Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 08:52

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Dames, Heren,

Zojuist heb ik tweedehands een pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series over kunnen nemen. Persoonlijk opgehaald en gedemonstreerd voordat hij uitgebouwd werd. Het ding werkt, zonder twijfel.

De PC waar hij in moet komen draaide op een pricewatch: Asus EAH6950/2DI2S/2GD5. De kaart zelf is het aan het begeven maar het systeem loopt nog als een zonnetje. Ik heb ook nog een HD5450 liggen waar hij ook als een zonnetje op loopt. Moederbord is een Asrock Fatality Pro P67 met een Core i5-2500 er in.

Helaas. Zodra ik de 7950 er in steek post hij niet meer. Hij stopt met een 97 wat volgens de moederbord fabrikant betekend "Problem related to PCI-E devices. Please re-install PCI-E devices or try installing them in other slots. If the problem still exists, please remove all PCI-E devices or try using another VGA card.". Afijn; iets gaat er niet lekker met deze combinatie.

Uiteraard heb ik de ubiquitous BIOS reset gedaan en een keer met minimale hardware geprobeerd te starten maar deze hebben geen verschil gemaakt.

Is er ergens te achterhalen of er compatibiliteits problemen zijn? Zijn er tweakers die wellicht weten van bestaande compatibiliteits problemen?

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Mijn eerste gok bij vreemde dingen is altijd de voeding. Is die goed aangesloten, wat voor een is het precies en het belangrijkste: hoe oud?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Egocentrix1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:51:
Mijn eerste gok bij vreemde dingen is altijd de voeding. Is die goed aangesloten, wat voor een is het precies en het belangrijkste: hoe oud?
Dat was ook mijn eerste idee. Excuses voor het niet vermelden.
Er zat een OCZ Mod Xstream-Pro 500W aan van een jaartje of zo oud. Die is nu vervangen door een gloednieuwe Coolermaster B700 (700W). Geen verandering.

• Mohy
  • Laatst online: 12-11 22:14

Mohy

Star Citizen

Er zit verschil in de interface van de beide kaarten. De ene is PCI-e 2.0 x16 en de ander is PCI-e 3.0 x16. Kan je mobo PCI-e 3.0 aan?

update: volgens mij zijn dit je interfaces van je mobo : 2x PCI, 2x PCI-e 2.0 x1, 3x PCI-e 2.0 x16. Ik weet alleen niet of PCI-e 2.0 compatible is met PCI-e 3.0 x16 interface van je nieuwe kaart...

[ Voor 43% gewijzigd door Mohy op 24-10-2014 15:23 . Reden: update ]

Si vis pacem, para bellum

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

PCI-e 3.0 x16 kaarten zouden backwards compatible moeten zijn met PCI-e 2.0 x16 interfaces, maar dan wel met een (marginaal) snelheidsverlies.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

hyptonize schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:25:
... zouden backwards compatible moeten zijn ...
Zou moeten, ja. Maar soms gebeuren er met hardware hele gekke dingen. Mijn volgende long shot: biosupdate?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Egocentrix1 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:31:
Zou moeten, ja. Maar soms gebeuren er met hardware hele gekke dingen. Mijn volgende long shot: biosupdate?
Nope. De nieuwste versie die bruikbaar is op deze versie staat er op. Nieuwere versies zijn alleen uit gekomen om nieuwere processoren te ondersteunen en die werken blijkbaar alleen op nieuwere versies van het bord.
hyptonize schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:25:
PCI-e 3.0 x16 kaarten zouden backwards compatible moeten zijn met PCI-e 2.0 x16 interfaces, maar dan wel met een (marginaal) snelheidsverlies.
Ik bedenk me net: Levert PCI-e 3.0 niet meer stroom over de PCI-e connector (meer dan 2.0)? Dan zou het dat wellicht kunnen zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Croga op 24-10-2014 17:08 ]

Pagina: 1