• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:55
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Voor mijn moeder ben ik aan het kijken naar een videocamera. Ze vind het erg leuk om met haar Samsung Galaxy S5 te filmen, maar het houd erg lastig beet. Ook is het zo dat als je de video op de telefoon terugkijkt het er mooi uitziet totdat je het op de tv op pc bekijkt, dan valt de kwaliteit tegen.
Ze vind het leuk om de omgeving te filmen, maar ook dieren filmen vind ze leuk.

Wat is je budget?
Rond de 300 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Na wat zoeken ben ik de volgende videocamera's tegengekomen:
- Canon Legria HF R506, +-200 euro
- Canon Legria HF R56, +-300 euro
- Sony HDR-CX330E, +-300 euro

Waar ik zelf op heb gelet is dat ze optische stabilisatie hebben en makkelijk beethouden. Verder hebben de laatste 2 ook wifi zodat je de bestanden makkelijk kan overzetten naar een telefoon of tablet.
Het grootste verschil wat ik zie is dat de Sony een groothoek lens heeft en de Canon videocamera's niet. De Canon camera's hebben dan weer een iets groter scherm met touchscreen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is om wat te kunnen filmen als hobby, wat is een goede keuze? (mag ook een ander merk/type zijn)
Ze zal de video's niet uitgebreid gaan bewerken, is het mogelijk om in een formaat te filmen wat direct af te spelen is op een telefoon, tablet (Android) of pc?

Ik ben meer van het fotograferen en vind het lastig om te zien wat echt een goeie en simpele videocamera zal zijn.

PSN - 500px - Flickr