tablet méér dan wat je met een laptop niet kan? Heb je daar niet meer aan? Weet je zeker dat je die iPad niet gewoon wilt hebben omdat je die wilt hebben? Natuurlijk wel blits, zo'n iPad 8)
Tuurlijk wil ik zelf een iPad omdat het een iPad is. Ik wil het al zo lang, maar zeker nu omdat ik het kan gebruiken in mijn studies. Ik kan een iPad gebruiken om te linken met een Smartboard, wat handig is wanneer ik les moet geven in mijn stage en hopelijk wanneer ik afgestudeerd ben als leerkracht. Al moet ik misschien wanneer ik afgestudeerd ben wel een nieuwer model aanschaffen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:25
Apple heeft ook studentenkorting he. Dat al bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slechte zaak om dingen te willen kopen die je niet kunt veroorloven, geef als toekomstig leerkracht liever het goede voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:39:
Apple heeft ook studentenkorting he. Dat al bekeken?
Ja, dat scheelt net zo'n €32,00 op een iPad. Altijd mooi meegenomen, maar net niet voldoende om het direct volledig te kunnen betalen.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:39:
Slechte zaak om dingen te willen kopen die je niet kunt veroorloven, geef als toekomstig leerkracht liever het goede voorbeeld.
Is het een slechte zaak om een noodzakelijk iets op afbetaling te kopen waarvan je weet dat je het bedrag hebt met een maand of twee? Dan betaal ik het direct af en is er toch geen probleem?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
Laat die iPad dan gewoon een maand in de winkel liggen en pak eventueel een paar extra werk-uren mee als je een bijbaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27
Wacht dan de 2 maanden. Voor hetzelfde geld mis je een of andere actie in de tussentijd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 21:03
Wacht inderdaad zeker, zo nodig is een tablet niet en voor je het weet zijn twee maanden voorbij. Als je het echt wilt zou je bijvoorbeeld naar de financiering van MediaMarkt of Dixons ed kunnen kijken, maar dit kost in verhouding vrij veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Hoeveel les moet je werkelijk geven in je stage? Hebben ze wel overal zo een smartboard? Kan je dat echt implementeren in je lesplan of is het een coole gadget die je gebruikt als verantwoording voor een andere coole gadget?
Ik denk dat de kritische vragen hier gesteld worden omdat we allemaal wel een beetje kennen net dat nieuwe ding te willen hebben (ik toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28
Gewoon twee maanden wachten. Als je het geld niet het dan moet je iets gewoon niet kopen. Na twee maanden kun je jezelf belonen voor het wachten en een nieuwe iPad kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12
Voor een studie zul je veel aantekeningen moeten maken en opdrachten moeten maken. Mijn ervaring is dat een tablet leuk is om te consumeren, maar niet als je gaat produceren. Op een touchscreen kan je niet fatsoenlijk typen en het college volgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TS wil gewoon die iPad en hier horen dat ie het toch maar moet doen.

TS, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:53
Een tablet lijkt me ook totaal niet geschikt om aantekeningen op te maken tijdens je studie... Gewoon een normale laptop of het ouderwetse kladblok is veel geschikter voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:26
Is er nog een optie om het missende geld van je ouders te lenen? Of op je betaalrekening rood staan aan zetten? Dat kun je dan over 3 maanden weer uitzetten. Al is mijn persoonlijke ervaring dat er een nieuw nulpunt ontstaat, namelijk -1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Geld lenen voor een ipad.. :|

Het is een leuk speeltje, maar ik zou er nooit geld voor gaan lenen.

Ik vind geld lenen voor een auto eigenlijk al fout :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat jouw Smartboard niet met een Android of Windows tablet kan werken?
Heb je daar een merk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:22

BCC

Zoek een zaterdagbaantje? Zo heb ik al mijn hardware betaald tijdens m'n studie.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom wil je het Apple financiering doen? Persoonlijk zou ik (als ik al zou doen en het maar om 200 euro zou gaan) het lekker bij de bank doen.

