Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen andere windows server erop zetten

Pagina: 1
Acties:

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:47
Hallo,

allereerst, ik weet niet zeker of ik het in de juiste catogroie heb geplaatst.

Ik heb hier nog een oud Windows server, er staat nog windows server 2003 erop. Nu heb ik al meerdere keren geprobeerd om een ander OS erop te zetten. Het liefst zou ik Windows 7 of ubuntu erop willen hebben maar om een of andere manier pakt hij dit niet.

Ik kan de stappen voor Ubuntu helemaal doorlopen, dan gaat ie installeren en dan komt ie met een foutmelding en voor meer informatie moet ik in het logboek kijken. Wat is het probleem dat ik hier geen Ubuntu erop kan zetten?

En is het verstandig om Windows Serve 2003 nog te gebruiken? Mocht het helemaal niet lukken. Het gaat om een HP Proliant.

Alvast bedankt!

Groetjes Jordy

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 19:02
Wellicht helpt het iets als je de foutmelding geeft? En de inhoud van het logboek?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Wat krijg je voor foutmeldingen dan? Ik zou sowieso geen server 2003 meer gebruiken. De redenen kun je zelf wel bedenken hoop ik.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 22:11
En het type server (type nummers, geheugen, cpu). En welke install je doet (32/64 Bits) namelijk de wat oudere compaqs HP's willen nog wel eens bokken bij een 64 Bits install

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 24-10-2014 13:37 ]

Carpe Diem

• Jordyz
Puc van S. schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:35:
Wellicht helpt het iets als je de foutmelding geeft? En de inhoud van het logboek?
Hoe kom ik bij het logboek? Ik ben niet zo'n held van Windows Server.

Dan zal ik de foutmelding meteen posten.

// Inmiddels gevonden;

Service Control manager gebeurtenis 7036
Rannasha schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Heb je een 32 bits CPU? Dan ja, anders nee.
Waar kan ik dat vinden? Sorry, ik ben echt een leek op dit gebied. ComputerHardware is nooit me sterkte kant geweest. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Jordyz op 24-10-2014 13:43 ]

• Jordyz
muppet99 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:36:
En het type server (type nummers, geheugen, cpu). En welke install je doet (32/64 Bits) namelijk de wat oudere compaqs HP's willen nog wel eens bokken bij een 64 Bits install
Ik doe een 64 Bits install, zou ik een 32 moeten proberen?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Jordyz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:39:
[...]

Ik doe een 64 Bits install, zou ik een 32 moeten proberen?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Jordyz
Rannasha schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Waar kan ik dat vinden? Sorry, ik ben echt een leek op dit gebied. ComputerHardware is nooit me sterkte kant geweest. :'(

Verwijderd

Jordyz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

Google het even. Je kunt al je vragen tot nu toe vrij makkelijk opzoeken. Dit is de ultieme kans voor jou om er wat van te leren!

• Jordyz
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

Google het even. Je kunt al je vragen tot nu toe vrij makkelijk opzoeken. Dit is de ultieme kans voor jou om er wat van te leren!
Ik heb wel voordat ik hier een topic opende gezocht op Google, kon niet echt concreet antwoord krijgen op me vraag.

Maar ik zal me best doen :)

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Als goed is kun je in de Bios je processor zien als je niet weet welke erin zit,
Zoek deze dan op in google.

Dan weet je het

PSN: McMillan0984

• Jordyz
Het is een 32bit, inmiddels ben ik bezig om de Ubuntu 32bit te installeren. Ik zal eens kijken wat ie nu aangeeft en of dat het wel lukt.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dus dan server OS 32 bit installeren. Het hoogste dat je dan kunt installeren is 2008 standaard (non r2) of Windows 7 32 bit.

Het gaat dus echt om enorm oude hardware. Ik zou daar niet eens aan beginnen...

• Jordyz
KillerAce_NL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:59:
Dus dan server OS 32 bit installeren. Het hoogste dat je dan kunt installeren is 2008 standaard (non r2) of Windows 7 32 bit.

Het gaat dus echt om enorm oude hardware. Ik zou daar niet eens aan beginnen...
Er is wel het een en ander aangepast, meerdere harddisks zitten erin. Computer heb ik ook zo gekregen, kon er eigenlijk niks mee doen was alleen blij voor die disks die ik toen nodig had. Het is een oud beestje, maar wilde hem eigenlijk gebruiken om me NAS aan te kunnen en dan films op de televisie af te spelen. Hij heeft geen functie meer als server.

Inmiddels Ubuntu geïnstalleerd.

Installatie van Ubuntu;
Er is een fout opgetreden:

Permission denied

Voor meer informatie zie het logboek...

Maar in het logboek staat; Bron Service Control Manager
Gebeurtenis id 7040.

Het was de vorige eigenaar ook al niet gelukt om er Windows 7 of Ubuntu erop te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jordyz op 24-10-2014 14:05 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult de BIOS even moeten resetten, en er zit waarschijnlijk een TPM op het moederbord. Verder: standaard hardware & opstartproblemen troubleshooter.

Begin trouwens ook maar eens met echt specs van het beestje te posten. Waarschijnlijk zul je hem ook willen her-partitioneren, en mogelijk zit er een SCSI/SAS controller in die ook een custom drivertje wil tijdens setup.

