Toon posts:

Muziek naar Samsung smart tv streamen en bedienen vanaf pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb een vraag over het streamen van muziek naar mijn Samsung smart tv. Het streamen opzich wil prima, ik gebruik hiervoor plex en mediamonkey. Maar wat ik graag wil, is de muziek bedienen via mijn laptop en daar kom ik dus niet uit. ik kan het nu alleen bedienen via mijn afstandbediening en dan moet ik kiezen uit een lijst met beginletters.

Ik hoop dat jullie de oplossing hebben.

Groet

Timon

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Hallo Timon,

hiervoor gebruik ik Twonky. Ik heb op mijn iPad, samsung galaxy s5 en de iPhone van mn vriendin de App geïnstalleerd en de Twonky server, ookwel 'Twonky media manager' op de computer. Nu kan ik op de computer met de manager al mijn media zien en een apparaat kiezen om op af te spelen. Mijn Samsung TV staat daar ook tussen. Ook kan ik, als mijn PC aanstaat, op mijn iPad scrollen tussen alle media van alle netwerkapparaten, dus ook de PC-media. Ik kies dan eerst bijvoorbeeld een muziekalbum dat op mijn PC staat en dat 'Beam' ik naar de TV. Werkt prima. Nooit gezeik mee gehad. Maar volgens mij zijn er veel meer van dit soort streamingsoftware te vinden die allemaal prima werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Sixbladeknife, ik zal het eens bekijken. Maar kun je de muziek dan ook via de pc bedienen en dus afspelen op de tv, of krijg je dan weer het gezeik dat je met je afstandbediening moet gaan scrollen?