Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lijst met uitgaande domeinen Exchange 2007

Pagina: 1
Acties:

• skabla2
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10-2022
Beste heren, dames,

ik zou graag ter controle een lijst uitdraaien uit onze exchange 2007 mailserver om te zien naar welke domeinen gemaild wordt. Graag met aantallen.

Ik weet dat je met de messagetracker het één en ander kunt inzien, maar dat kan ik niet exporteren of per domein sorteren.

Wie weet of dit mogelijk is? En zo ja, hoe dan?

Bedankt alvast! :)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Via de messagetracking cmdlet in powershell zou je dit kunnen doen.
Als je de messagetracking in de Management shell gebruikt dan staat de powershell code gewoon in het venster daaronder (dit copy/pasten in powershell en eventueel nog aanpassen)

• skabla2
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10-2022
Sorry ik ben niet zo into powershell. Wat is de cmdlet? De code kan ik zien en eventueel kopieren, maar wat moet ik aanpassen om het resultaat te krijgen zoals ik het graag wil. Een lijst met de top 50 uitgaande domeinnamen?

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Als je niet zo into Powershell bent, zijn 'get-command' en get-help wel de belangrijkste cmd-lets. Doe maar eens 'get-command *messagetracking*' en laat vervolgens maar een 'get-help' los op de resultaten...

Microsoft heeft overigens ieder cmd-let wel beschreven op Technet. Als je googlet op een bepaald cmd-let, is die beschrijving eigenlijk altijd wel de eerste in de lijst met zoekresultaten.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verdiep je eens in Powershell zou ik zeggen.

Het is niet helemaal te bedoeling om hier te vragen voor een kant en klaar script. Een beetje eigen inzet wordt toch wel verwacht.

Ook op internet moet er vast wel een stuk script staan, waar je eens naar zou kunnen kijken. Hier staat bijvoorbeeld een script wat de messagetracking log automatisch importeerd in Excel. Dan heb je alle info al in Excel staan...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Zonder powershell kun je tegenwoordig geen exchange server meer fatsoenlijk beheren : powershell zou tegenwoordig voor iedere windows beheerder de prioriteit moeten krijgen qua zelfstudie.

(Mijn werkgever heeft het inmiddels verplicht gesteld voor iedere beheerder bij ons om in ieder geval basiskennis PS op te doen)
Pagina: 1