Aanschaf USB Stick

Pagina: 1
Acties:

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-02 18:31
GEVONDEN! Heb de: Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium Gekocht

Ik zoek een?
Een USB Stick, die je veilig aan je sleutelbos kunt bevestigen. 1 dus uit 1 stuk metaal. Geen plastic!

Wat is je budget?
15 á 20 euro voor een 32GB Stick

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk,
Wel zit ik me te bedenken of een USB3.0 stickje voordelen heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Tja, Sleutelbosje,
-Huissleutel
-Fietssleutel

Niks meer, niks minder 8)7

Ik ben op dit moment in het bezit van een pricewatch: Kingston DataTraveler Special Edition 9 8GB Grijs
Nu kom ik daar opslag tekort. Er staat namelijk altijd muziek op en een kopie van documenten voor de studie, voor mocht ik mn externe schijf thuis laten liggen.

Nu zag ik de volgende stickjes:

USB2.0:
pricewatch: Kingston DataTraveler SE9 32GB Aluminium

USB3.0:
pricewatch: Adata UV131 32GB Grijs

Nu zijn mijn belangrijkste vragen.
1. Ga ik het verschil met mp3tjes en word/excel bestanden merken tussen usb2.0 en 3.0?
2. Zijn er meer van dit soort stickjes die uit 1 stuk aluminium bestaan?

Ik hoor het graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door MrMilco op 24-10-2014 17:20 ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-02 14:42
Beide hebben een open stuk (geen dopje) lijkt me voor fiets enzo icm vocht niet handig.

PSN: plexforce (ps4)

• MrMilco
WeHoDo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:34:
Beide hebben een open stuk (geen dopje) lijkt me voor fiets enzo icm vocht niet handig.
Fietsslot is een kettingslot, dus de usb stick en sleutelbos zitten eigenlijk altijd in mijn broekzak, of bungelen er met zo'n koortje aan.

Deze stick houd het al 1,5 jaar vol ofzo, en nog steeds geen problemen ermee.
Hiervoor had ik er 1 met plastic oogje voor aan de sleutelbos, maar die was ik zo kwijt |:(

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-02 07:26
Misschien wil je het helemaal niet maar ik zou toch naar een cloudoplossing kijken :)

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-02 14:42
Zelf heb ik de Kingston usb (zie jouw voorbeeld) Gebruik ik dagelijks voor ook kleine bestanden.
Snelheid is opzich wel ruim voldoende. Heb er geen gekke dingen meegemaakt dat hij niet herkend werd.

PSN: plexforce (ps4)

• MrMilco
mccAin schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:39:
Misschien wil je het helemaal niet maar ik zou toch naar een cloudoplossing kijken :)
Nope, Zit soms helaas ook op plekken zonder internet, dus dan is een oude vertrouwde usb stick toch wel fijn :P Toch bedankt voor je input uiteraard ;)
WeHoDo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:39:
Zelf heb ik de Kingston usb (zie jouw voorbeeld) Gebruik ik dagelijks voor ook kleine bestanden.
Snelheid is opzich wel ruim voldoende. Heb er geen gekke dingen meegemaakt dat hij niet herkend werd.
Ik zit inderdaad ook gewoon aan die van kingston te denken. Veel pc's op school hebben toch geen 3.0 voorop, dus dan is dat ook onnodig, en hij is erg goedkoop.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

http://usb.userbenchmark.com/

Ga hiervoor:

http://tweakers.net/price...ash-drive-32gb-zwart.html

Deze heeft een alu body, ik ga denk ik binnenkort deze zelf aanschaffen, heel stijlvol.
http://tweakers.net/price...ite-ue700-32gb-grijs.html

edit: Verwijd trouwensdeze uusb ook, is cheap plastic.. (gebruik hem nu al een jaar als sleutelbos usb, zit een scheur in..

[ Voor 62% gewijzigd door iPodKiller op 24-10-2014 16:56 ]

• MrMilco
Leuk stickje, maar helaas geen usb3.0 op de voorkant op school. dus dan heeft 3.0 niet veel nut meer. Ook valt hij buiten mijn budget

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
Heerlijke usb dit: pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G3 32GB Zwart

Ik weet niet als je hier wat aan hebt maar deze is vrij goedkoop.
Gebruik hem dagelijks!

Edit: Ik zie nu pas dat je geen plastic usb wilt. Even overheen gelezen. Toch laat ik hem staan voor het geval dat het toch iets vind!

[ Voor 21% gewijzigd door daxcy op 24-10-2014 16:51 ]

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

• FearMe
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-02 20:30
MrMilco schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:46:
[...]

Leuk stickje, maar helaas geen usb3.0 op de voorkant op school. dus dan heeft 3.0 niet veel nut meer. Ook valt hij buiten mijn budget
USB 3.0 is backwards compatible en ik denk dat die €5 het geld wel waar is, omdat je thuis veel sneller bestanden er op kunt zetten.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Idd, USB 3.0 is wel meer 'future' proof, is alleen maar beter voor alles, ook als je hem thuis zult gebruiken.