Misschien dat het enkele euro's meer kost, maar dan heb ik wel het vertrouwen dat ik geen kleine lettertjes heb.

Ik heb ondertussen zoveel slechte verhalen gehoord van financieringen (van niet een deel kunnen financieren maar enkel het totaal tot aan niet terug kunnen betalen in 1x zonder boete) qua dat ze van alles verzinnen om het maar zo lang mogelijk te rekken en erop rekenen dat je 1 betaling mist dat ik het liever bij mijn bestaande bank zou willen hebben die baat hebben bij een langdurige voortzetting van mijn klant-zijn.

Zo heb ik ooit eens een vriendin gehad die een 50% nu betalen en 50% 1 jaar later regeling had, die 50% later bleek in werkelijkheid te zijn : Boete bij te vroeg betalen, rente bij te laat betalen. Er was welgeteld 1 dag in het volgende jaar dat ze geen extra kosten hoefde te betalen (en enkel de 50%).
Als je dan dus niet de opdracht van te voren inplant via inet bankieren dan heb je opeens kans op kosten als je internet er 1 dag uitvliegt of je net die dag weg moet of ... of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Via Duo kan je ook geld lenen voor apparatuur. Al hoewel ik het echt een heel dom idee vind. Ga je de iPad die je niet kan betalen ook verzekeren?

Tweedehands iPad's zijn overigens prima en slijten amper (geen bewegende delen). Waarom je voor aantekeningen en linken met een digiboard de snelste iPad nodig hebt is mij een raadsel, zelfs over 5 jaar..

Overigens zie je bij zakelijk gebruik hoofdzakelijk nog steeds de iPad 2 voorbij komen. Deze waren dit jaar nog nieuw aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:09

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ach, TS wil gewoon die Ipad hebben en is hier op zoek naar een reden om zijn eigen beweegredenen goed te praten.

Dit is geen aanval!! Iedereen (vooral hier) heeft dat.. Heb ik die nieuwe videokaart echt nodig?? Je vraagt je vrienden, 75% zegt nee, de anderen boeit het niet en de laatste zegt; joh, met mijn nieuwe kaart haal ik een K/D ratio van 3.. Voila, je hebt nu een gegronde reden om een nieuwe videokaart te halen :)

Ander kant van de munt: de meesten hier hebben hetzelfde gehad, en zijn nu op een punt aangekomen, na meerdere malen iets gekocht te hebben wat niet noodzakelijk is, dat ze ontzettend gefocust zijn om geen onzinnige dingen te kopen, en echte "legitieme" redenen te vinden om het product aan te schaffen.

Dus koop het als je het echt echt echt wilt hebben. MAAR, iets kopen op afbetaling is over het algemeen ontzettend stom. Het wilt namelijk zeggen dat JIJ NU het geld niet hebt voor een product wat je eigenlijk niet eens nodig hebt. Verder, stel er gebeurt iets met jouw auto, fiets, pc, wasmachine? Kun je dat daarna wel makkelijk bekostigen, of moet je dat dan ook op afbetaling kopen? Zo ja, dan heb je kans dat je over een paar weken met al redelijk flinke leningen zit. En stel dat er dan weer eens wat kapot gaat, of je wilt op vakantie..

Je begrijpt natuurlijk waar ik heen wil. Zorg eerst dat je minimaal 3 maandlonen op je spaarrekening hebt staan, en dan pas rondneuzen naar "gadgets".

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:29:
[...]

Tuurlijk wil ik zelf een iPad omdat het een iPad is. Ik wil het al zo lang, maar zeker nu omdat ik het kan gebruiken in mijn studies. Ik kan een iPad gebruiken om te linken met een Smartboard, wat handig is wanneer ik les moet geven in mijn stage en hopelijk wanneer ik afgestudeerd ben als leerkracht. Al moet ik misschien wanneer ik afgestudeerd ben wel een nieuwer model aanschaffen. :P
Je kunt het niet betalen en je zoekt een excuus om een lening aan te gaan om NU die iPad Air 2 te kopen. Je kunt blijkbaar niet twee maanden wachten omdat...?

