Nieuwe werkplek. MacBook Pro of Mac mini?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-10 21:20
Hallo allen,

Deze vraag is vast al vaker gesteld. Maar ik zit met een dilemma waar ik nu gewoon niet uit kom.
Ik ga vanaf volgende maand veel thuis werken en 1/2 in de week nog naar de zaak, ik ben programmeur en ben op zoek naaar een lekker systeem om thuis door te kunnen knallen.

Nu weet ik alleen niet, wil ik een macbook pro, of een mac mini.

Wat ik thuis wil is 2 schermen, aansluiten op mijn laptop of mac mini, nu heb ik wat zitten opzoeken en gekeken naar de prijzen / speccs, maar ik kom er gewoon niet uit.
Wat ik veel zak doen is IDE gebruiken om mn code te kunnen gebruiken, ook heb ik dan photoshop nodig om de website te kunnen overnemen.

Ik zat te denken aan een mac mini, eigenlijk alleen omdat die al 300/400 euro goedkoper is, maar nu hoor en lees ik om mijn heen dat ik beter de macbook kan nemen, omdat de mac mini niet krachtig genoeg is?
Kloppen deze verhalen en raden jullie mij ook aan om de MacBook Pro te nemen, of zeggen jullie dat de mac mini prima werkt, voor de dingen die ik daar op ga doen? (IDE's, Photoshop, websites bezoeken en mail lezen/beantwoorden)

Ik hoor graag hoe jullie mening hier over is.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je een MacBook wil die krachtiger is dan een MBP, is dat meteen een MBPr 15" en die is ongeveer 1,3K duurder dan een Mac Mini. De Mac Mini 2,6 Ghz heeft dezelfde specs als een MBPr 13". Dus of je een 13" MBPr neemt of een Mac Mini maakt niet heel veel uit kwa kracht. Pas de 15" is krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Mijn advies is dat de macmini eigenlijk een zeer prima apparaat is voor jou doeleinden. Ga je voor het 2014 model upgrade dan even het ram bij Apple zelf. Kan namelijk niet meer zelf gedaan worden. En ssd is ook een aanrader. Een externe hdd via usb3.0 is dan de oplossing voor de grote data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Als het licht photoshop werk is, dan gaat het prima. Ik gebruik mijn Mac Mini heel soms als ik te lui ben op mijn Macbook Pro van boven te pakken en ik op de bank wil werken (Mac Mini staat in het dressoir aangesloten op de TV). Toch zou ik altijd gaan voor portabiliteit. Ik wil kunnen werken waar ik wil, en niet vast aan eenzelfde bureau. Dat vind ik zelf een belangrijkere afweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Wat ik hier dus uit haal, is dat een Mac mini prima doet voor het geen wat ik er op wil doen? Ik wil hem echt alleen puur gebruiken voor mijn werk. Dat is van 9 tot half 6, daarna hoef ik er niet meer op.

Dat zal ook boven gebeuren achter mijn bureau, een laptop heb ik dus niet nodig als ik 's avonds op de bank wil. Daar gebruik ik dan mijn prive laptop wel voor, als ik dat dan zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:16
Ja, je komt er prima mee weg. Wil je wat rapper, dan kun je er een SSD in zetten :) (ik weet niet of dat met de nieuwe ook kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
Ik was wel van plan om bij aankoop met de SSD erin te nemen. En dan extern een harde schijf nemen, ik verwacht overigens niet dat de SSD snel vol komt.

De HDMI die daar in zit, kan toch gewoon alle schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54

Bob Popcorn

Plop!

Het argument "Photoshoppen doe je op een mega machine" gaat al lang niet meer op. Zolang je gewoon dingetjes ontwerpt die op beeldschermen gebruikt moeten worden kan het allemaal makkelijk op een Macbook Air uit 2011. (gebruik ik zelf)

Pas als je echt straffe dingen gaat uitvoeren (ontwerpen van 2,5 bij 3,5 meter op 300dpi) is het relaxed om een flinke machine te hebben.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Ik neem aan dat je "gewoon" full HD schermen hebt of soortgelijks. Zoniet, of zit je te denken aan (een) 4K scherm(en), dan moet je je even inlezen in de mogelijkheden hiervan (bijvoorbeeld hier: http://support.apple.com/kb/ht6008). De MacMini support namelijk 4K alleen tot 30Hz wat voor desktop gebruik te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:54
Er schijnt ook een grafische thunderbolt kaart te bestaan dan kun je je mac mini altijd op die manier uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
Zomaar een vraag die in me opkomt, maar hoe en waar lat je het resultaat van je programmeerwerk zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyKey
AutCha schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:47:
Ik neem aan dat je "gewoon" full HD schermen hebt of soortgelijks. Zoniet, of zit je te denken aan (een) 4K scherm(en), dan moet je je even inlezen in de mogelijkheden hiervan (bijvoorbeeld hier: http://support.apple.com/kb/ht6008). De MacMini support namelijk 4K alleen tot 30Hz wat voor desktop gebruik te laag is.
Ik heb idd gewoon full hd schermen. Dus dat komt wel goed dan.
satya schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:53:
Zomaar een vraag die in me opkomt, maar hoe en waar lat je het resultaat van je programmeerwerk zien?
Programmeer werk doen wij direct op een server, dus dat kan iedereen gewoon zien wannneer hij/zij dit zou willen. Vanwaar de vraag? Haha

Pagina: 1