Dit is mijn huidige Cruzer stick na 1 jaar..
pricewatch: Sandisk Cruzer Blade 16GB Zwart

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/5485e81fee25d84dc28606641217d8e7.png

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Het is buiten je budget maar ik gebruik al sinds begin 2009 aan mijn sleutelbos een LaCie IamaKey van 8GB (reviews productreview: LaCie iamaKey USB Flash Drive 8GB Zilver review door Killraven ). Zijn later ook wel in 32GB uitgebracht. Ding gaat nog steeds aan een bos met 12 sleutels iedere mee door weer en wind, water etc. Prima aankoop!

• MrMilco
daxcy schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:49:
Heerlijke usb dit: pricewatch: Kingston DataTraveler 100 G3 32GB Zwart

Ik weet niet als je hier wat aan hebt maar deze is vrij goedkoop.
Gebruik hem dagelijks!

Edit: Ik zie nu pas dat je geen plastic usb wilt. Even overheen gelezen. Toch laat ik hem staan voor het geval dat het toch iets vind!
Klopt, past ook niet aan mn sleutelbos :P Dat is het belangrijkste
FearMe schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:52:
[...]

USB 3.0 is backwards compatible en ik denk dat die €5 het geld wel waar is, omdat je thuis veel sneller bestanden er op kunt zetten.
Daar heb je gelijk in, maar voor een mp3tje en word/excel bestanden, die zijn altijd al redelijk snel over :P
iPodKiller schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56:
Idd, USB 3.0 is wel meer 'future' proof, is alleen maar beter voor alles, ook als je hem thuis zult gebruiken.

Dit is mijn huidige Cruzer stick na 1 jaar..
pricewatch: Sandisk Cruzer Blade 16GB Zwart

[afbeelding]
Ik houd m in gedachten.
Elluminatie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:56:
Het is buiten je budget maar ik gebruik al sinds begin 2009 aan mijn sleutelbos een LaCie IamaKey van 8GB (reviews productreview: LaCie iamaKey USB Flash Drive 8GB Zilver review door Killraven ). Zijn later ook wel in 32GB uitgebracht. Ding gaat nog steeds aan een bos met 12 sleutels iedere mee door weer en wind, water etc. Prima aankoop!
Dit is de 32gb variant, prijs valt inderdaad redelijk mee moet ik zeggen.
pricewatch: LaCie PetiteKey 32GB Aluminium

Toch nijg ik iets meer naar de 2.0 stickjes, aangezien de snelheid me nooit zoveel uit maakt, ben zo ingesteld van: "Dan pak ik toch even iets te drinken, of te eten "

[ Voor 43% gewijzigd door MrMilco op 24-10-2014 16:59 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ken je deze al? Die is volledig van een metaalform (aluminium of whatever) en lekker snel.
pricewatch: Corsair Flash Voyager Go 64GB Zwart

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nog een mogelijkheid als je toch niet om snelheid geeft maar wel een kleine usb stickje wilt (heb zelf een cruzer fit):

pricewatch: Sandisk Ultra Fit 32GB Zilver

Bij DataIO bestellen, hele goede webshop (heb daar vaker wat besteld).

[ Voor 10% gewijzigd door iPodKiller op 24-10-2014 17:02 ]

• MrMilco
1e zit helaas met een draadje aan de sleutelbos vast. Dus die valt helaas al af,
2e zie ik helemaal geen mogelijkheid om hem aan mijn sleutelbos te hangen, dus die valt ook af,
en de 3e had ik ook al in mijn startpost. Even aan het twijfelen of ik niet beter daar dan meteen de 64gb versie van moet nemen, Dan ben ik zeker klaar voor de komende jaren

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:19
Heb even je keuze bekeken en was positief verrast over de prijs van zo'n stick! Zoals ik eerder al zei, sinds 2009 dezelfde stick aan mijn sleutelbos en toen lagen de prijzen toch wat hoger voor 8GB zelfs al. Misschien toch maar eentje bestellen!

• MrMilco
Elluminatie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:58:
Heb even je keuze bekeken en was positief verrast over de prijs van zo'n stick! Zoals ik eerder al zei, sinds 2009 dezelfde stick aan mijn sleutelbos en toen lagen de prijzen toch wat hoger voor 8GB zelfs al. Misschien toch maar eentje bestellen!
Heb in het verleden pricewatch: Kingston DataTraveler Special Edition 9 8GB Grijs voor €8.50 gekocht, Gisteren de 32GB besteld, en die hangt nu ook al vrolijk aan mijn sleutelbos. Read speed van 28.1Mb/s dus nog best aardig :)

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:21
Dit had eventueel ook nog een goede geweest. USB 3.0
http://www.philips.nl/c-p/FM64FD145B_10/-/overzicht
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/FM64FD145B_10-IMS-nl_NL?wid=460&hei=335&$pnglarge$
Pagina: 1