Hier een reden om wel twee maanden te wachten:
De goedkoopste iPad Air 2 die je met Apple Financing kunt kopen is de €599 64GB Wifi versie. Er geldt namelijk een minimum van €500 als leenbedrag. Daar komen financieringskosten bij bovenop. De afbetaling van de lening, inclusief financieringskosten, gaat in 12 maandelijkse termijnen tegen 18.5% JRP. Als we van €94,88 financieringskosten uitgaan uit het voorbeeld op de Apple BE site, dan betaal je maandelijks €63.78.

Totaal wordt je te betalen bedrag €765.36

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthas schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 06:51:
[...]

Totaal wordt je te betalen bedrag €765.36
Wat dus pure diefstal is van de eerste orde. ;) Je betaalt 765/599 -1 X 100: 27,7% aan rente in totaal. Dat is echt fors.

Ik weet niet welke software het Smartboard ondersteund maar ik mag toch echt wel hopen dat je gewoon via een Windows en/of Linux OS verbinding kan maken met een één of ander IP adres en zo de boel ook kan besturen. Anders doet een beamer ook wonderen.

Het ligt er een beetje aan waar je het apparaat voor gaat gebruiken maar voor productieve zaken is een iPad echt niet geschikt. Het is een fantastische tablet maar meer voor het consumeren van content, niet voor het productief zijn. Ik snap dan ook niet helemaal het nut van al die Steve Jobs scholen aangezien je nauwelijks kan typen (touchscreen is toch wel wat anders dan een toetsenbord mensen) en de verdieping dus nauwelijks aanwezig is. Maar dat is weer een andere discussie. ;)

Persoonlijk zou ik je aanraden om naar een Windows tablet/laptop combo te kijken. Het model met de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment is de Medion Akoya, zie link: pricewatch: Medion Akoya P2211T (30016460)

En lenen, als het kan, moet je dat nooit doen (hypotheek is een ander verhaal). Wacht totdat je een product daadwerkelijk kan kopen anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
Bartjuh schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:19:

Niet helemaal mee eens m.b.t. het Windows tablet vlak. Ik gebruik al ruim een jaar mijn Surface 2 (met Windows RT) voor bijna alleen maar productieve taken en met Outlook, Word, Excel, Powerpoint + allerhande webbased productivity tools heb ik menig serieus document lopen tikken, al dan wel niet aangesloten op een groter scherm.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Apple heeft op black friday toch altijd ook kortingen op zijn webshop? Dat is geloof ik meer dan de studentenkorting en is ergens in November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:40:
Is het een slechte zaak om een noodzakelijk iets op afbetaling te kopen waarvan je weet dat je het bedrag hebt met een maand of twee? Dan betaal ik het direct af en is er toch geen probleem?
Ja, dat is een slechte zaak.

1) het is geen noodzakelijk product: je kunt eten, je schoolwerk maken, etc. Als het echt noodzakelijk is, stond het op de lijst van verplichte spullen die je voor school moet aanschaffen.
2) ik begrijp dat je hierna geen enkele reserve meer hebt, lees: je neemt onverantwoorde risico's.
3) dat je iets kunt betalen, betekent niet dat je het je ook kunt veroorloven: als je al geen reserve van € 200 hebt, heb je niet voldoende speling.
4) lenen is vaak een glijdende schaal, zeker als er straks ook nog onvoorziene uitgaven voorbij komen (je telefoon gaat stuk, je rekening was net even hoger dan je verwachtte, je zwikt je enkel en hebt ineens fysiotherapie nodig die niet vergoed wordt, je hebt medicijnen nodig en moet je eigen risico betalen, school beslist ineens dat je toch dat ene dure boek nodig hebt etc.)
5) je zoekt enkel redenen om het product wél te mogen kopen van jezelf: school is slechts een excuus want je hebt nog niet eens nagevraagd of het gewenste programma ook werkt op een andere tablet.
6) wij gaan je toch niet kunnen overtuigen van het tegendeel.
7) ergo, dit topic is nutteloos.

