Gigabyte GA-Z77X-D3H geen beeld met gpu

Pagina: 1
Acties:

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-02 13:54
Beste Tweakers,

Mijn PC werkt zonder gpu perfect, draait als een zonnetje geen enkel probleem.
Ter verduidelijking hier nog even de specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 207,99€ 207,99
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 82,46€ 82,46
1XFX R9 280X Double Dissipation€ 217,-€ 217,-
1Fractal Design Arc Midi R2 Window€ 83,50€ 83,50
1Corsair Hydro H100i€ 102,95€ 102,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 72,95€ 72,95
1Cooler Master Silent Pro M500€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,85

Nou is het probleem dat wanneer ik de 280X erin zet de PC geen beeld meer geeft.
Mijn computer scherm gaat in stand-by, vervolgens zwarte beeld 'no signal' en daarna weer in stand-by.
Dit proces herhaalt zich.
Ik heb de 280X al vervangen door een 7950, ook dit mocht niet baten.

Ik heb zowel het pcie x16 als pcie x8 slot gebruikt, ook dit maakte niet uit.

Er zit momenteel een 500W voeding in, dit zou genoeg moeten zijn lijkt mij.

Nu vraag ik mij dus af, zou het de PSU kunnen zijn? Zijn de Pcie slots kapot?

Graag hoor ik of jullie misschien een oplossing hebben.

Met vriendelijke groet,

Hennie

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik denk dat je in de BIOS de instelling moet veranderen welke aansluiting je gebruikt voor de GPU. Deze zal nu ingesteld staan op de "onboard" en die moet naar PCI-e.

[ Voor 25% gewijzigd door jovadca op 24-10-2014 14:41 ]

• MENACExz
Dank, ga het meteen proberen!

• MENACExz
jovadca schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:34:
Ik denk dat je in de BIOS de instelling moet veranderen welke aansluiting je gebruikt voor de GPU. Deze zal nu ingesteld staan op de "onboard" en die moet naar PCI-e.
Heb het geprobeerd alleen mocht niet baten.
Heb nu de gpu er weer uit gehaald alleen kom ik nu helemaal me bios niet meer in, heb ik geen beeld meer en precies zelfde probleem als voorheen mét gpu, stand-by, nog signal, stand-by. 8)7

Edit: cmos reset en we zijn er weer

[ Voor 3% gewijzigd door MENACExz op 24-10-2014 15:39 ]

• jovadca
  • Nu online
Wat bedoel je met "cmos reset en we zijn er weer"? Is alles weer als bij je eerste post of is het probleem nu opgelost?

Lees ook het instructieboekje eens door op dit gebied. Misschien staat daar nog iets in wat helderheid geeft.
Ik zal ook eens voor je verder kijken.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Check of je de videokaart goed in het PCI-e slot gedaan hebt. Als deze niet ver genoeg zit krijg je geen beeld.
Check daarna de stroom! De 280X heeft 1x8pins en 1x6pins nodig geloof ik, dit moet ook goed aangesloten zijn.

Vervolgens zet je zoals al benoemd de BIOS op PCI-e.

Hou ook in de gaten wanneer je geen beeld meer hebt, is dit al tijdens het begin. Of zie je nog wel het moederbord gedeelte en de BIOS? Zodra hij in windows geen beeld meer geeft ligt het aan de driver. Als dat het geval is moet je de PC in veilige modus starten en daar de drivers installeren. Of uiteraard de drivers van te voren installeren.

我的名字是Mirno

• MENACExz
Bedoelde weer bij het begin, probleem is er nog steeds maar wel beeld met alleen de cpu en zonder gpu.

@mirno Het is al in het begin, krijg geen boot screen oid

[ Voor 23% gewijzigd door MENACExz op 24-10-2014 17:20 ]

• jovadca
  • Nu online
In het instructieboekje kwam ik het volgende tegen:

Bladzijde 53. (Op internet.)