[ Voor 25% gewijzigd door Umbrah op 24-10-2014 14:06 ]

• Jordyz
Umbrah schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:05:
Je zult de BIOS even moeten resetten, en er zit waarschijnlijk een TPM op het moederbord. Verder: standaard hardware & opstartproblemen troubleshooter.

Begin trouwens ook maar eens met echt specs van het beestje te posten. Waarschijnlijk zul je hem ook willen her-partitioneren, en mogelijk zit er een SCSI/SAS controller in die ook een custom drivertje wil tijdens setup.
Intel(R) Pentium 4 cpu
2.80 GHz

Kloksnelheid is 2,79 GHz.

Bios resetten? Nog nooit gedaan maar moet dat in de bios bedoel je?

• Jordyz
Ik geef de moed op, ik kan beter een andere pc pakken en die aansluiten op de TV.

Toch bedankt voor jullie hulp en voor het meedenken!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die cpu gaan inzetten voor een NAS.. Lol leuke stroomrekening ga je krijgen :)

• Jordyz
KillerAce_NL schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:13:
Die cpu gaan inzetten voor een NAS.. Lol leuke stroomrekening ga je krijgen :)
Nee om de nas te kunnen benaderen. Wilde hem aansluiten op me TV zodat ik via de TV de NAS kon benaderen aangezien die uit elkaar staan.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Jordyz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:04:
Computer heb ik ook zo gekregen, kon er eigenlijk niks mee doen was alleen blij voor die disks die ik toen nodig had. Het is een oud beestje, maar wilde hem eigenlijk gebruiken om me NAS aan te kunnen en dan films op de televisie af te spelen. Hij heeft geen functie meer als server.
Het afspelen van HD-content zou wel eens te veel voor die CPU kunnen zijn. divx zal het prima doen maar 720p mkv is denk ik te veel gevraagd.

Installatie van Ubuntu;

Permission denied

Gebeurtenis id 7040.

Het was de vorige eigenaar ook al niet gelukt om er Windows 7 of Ubuntu erop te zetten.
Service Control Manager is van Windows, niet van Ubuntu. Ik denk dat je Ubuntu op een andere HD hebt geinstalleerd dan WIndows en de computer nog steeds van de Windows-schijf probeert op te starten. Misschien kun je dat in je bios aanpassen. Haal bij twijfel alle schijven op eentje na er uit en doe daar een installatie op, dat weet je in ieder geval zeker dat je de juiste schijf gebruikt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Jordyz
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Het afspelen van HD-content zou wel eens te veel voor die CPU kunnen zijn. divx zal het prima doen maar 720p mkv is denk ik te veel gevraagd.

[...]

Service Control Manager is van Windows, niet van Ubuntu. Ik denk dat je Ubuntu op een andere HD hebt geinstalleerd dan WIndows en de computer nog steeds van de Windows-schijf probeert op te starten. Misschien kun je dat in je bios aanpassen. Haal bij twijfel alle schijven op eentje na er uit en doe daar een installatie op, dat weet je in ieder geval zeker dat je de juiste schijf gebruikt.
Opzich wel jammer, maar ik dacht; dat ding hier staat toch maar te staan. Leuk om er een nieuwe functie mee te gaan doen maar is helaas jammer dat er echt te weinig specs erin zitten.

Het is een oud beestje :P

Ubuntu heb ik niet kunnen installeren, krijg het niet voor elkaar. Om een of andere reden pakt ie geen enkele andere OS. De vorige eigenaar had hem eerst in een DC staan en toen kon ie hem ook al niet update. Maar heb nog wel andere troep, kan daarmee nog wel mee aan de slag. :P

Toch bedankt! (Hier mag eventueel een slotje op)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is dus typisch een BIOS vraagstuk... opgeven is wat jammer, het kan nog steeds een perfect Win8.1/XP/Lubuntu bakkie zijn. Dat het niet lukt, wil niet zeggen dat het niet kan. Ga die BIOS even in, en speel er eens wat mee...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jordyz schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:04:
[...]

Installatie van Ubuntu;

Permission denied

Gebeurtenis id 7040.

Probeerde je daar om Ubuntu vanuit Windows te installeren ? Je kunt misschien beter vanaf de installatie-cd / dvd booten en dan installeren.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Samengevat:

Kun je een ander OS op die oude server hardware installeren?
Ja, mits het een 32-bits OS is aangezien de processor slechts 32-bit of lager ondersteunt. Je start dan het beste door een boot CD of USB bootstick te maken en daarvan op te starten alvorens je het OS installeert.

Is dat aan te raden voor het doel waarvoor je hem wilt gebruiken? (Mediaspeler of client naar NAS toe)
Nee, waarschijnlijk niet. Als leerproces misschien nuttig, maar de hardware kan huidige mediacontent als HD materiaal (720p en 1080p videos) waarschijnlijk met moeite afspelen. ook de grafische kaart die in veel oudere serverhardware zit is niet geschikt hiervoor. Daarbij is het stroomverbruik van oudere PC's en zeker oudere serverhardware een flink stuk hoger. Dat ga je snel in de portemonnee voelen. Dan ben je sneller klaar met een goedkope mediastreamer/mediaspeler die je in je netwerk hangt. De aanschaf en verbruikskosten heb je (afgezet tegen stroomverbruik van die oude server) snel terugverdiend.
Pagina: 1