Het risico zit hem ook niet in die 2 maanden. Het risico zit erin dat je kennelijk zo weinig zelfbeheersing hebt dat je instant behoeftenbevrediging wil, waardoor je ook in andere situaties geneigd zult zijn om verkeerde beslissingen te maken. Iets met de huid verkopen voor de beer geschoten is, je salaris van volgende maand opmaken voordat het binnen is. Niet doen.

/topic

[ Voor 15% gewijzigd door Ardana op 26-10-2014 00:42 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden we nog een reactie van ts zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:32:
Vast niet. Die zit vast met zijn nieuwe iPad Air 2-op-afbetaling te spelen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:15:
[...]
Niet helemaal mee eens m.b.t. het Windows tablet vlak. Ik gebruik al ruim een jaar mijn Surface 2 (met Windows RT) voor bijna alleen maar productieve taken en met Outlook, Word, Excel, Powerpoint + allerhande webbased productivity tools heb ik menig serieus document lopen tikken, al dan wel niet aangesloten op een groter scherm.
Ik heb zelf een Surface RT (1), en ja hij is voor dat soort zaken beter bruikbaar dan een iPad of Android, echter, hij haalt het bij lange na niet bij de X86 tablets met Windows 8. Mijn moeder (recentelijk aangeschaft) heeft een dergelijk tablet met keyboard, ik ben jaloers :P Elke browser gebruiken die je maar wilt (Firefox, Chrome, IE, etc), specialistische software gewoon kunnen installeren (SciLab, Photoshop, Lightroom, Filezilla, SolidWorks, etc), praktisch alle randapparatuur werkt (maakt niet uit welke printer/scanner/DSLR, etc), etc etc. Alle andere tablets, incluus de RT's, vallen echt compleet in het niet bij de bruikbaarheid van X86 tablets.

Kortom, als ik nu in de markt zou zijn voor een tablet zou ik zonder ook maar 1 seconde te twijfelen voor een X86 tablet met Windows 8 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
De grote vraag bij x86 tablets is dan weer : Gaan de programmeurs de interfaces aanpassen naar tablet... Anders is het gewoon een herhaling van de tablets 20 jaar geleden die faalden omdat er geen werkende interface was.

Het klinkt hardstikke leuk dat Photoshop erop draait maar meer als een tech-demo kan ik dat niet noemen, je gaat er nooit praktisch mee kunnen werken met je dikke vingers vs een interface gemaakt voor wacom / muis-precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Gomez12 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:35:
De grote vraag bij x86 tablets is dan weer : Gaan de programmeurs de interfaces aanpassen naar tablet... Anders is het gewoon een herhaling van de tablets 20 jaar geleden die faalden omdat er geen werkende interface was.

Het klinkt hardstikke leuk dat Photoshop erop draait maar meer als een tech-demo kan ik dat niet noemen, je gaat er nooit praktisch mee kunnen werken met je dikke vingers vs een interface gemaakt voor wacom / muis-precisie.
Daarom heb je ook een keyboard en USB poorten. Het kan dus voor beide gebruikt worden. En qua browser werkt eigenlijk alles prima qua touch.

Als ik in verwegistan zit wil ik mijn foto's direct van m'n DSLR kunnen halen en importeren in Lightroom, dat kan prima met een X86 tablet. Ik kan ze bewerken, backuppen op sticks/schijfjes (want USB en alle drivers beschikbaar), verwijderen, etc. Maar ik kan ook gewoon het scherm loskoppelen en ik heb een tablet met de metro interface, waarop ik gewoon apps uit de shop kan installeren e.d.

Of als ik thuis zit op de bank wil ik via VPN kunnen connecten met het netwerk van het bedrijf, en inloggen op de Linux server met een X11 server, om mijn CFD/FEM simulaties te checken. Veel succes met een ARM tablet, goed te doen met een X86 tablet.

