HDD maakt rare geluiden in Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 18:55
Beste,

Sinds enige weken heb ik op mijn computer een dualboot van Windows 7 en Ubuntu (waar Windows 7 het standaard OS is). Wat me opvalt is dat wanneer ik Ubuntu gebruik de HDD erg rare geluiden maakt. Soms lijkt het alsof deze te traag draait of ergens tegenschuurt, maar wanneer ik naar Windows 7 overschakel heb ik nergens last van.

Ook maakt de HDD een constante hoge fluittoon, iets wat hij in Windows ook niet doet.

Weten jullie wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt,

PS: Mijn specs zijn: HP Pavilion dv7 laptop met Intel Core i7, 8GB ram, Samsung 840 evo 256gb en een Toshiba 1TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak eens een geluidsopname van wat je hoort, dat is makkelijker te diagnosteren dan het proberen te omschrijven. Het zou ook namelijk je geluidskaart kunnen zijn die ruis geeft door interferentie wat je met Windows niet of bijna niet hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat is vreemd, misschien heeft het iets met powersaving te maken. Dat die schijf onder Windows snel in een zuinige stand wordt gezet terwijl hij onder Linux op volle toeren draait. Dan zou ik alleen verwachten dat hij ook geluid maakt onder Windows als je hem zwaar belast.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Smart van je hd uitlezen, dan een tijdje linux gebruiken, dan weer smart uitlezen, en kijken of er iets veranderd is.
Dus kijk of er een waarde is die te snel oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 18:55
Alvast heel erg bedankt voor de snelle hulp. Ik zal deze straks eens uitproberen. Een geluidsopname van de het geluid zal ik morgen maken aangezien ik me vandaag in een nogal lawaaierige omgeving bevind.