Init Display First
Specifies the first initiation of themonitor display fromthe installed PCI Express graphics card or the onboard

Graphics.
Auto: Lets BIOS automatically configure this setting. (Default)
IGFX: Sets the onboard graphics as the first display.
PEG: Sets the PCI Express graphics card on the PCIEX16 slot as the first display.
PCI: Sets the graphics card on the PCI slot as the first display.

Internal Graphics
Enables or disables the onboard graphics function. (Default: Auto)

Internal Graphics Memory Size
Allows you to set the onboard graphics memory size. Options are: 32M~1024M. (Default: 64M)

DVMT Total Memory Size
Allows you to allocate the DVMT memory size of the onboard graphics. Options are: 128M, 256M, MAX.
(Default: MAX)

Ik denk toch dat je het in deze instellingen moet zoeken.

• MENACExz
PEG! Denk dat dat hem is, ik had pci geprobeerd.
Ga het zo meteen proberen

• jovadca
  • Nu online
Misschien moet je dan ook Internal Graphics nog op disables zetten.

Opmerking:
Hou wijzigingen op papier bij, zodat je naderhand (als het niet werkt) deze settingen terug kan zetten. Zo weet je altijd wat je gedaan hebt!
Als alles goed ingesteld is, zet het dan in het instructieboekje of plak een memo met de wijziging(en) er in op die plek. Dan kan je het altijd nakijken indien nodig.

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01 09:51
Ik heb hetzelfde mobo+cpu+ram en geen enkel probleem gehad met mijn videokaart, was plug&play om het zo maar te zeggen. Wellicht is het pci-e slot overleden?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:19

Nemesizz

Untouchable

[eXodus] schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:40:
Wellicht is het pci-e slot overleden?
Maar dan is het wel raar dat beide slots niet werken denk ik.

@TS:
Zomaar even een ideetje, maar controleer eens of je ook kromme pinnen in je CPU socket hebt (als je zin hebt om dat ding eruit te halen).
Gezien PCI-e lanes tegenwoordig vaak door de CPU verdeeld worden, kan het zijn dat een aantal pinnen in de socket misschien krom zijn? Of gewoon geen goed contact maken (CPU een keer re-seaten).
Zoals gezegd, 't is maar een idee ;) .

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Probeer ook is gewoon je BIOS te updaten als dat nog kan, of als je nog een oude pci-e gpu hebt? de 7950 en 280x zijn allebei waarschijnlijk UEFI kaarten. Kijk ook eens of er een bios switch of je 280x/7950 zit en probeer die is om te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkBlaze op 24-10-2014 20:00 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• MENACExz
Bedankt voor de tips allemaal.
Ben nu niet meer thuis maar morgen ga ik het allemaal proberen, hopelijk zit de oplossing er tussen.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Waarschijnlijk een stomme suggestie, maar sluit je het beeldscherm wel aan op de GPU en niet de onboard connector?

• MENACExz
Heb het alle 2 geprobeerd.
Als ik hem in de hdmi van moederbord stop met gpu gemonteerd krijg ik dat no signal in beeld.
Als ik hem in de gpu steek krijg ik niet eens no signal.
Misschien was dit wel het vermelden waard in de op.

Morgen krijg ik de laatste onderdelen voor m'n 2e build binnen, dan kan ik ook de gpu en voeding testen zodat ik die kan uitsluiten als probleem.

Edit: moederbord is van 22-11-2012, mocht die kapot zijn valt het nog net binnen de garantieperiode
Op een of andere manier heb het gevoel dat ik iets stoms over het hoofd zie

[ Voor 19% gewijzigd door MENACExz op 24-10-2014 21:08 ]

• jovadca
  • Nu online
Misschien moet je met deze instellingen ook nog aan de slag en op Disabled zetten?

Bladzijde 57.

Internal Graphics Standby Mode
Allows you to determine whether to let the onboard graphics enter standby mode to decrease power
consumption. (Default: Enabled)

Internal Graphics Deep Standby Mode
Allows you to determine whether to let the onboard graphics enter deeper standby mode. (Default:
Enabled)

Lees de blz. vanaf pag. 53 t/m 57 eens aandachtig door en verander stapsgewijs de instellingen.
Pagina: 1