Of als ik even een torrentje wil downloaden, of via nieuwsgroepen iets, of via FTD, of iets ophalen/overzetten met FileZilla?

Ik zou niet snel meer een gewone tablet kopen, veel en veel te beperkt. Nog steeds alleen echt nuttig voor een beetje browsen, mail checken, en spelletjes spelen. Een Surface RT zit er een beetje tussenin, ik kan veel wel, maar ook veel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 18:42

vhal

ಠ_ಠ

De enige lening die je aan moet gaan is voor een huis en zelfs daar gaan mensen nog gigantisch de boot mee in. De rest valt eerder onder de noemer "spaar even wat langer" of " leef niet boven je stand"

Overigens vind ik het vrij lachwekkend om zulke artikelen op de afbetaling te kopen, al helemaal met 0€ aan reserve. Maar TS komt er wel....ooit. Het begint met een klein bedrag en voor je het weet staat een ene J.Williams met dat verschrikkelijke mens Natas Froger bij je op de stoep. Zeg nou zelf, dat is al een reden temeer om even verder te sparen :P

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 26-10-2014 11:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

vhal schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:49:
De enige lening die je aan moet gaan is voor een huis en zelfs daar gaan mensen nog gigantisch de boot mee in. De rest valt eerder onder de noemer "spaar even wat langer" of " leef niet boven je stand"

Overigens vind ik het vrij lachwekkend om zulke artikelen op de afbetaling te kopen, al helemaal met 0€ aan reserve. Maar TS komt er wel....ooit. Het begint met een klein bedrag en voor je het weet staat een ene J.Williams met dat verschrikkelijke mens Natas Froger bij je op de stoep. Zeg nou zelf, dat is al een reden temeer om even verder te sparen :P
Zo hoeft het natuurlijk niet te gaan. Het gaat niet altijd van kwaad tot erger. Hier is nog nooit een aanmaning laat staan een deurwaarder of J. Williams (wie?) door de deuropening gekomen en ik heb toch geregeld dingen gekocht vóórdat het geld ervoor op m'n rekening stond. Ook toen ik nog student was.

Het extra plezier of gemak dat ik door een vervroegde aankoop heb is voor mij veel waard.
Meestal is daar ook geen lening voor nodig, ik betaal gewoon met mijn creditcard. Daarmee kun je de periode tot het salaris is gestort kosteloos overbruggen, gemiddeld toch ruim een maand.
Ook nu ik aankopen gewoon van mijn betaalrekening zou kunnen betalen doe ik dat nog steeds. Het voordeel is ook dat de aankopen een half jaar tot een jaar (afhankelijk van het type creditcard) verzekerd zijn bij diefstal, beschadiging en verlies.

Het lijkt hier soms dat mensen die een keer zonder al te veel risico iets op krediet kopen automatisch voorbestemd zijn tot schuldsanering, problematische aantekeningen bij BKR en jarenlange ellende. Dat hoeft niet zo te zijn, ik denk dat het in de meeste gevallen gewoon goed gaat. Je moet je wel te allen tijde bewust zijn van de risicosituaties ook al komen die niet heel vaak voor. En een iPad die je binnen een paar maanden volledig afbetaalt valt voor mij niet onder "boven je stand leven".

Wat betreft financiering via winkels of winkelketens zou ik wel adviseren terughoudend te zijn. Een roodstandmogelijkheid op de betaalrekening of een klein doorlopend (studenten)krediet van een paar honderd euro is beter. Zo'n financiering heeft meestal een vaste looptijd en een hoge rente. Wanneer je meer aflost, betaal je een boete. De financieringsruimte wordt daarnaast gedurende een lange looptijd van soms meerdere jaren geregistreerd, ook als die al is afgelost. Bij een bank kun je een financiering wel direct stopzetten zodra je hebt afgelost. Dit lijkt in de praktijk weinig verschil te maken, maar zodra je binnen die periode een hypotheek wilt aanvragen drukt zo'n financiering buitenproportioneel op de maximale hypotheeksom die je kunt krijgen.

Hopelijk heb je hiermee een wat realistischer advies dan de horrorverhalen waarin men je zo ongeveer in de goot ziet belanden na een onschuldige koop op afbetaling. Als je je verstand erbij houdt, komt het wel goed :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het probleem is als iemand de afgelopen X jaar niet die paar honderd euro heeft kunnen sparen, waarom zou hij/zij dan wel in de komende tijd dat kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Als je op een later moment wel het bedrag bij elkaar hebt gespaard kan je ook dan de iPad aanschaffen. Nu iets moeten financieren gaat iets te makkelijk. Geduld en even wachten ipad is dan ook helemaal van jou...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Een financiering aangaan voor 200 euro... 8)7

Je wilt een iPad, want handig voor je werkzaamheden. Maar er zijn ook andere opties naast financieren, je kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om voor een ouder model te gaan waardoor je:
1) Direct kan aanschaffen
2) Geen financiering hoeft aan te gaan.

Ik zelf heb bij de lancering van de eerste iPad deze direct gekocht, ik wou vorig jaar een nieuwer model omdat de iPad 1 nogal traag werd en heb deze geprobeerd te verkopen op marktplaats, ik heb mensen gehad die erop gingen bieden maar dat kwam niet boven de €60, ik had gehoopt er toch minimaal het dubbele voor te krijgen en voor dat geld geef ik 'm nog liever weg dus ik heb 'm aan mijn moeder gegeven.

Zogezegd; ik ging vorig jaar dus upgraden, toen ook naar het laatste model: de iPad Air, ik heb het 16GB Wifi model gekocht en nieuw was deze €499. Er zijn echter zoveel bedrijven waarbij je een iPad gratis krijgt (zorgverzekering, energie maatschappijen, opleidingen van LOI en dergelijke) dat marktplaats wemelt van die dingen, ik heb mijne dan ook op marktplaats gekocht voor €300. deze was 2 weekjes oud en inderdaad ergens bij cadeau gekregen.

De iPad Air 2 is de 6e generatie iPad, je kan ook nog een eerder model nemen die het (nagenoeg) net zo goed doet, wetende dat een eerste generatie iPad €60 waard is momenteel.
Als je gaat voor de vorige generatie, de eerste iPad Air, wat mis je dan precies? wat prestaties met betrekking tot graphics, ga je dat echt missen? de TouchID, idem?
De generatie daarvoor, is iets zwaarder en de bezel aan de zijkant is breder, wederom iets minder performance maar werkt nog perfect voor de taken waarvoor jij een iPad wil en zal dat ook de komende jaren nog blijven doen.
Vorig jaar nog lagen de iPad's 2 nieuw bij de Media Markt voor dumpprijzen van €233,-.

[ Voor 3% gewijzigd door gise op 26-10-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
vhal schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:49:

De meeste mensen die structureel J. Williams of de deurwaarder op de stoep krijgen, hebben doorgaans meer problemen dan schulden, zoals bijvoorbeeld verslaving of een slecht uitgevoerd huishoudboekje.

Zelf ben ik van mening dat lenen helemaal geen slecht alternatief hoeft te zijn, mits je deze lening voor jezelf kan verantwoorden. Als ik met een lening van € 1500 een vervolgschade van € 30.000 kan voorkomen, ben ik met geleend geld goedkoper uit.

Om het dan helemaal voor TS op te nemen, TS vraagt of het verstandig is om een lening aan te gaan, en zal zelf uiteindelijk de afweging gaan maken. Het feit dat TS bewust is van financiering, en geloof mij, hele volksstammen behandelen een DK-rekening alsof het hun eigen geld is, geeft mij de indruk dat TS niet iemand is waar spoedig J. Williams op de stoep staat.

Op de vraag of € 200,- lenen voor een iPad verstandig is... Mijn eerlijke antwoord, het ligt eraan. Als de TS dankzij de iPad NU te kopen veel financieel voordeel zal krijgen, zijn studie helemaal niet kan afronden of hierdoor anders inkomsten misloopt, dan is mijn antwoord een volmondige ja. Als de TS echter kiest voor enkel 'het lijkt mij handig', dan zou ik willen adviseren om nog even te wachten. Op de laatste plaats alleen al omdat er zo rond het einde van het jaar de kerst-aanbiedingen weer naar boven komen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

gise schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:39:
Een financiering aangaan voor 200 euro... 8)7
...
Ja, dat is voor mij ook een beetje de opsomming ;)

Als ik 200 euro moest lenen om een iPad te kopen zou ik mij meer zorgen maken om andere zaken. NOFI, maar 200 euro is tegenwoordig zakgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:47
Hier, als je NU een iPad wil kopen: http://link.marktplaats.nl/m862851757

Of als je geld over wilt houden en nog praktisch wilt zijn ook (office 2013 meegeleverd, software voor smartboard én je hoeft geen toetsenbord meer bij te kopen: http://link.marktplaats.nl/m862810200 of deze V&A aangeboden: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben het er ook mee eens dat je het veel beter andersom kan doen ( zie de post van Ardana ) . Eigenlijk moet je naar een situatie toe waar je gewoon geld hebt voor aankopen als je daar zin in hebt. Als vuistregel hou ik altijd aan dat ik ongeveer 3-5 maanden aan salaris op mijn spaarrekening wil hebben staan. Voor onverwachte uitgaven, maar het kan ( na je studie dan :P ) dat je ineens op straat wordt gegooid. Dan heb ik je in elk geval een beetje buffer voordat je elk dubbeltje moet gaan lopen omdraaien.

Ik zou een lening nooit doen. Zoals voorgerekend is het zonde van je geld. En bovendien levert het extra stress op / onrust in je hoofd omdat je er aan moet denken dat je over x tijd -wel- dat geld paraat moet hebben.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

Rannasha

Does not compute.

Canaria schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:49:
[...]
En een iPad die je binnen een paar maanden volledig afbetaalt valt voor mij niet onder "boven je stand leven".
Als je een luxe-product zoals de nieuwste iPad niet kunt kopen zonder geld te lenen, dan valt dat in mijn ogen ruimschoots onder "boven je stand leven". Want dat houdt in dat er (vrijwel) geen buffer is voor onvoorziene uitgaven of voor seizoens-gebonden stijgingen van de kosten (bijvoorbeeld de feestdagen die er aan zitten te komen).

Dat niet alle aankopen-met-financiering uiteindelijk uitlopen op dramatische schuld-situaties daar ben ik het mee eens, maar het blijft zo dat lenen om een niet-essentiele aankoop te doen getuigt van slechte financiele discipline.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Let op dat de TS een student is, het is dan niet ongewoon om weinig geld te hebben en om geen maanden salaris stufi aan buffer te hebben. (Zeker bij thuiswonen, geen idee of dat het geval is maar dan zijn de enige echt-nodige kosten de boeken etc.). Ook het biertje op donderdagavond kan voor een student soms boven de stand leven zijn, maar we kijken niet raar op als dat toch wordt gedronken.

Nu al investeren in iets dat misschien bruikbaar is in een eventuele toekomstige baan, lijkt me weinig zinvol. Ten eerste omdat je niet weet hoe de techniek dan is op de school waar je terecht komt, ten tweede omdat tussen nu en dan het ding uit je handen kan vallen, ten derde omdat je t.z.t. een iPad Air 4 kan kopen of voor de helft van de prijs een gloednieuwe iPad Air 2, ten vierde omdat je dan een andere financiële situatie hebt.
edit:
En ten vijfde omdat je er misschien wel een vd baas krijgt als het ding nodig is voor het werk..

Maar tijdens de studie kopen omdat je het erg leuk vindt: vooral doen. Dan nog is het overigens onverstandig een lening af te sluiten voor die luxe.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 27-10-2014 10:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:32:
Vast niet, aangezien TS zich speciaal voor dit topic heeft geregistreerd ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1